d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Ny Stationär Dator, Bildskärms-problem > "no Signal Detected"
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 16 2012 07:04am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 14:52)
håller på med det nu. Någon kunnig som ser på min bild ifall det är rätt sladdar jag stoppat in?
Ska prova om nu efter att jag tagit ur och i kortet och prova boota.


Hur har det gått? :)
Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
May 16 2012 07:05am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 15:00)
bra fråga, ska jag ändra? lätt fixat hehe


nej då :P det är inget måste :P men blir mindra sladdar ivägen bara ;D
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 07:07am
Quote (RistVaLL @ 16 May 2012 15:05)
nej då :P det är inget måste :P men blir mindra sladdar ivägen bara ;D


jo gjorde det.
Men... vad tror du om resten vad kan vara fel med skärmen/grafikkortet?
Quote (Fil @ 16 May 2012 15:04)
Hur har det gått? :)


iom ristvalls poiäng bytte jag håll på HDD, ska pröva nu en sek
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 07:12am
dessvärre "no signal detected" även efter att jag satt i och ur kortet :(
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 16 2012 07:17am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 15:12)
dessvärre "no signal detected" även efter att jag satt i och ur kortet :(


Tråkigt läge! :(
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 07:29am
Quote (Fil @ 16 May 2012 15:17)
Tråkigt läge! :(


...

100 fg till den som löser detta!

This post was edited by SpAz. on May 16 2012 07:29am
Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
May 16 2012 07:35am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 15:29)
...

100 fg till den som löser detta!


måndagsexemplar?

kan ju inte vara nätagget heller som inte orkar trycka nog mkt juice, för det ska väl ändå räcka?
annnars kan du ju besök nån datorfirma och hör med dom.
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 07:40am
Quote (Nickeee @ 16 May 2012 15:35)
måndagsexemplar?

kan ju inte vara nätagget heller som inte orkar trycka nog mkt juice, för det ska väl ändå räcka?
annnars kan du ju besök nån datorfirma och hör med dom.


kanske det... antingen felkopplat eller så har jag förstört det med statisk elektricitet men jag har tafsat på elementen här hemma som en galning varje gång jag varit inne o pillat. eller så har jag tafsat på delarna för mkt så dem pajjat, eller nåt.
Fy-fan vilket anti-klimax
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 16 2012 07:43am
Quote (Nickeee @ 16 May 2012 15:35)
måndagsexemplar?

kan ju inte vara nätagget heller som inte orkar trycka nog mkt juice, för det ska väl ändå räcka?
annnars kan du ju besök nån datorfirma och hör med dom.


kollade lite fort med grafikkort + agg äre inte så att du måste dela på 8-pins ?

detta :) men inna prova plocka isär och gör om :) du kanske gjorde fel första gången :)


Quote (SpAz. @ 16 May 2012 15:12)
dessvärre "no signal detected" även efter att jag satt i och ur kortet :(


dvi till hdmi?

This post was edited by Intenso8 on May 16 2012 07:49am
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 08:00am
dela på 8-pins? det finns en sladd till som kanske medföljde grafikkortet, vet ej då jag öppnat alla kartonger o blandat ihop delar. Iaf så e den "tre-eggad", och på ena sidan e det en 8-pin som ej går o dela, och från denna skjuter det ut två korta 6-pinnare (ena verkar vara 5-pin t.o.m. då det inte är en pin i alla sex hålet utan bara av fem). Prövat med denna nu också och då satt i (6+) (2) 8-pinnarna i varje, dvs båda har (2)-delarna hängandes fritt. Men fortf "no signal detected" :/

Eller vad menar du med att dela på 8-pins till grafiken?!



Och dvi-till hdmi vad menar du i detalj (har omförvandlingssladdar här hemma ju kanske går) eller hmm? Hdmi i bildskärmen eller grafikkortet och dvi i vilken, isåfall?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll