d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Högtalare/förstärkare > Åsikter/hjälp
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 15 2012 12:21pm
kan kolla med min kollega han har hyfsad koll

Annars har vi en del -LOL har du bara lagt 50,000 på din stereo? :D- kunder

om någon av dom trillar in kan jag kolla med dom också :)
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 16 2012 12:01am
Quote (Intenso8 @ 15 May 2012 18:14)
yta på 20 kvadrat lär du fixa högtalara du kan festa i hörnen på rummet

billigast med bäst effekt är ju helt klart bygga egna lådor med bilhögtalara + slutsteg

2 högtalare från hertz = 350-400  du lär ha 4 i varje låda 2 på varje sida och dom andra 2 är ju toma eftersom det blir hörn eller om du fixar en triangelformad :P och har 2 i varje låda blir mycket snyggare

350-800 för varje låda x 4  1400-3200 för högtalare

2x 8tum baslådor med inbyggt slutsteg 2000/st :) sen kablar runt om = done

= 10000 exkl kablar + material till ljudlådor dvs osb skivor spakel och färg men du får garanterat ett ljud som ger fart i rummet :P

har du elgiganten eller media markt som har ljud bygge kan dom alltid tipsa hur du ska göra :)



:P brukar få höra detta oxxå.




avd i sundsvall är kanske 100 gånger bättre & mer kunnig än ljudaffärer som media markt/elgiganten/brl m.fl

finns säkert fler liknande affärer som bara jobbar med hemmabio/billjud både för hobby och tävling

Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 16 2012 09:39am
Quote (Chefen @ 16 May 2012 08:01)
avd i sundsvall är kanske 100 gånger bättre & mer kunnig än ljudaffärer som media markt/elgiganten/brl m.fl

finns säkert fler liknande affärer som bara jobbar med hemmabio/billjud både för hobby och tävling


men nu snackar jag om hur han ska dra kablar osv eftersom de kedjorna gör just montering av billjud/slutsteg/bas



Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll