d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Studenten Imorn!
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 4 2012 10:36am
hmm.. var väl runt 2006/07 minns inte.. söp väl en del i någon park.. alla andra gick ut till arbetslösheten i min klass, jag hade däremot jobb direkt! var skönt.. lycka till med allt!
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 4 2012 01:22pm
Quote (Fil @ 4 Jun 2012 18:25)
Grattis! :)

En annan har 3 månader kvar till fem år utan att ha åkt dit för något mer än 300 i parkeringsböter

@ Orvars grattis :)


det är starkt gjort

har typ 2 månader kvar tills jag haft kortet i 7 år vetifan vad det mesta jag fått typ 8500kr + 2 månader indraget körkort dock har man aldrig fått parkeringsböter

This post was edited by Intenso8 on Jun 4 2012 01:23pm
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jun 4 2012 01:47pm
Quote (Intenso8 @ 4 Jun 2012 21:22)
det är starkt gjort

har typ 2 månader kvar tills jag haft kortet i 7 år vetifan vad det mesta jag fått typ 8500kr + 2 månader indraget körkort dock har man aldrig fått parkeringsböter


Ah, jag glömde skriva ut p-biljett vid ett tillfälle. Var iväg 4 timmar och där kostade 20kr/timme så 300 kronor böter var fan nästan värt det för att slippa besväret ändå.

Räknar ju kallt på det.. Får jag böter för fortkörning så blir det billigt per tillfälle jag har kört för fort..


Är dessutom extremt försiktig, har tvärnitat flertalet gånger för att jag upptäckt att det varit en civilare jag varit på väg att köra om. Sett folk som låg bakom mig bli klippta bara 30 sekunder senare..
Kör med solskyddet nere förbi fartkameror, har gjort omkörningar förbi fartkameror och allt, vad fan ska de göra när de inte vet vem som körde? ;PpPp
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Jun 4 2012 01:50pm
Ofta studenten nu ^^ jag tar studenten runt den 18? tror jag.. kmr väll bli bra.. hoppas jag bara kommer in på univeristet.. fyfan va bara några Gn drar ner hela betyget alltså :S.. iaf må gud vara med mig ^^
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Jun 4 2012 01:54pm
Quote (Fil @ Jun 4 2012 08:47pm)
Ah, jag glömde skriva ut p-biljett vid ett tillfälle. Var iväg 4 timmar och där kostade 20kr/timme så 300 kronor böter var fan nästan värt det för att slippa besväret ändå.

Räknar ju kallt på det.. Får jag böter för fortkörning så blir det billigt per tillfälle jag har kört för fort..


Är dessutom extremt försiktig, har tvärnitat flertalet gånger för att jag upptäckt att det varit en civilare jag varit på väg att köra om. Sett folk som låg bakom mig bli klippta bara 30 sekunder senare..
Kör med solskyddet nere förbi fartkameror, har gjort omkörningar förbi fartkameror och allt, vad fan ska de göra när de inte vet vem som körde? ;PpPp


din egna bil? dumt att dra ner solskyddet isåfall ^^
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 4 2012 01:57pm
Quote (Fil @ 4 Jun 2012 21:47)
Ah, jag glömde skriva ut p-biljett vid ett tillfälle. Var iväg 4 timmar och där kostade 20kr/timme så 300 kronor böter var fan nästan värt det för att slippa besväret ändå.

Räknar ju kallt på det..Får jag böter för fortkörning så blir det billigt per tillfälle jag har kört för fort..


Är dessutom extremt försiktig, har tvärnitat flertalet gånger för att jag upptäckt att det varit en civilare jag varit på väg att köra om. Sett folk som låg bakom mig bli klippta bara 30 sekunder senare..
Kör med solskyddet nere förbi fartkameror, har gjort omkörningar förbi fartkameror och allt, vad fan ska de göra när de inte vet vem som körde? ;PpPp


haha håller med

Quote (Orvar @ 4 Jun 2012 21:54)
din egna bil? dumt att dra ner solskyddet isåfall ^^


du kan fortfarande inte få böter om dom inte kan bevisa att det är han som sitter i bilen.

och han får inte betala någon annans böter :P

This post was edited by Intenso8 on Jun 4 2012 01:57pm
Member
Posts: 205,345
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,472.97
Jun 4 2012 02:09pm
Hoppas du bjuder imon orvars, kanske du kan få donates!
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jun 4 2012 02:13pm
Quote (Orvar @ 4 Jun 2012 21:54)
din egna bil? dumt att dra ner solskyddet isåfall ^^


Leta upp ett rättsfall där ägaren till bilen blivit dömd utan att ha blivit identifierad.
Givetvis svenskt rättsfall.

Erbjuder 439 fg

Önskar dig lycka till

This post was edited by Fil on Jun 4 2012 02:14pm
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jun 4 2012 02:23pm
Quote (Orvar @ 4 Jun 2012 19:54)
din egna bil? dumt att dra ner solskyddet isåfall ^^



fil & intenso har rätt här ^^

OCH om du nu skulle bli knäppt så behöver man inte åka på böter (bara en viss% som blir ''tagna'') .. och OM du nu åker på böter kan du fixa fram nån som kan bevisa att du var i nån annan stad, och om nu inte det funkar kan man skicka in ett så kallat ''snyft brev'' dvs du behöver bilen i tjänsten (om du har prövotid)

e/ om du har lite balls och kan vara iskall då du ska passera ett område där det är massor med kameror kan man skruva bort plåten fram och sen är det bara och köra :) blir du tagen så äre bara säga ''va?! fan säger du??! hur kunde det ske?!''


This post was edited by Chefen on Jun 4 2012 02:26pm
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jun 4 2012 04:49pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll