d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > E Sport På Tv
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jun 18 2012 03:14pm
Quote (umade @ 18 Jun 2012 23:12)
Tjocktv is bad for u jajaja


Jag har en lcd-tv =(
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 19 2012 12:40am
satte på svt2 sen vände jag ryggen till och somna :rolleyes:
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Jun 19 2012 06:51am
Igår när Dreamhack sändes på TVn så hade dom
211K unika tittare
43k snitt

6.1% av alla som såg på tv då såg på Dreamhack

:thumbsup:
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jun 19 2012 07:02am
Quote (d0oh @ 19 Jun 2012 14:51)
Igår när Dreamhack sändes på TVn så hade dom
211K unika tittare
43k snitt

6.1% av alla som såg på tv då såg på Dreamhack

:thumbsup:


Grymt! Bara hoppas att det sprider/håller i sig!
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Jun 19 2012 07:09am
Quote (d0oh @ Jun 19 2012 01:51pm)
Igår när Dreamhack sändes på TVn så hade dom
211K unika tittare
43k snitt

6.1% av alla som såg på tv då såg på Dreamhack

:thumbsup:


Väldigt bra :)

Tidigare på dagen hade de sänt Quake, LoL och Street fighter tror jag.. De hade sänt från 12:00 om jag inte läste fel

Tycker detta är skit bra att de äntligen börjar sända esport på tv.. hoppas bara det håller i sig!

This post was edited by bomben on Jun 19 2012 07:10am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 19 2012 07:21am
Quote (bomben @ 19 Jun 2012 15:09)
Väldigt bra :)

Tidigare på dagen hade de sänt Quake, LoL och Street fighter tror jag.. De hade sänt från 12:00 om jag inte läste fel

Tycker detta är skit bra att de äntligen börjar sända esport på tv.. hoppas bara det håller i sig!


om dom kan fatta att typ 1/3 av världens befolkning är gamers så skulle dom nog kunna lägga upp 2-3 matchers varje helg eller så
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 19 2012 07:24am
Quote (bomben @ Jun 19 2012 02:09pm)
Väldigt bra :)

Tidigare på dagen hade de sänt Quake, LoL och Street fighter tror jag.. De hade sänt från 12:00 om jag inte läste fel

Tycker detta är skit bra att de äntligen börjar sända esport på tv.. hoppas bara det håller i sig!


Aa det är svinkul, man såg att det började gå i rätt riktning när Aftonhoran gjorde ett raportage om att Thorzain tog sig till final i någon apstor turnering, tror det var Dreamhack eller Major league gaming för något år sedan.

Riktigt kul att se, helt övertygad om att det kommer visas mycket esport på TV om sisådär en 5-10 år.

This post was edited by Svartermetalisk on Jun 19 2012 07:25am
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Jun 19 2012 07:37am
Quote (Intenso8 @ Jun 19 2012 02:21pm)
om dom kan fatta att typ 1/3 av världens befolkning är gamers så skulle dom nog kunna lägga upp 2-3 matchers varje helg eller så


Skulle vara lite kul och se e-sport på tv faktist :)
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jun 19 2012 08:20am
Quote (Svartermetalisk @ Jun 19 2012 03:24pm)
Aa det är svinkul, man såg att det började gå i rätt riktning när Aftonhoran gjorde ett raportage om att Thorzain tog sig till final i någon apstor turnering, tror det var Dreamhack eller Major league gaming för något år sedan.

Riktigt kul att se, helt övertygad om att det kommer visas mycket esport på TV om sisådär en 5-10 år.


Det var väl när han vann TSL 3? :O
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Jun 19 2012 09:27am
Otroligt kul att se att det börjar bli mer accepterat av samhället och mindre klassat som "nörd aktivitet"
Bara att fortsätta supporta och vara med på lokala evenemang osv :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll