d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sömnparalys
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Jun 1 2012 07:47am
Quote (Pitpro @ 1 Jun 2012 14:02)
Brukar hända mig ganska ofta.
har hört att det lätt blir så om man äter mycket kött. men sen om det är sant eller inte, det vet jag inte

Helt sant är det nog inte, eftersom jag är vegetarian..

Får detta obehagligt mycket, har sökt hjälp lite här o där men ingen har nån svar så har ni tips så säg till..

Får ungefär 3gånger i veckan, blev värre efter att jag lärde mig o klardrömma (lucid dreaming) + att det är en biverkning av migrän som jag lider av.. Det värsta är att dom flesta kan inte röra sig när detta händer, jag kan sätta mig upp, tända på lampan, ställa mig upp (om jag skulle våga) etc. Är oftast någon jävligt läskig gubbe mitt i rummet med t.ex yxa i huvet o blod som droppar ner på golvet. Eller så är det bara något annat skrämmande.

Som en gång en grävling i mitt säng, jag flög upp i bara boxers o gömde mig på toaletten, öppnade lite på dörren och "såg" den springa förbi.. fick typ panik.. rullade ihop en tidning och gick på "jakt", efter sisådär 1-2minuter förstod jag att det måste vara ju en dröm som hänger med tills jag vaknat o skrattade lite åt det o gick igen till sängen..
Annars en annan gång så hallucinera jag att en geting flög in i mitt rum (har jävla panik vad gäller getingar), o den flög in i min bokhylla genom nåt hål, så letade fram silvertejp o tejpade igen hela skiten.. så gick ja o la mig igen, vaknade o kollade upp på en helt tejpad bokhylla o gick några sekunder innan jag kom ihåg hela grejen.

Annars har det vart en del skrämmande tanter, andra demonväsen, saker som bildas av skuggor utan att det ens finns skuggor från något där, liemannen, död äldre släkting, något som bildar sig (typ en stol) att se ut som någon snubbe är mitt i rum eller liknande.

Quote (ImoK @ 1 Jun 2012 15:17)
fel
de som lider av sömnparalys kan lära sig att klardrömma (lucid dreaming)
då vet du om att du drömmer och ditt eget undermedvetna kan göra så att du drömmer om det du vill

har forskat en del kring det här för några år sedan

Stämmer möjligen, fick dock sömnparalys som en biverkning av att jag först lärde mig lucid dreaming, för att det verkade jävligt intressant.. är iofs jävligt coolt fortfarande med sådana drömmar.. dessa sömnparalyser slipper jag dock gärna.. :p

This post was edited by berhemuli on Jun 1 2012 07:47am
Member
Gold: 31,382.85
Jun 1 2012 08:13am
har hänt mig några gånger , ganska obehagligt...
Member
Gold: 0.00
Jun 1 2012 03:41pm
wtf? :D har aldrig hänt mig men har haft drömmmar där jag är på andra ställen och hemskt skit händer och då försöker man skrika men får inte fram ett ljud, kanske är något liknande ^^
Member
Gold: 3,552.51
Jun 1 2012 10:32pm
Quote (pawa @ 1 Jun 2012 23:41)
wtf? :D har aldrig hänt mig men har haft drömmmar där jag är på andra ställen och hemskt skit händer och då försöker man skrika men får inte fram ett ljud, kanske är något liknande ^^

Bara mardrömmar..
Member
Jun 2 2012 03:06am
Quote (pawa @ 1 Jun 2012 23:41)

Kolla på existenz, för någon dag sedan, då står det hur man kan göra för "luciddreaming"
Member
Jun 2 2012 03:28am
Quote (orvars @ 2 Jun 2012 10:06)
Kolla på existenz, för någon dag sedan, då står det hur man kan göra för "luciddreaming"

det gör jag typ alltid ^^ fast har gjort det omedvetet :P brukar också ha uppföljare på drömmarna precis som olika serier som spelas vidare
Member
Gold: 6,000.00
Jun 2 2012 06:17am
Sömnparalys är en relativt gammal sak man höll på i mitt umgänge faktiskt, det finns någonting s k astralresa som ni kan läsa mer om på internet som är lite mer avancerat.
Och jodå, det är ganska obekvämt att råka ut för en sömnparalys.

Astralresa är iallafall en medveten drömvandring.

Och antar att luciddreaming är den nya kommersiella begreppet på Astralresa, men jodå.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll