d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Träning! > Tipps/råd/fakta/schema
Prev12348Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,945.50
May 7 2012 04:41pm
Saken är den med maten, du bör undvika pasta/potatis samt bröd om du vill minska i vikt, satsa på att i stort sätt enbart äta kyckling/kalkon/fisk som ''kött'' då de innehåller betydligt mindre fett än nöt/fläsk.
Kyckling+broccoli är en rätt ultimat måltid om man vill få minska i vikt.
Member
Gold: Locked
May 7 2012 04:55pm
Quote (Chefen @ May 7 2012 11:31pm)
rör på fläsket och ge fan i pizzan och pillsner varje helg, kort & gott

Ty, har spelat tennis sen 4 års ålder på elitnivå så jag tror jag sitter säkert :P
Member
Gold: 0.01
May 7 2012 05:02pm
Quote (Deadlyy @ 7 May 2012 22:55)
Ty, har spelat tennis sen 4 års ålder på elitnivå så jag tror jag sitter säkert :P

tränat en del jag också genom åren(cross/mma/amerikansk fotboll etc etc).. du frågade om en tl;dr verson, du fick en, nuff said

kul dock att du ligger på elitnivå!
Member
Gold: Locked
May 7 2012 06:23pm
Quote (Chefen @ May 8 2012 12:02am)
tränat en del jag också genom åren(cross/mma/amerikansk fotboll etc etc).. du frågade om en tl;dr verson, du fick en, nuff said

kul dock att du ligger på elitnivå!

Nice :)!
Member
Gold: 2,945.50
May 8 2012 01:17am
Quote (Chefen @ 7 May 2012 22:49)

1. Set 1 - 10 rep
2. 2 min vila

3. Set 2 - 8 rep (set 1 + 5 kg)
4. 2 - 3min vila

5. Set 3 - 6 rep (set 2 + 5kg
6. 2-3 min vila

7. Set 4 - 4 rep (set 3 + 5kg)
8. 2 min vila

Vad har du för mål med din träning?
För din uppbyggnad av set ser helt mongo ut :S

Member
May 8 2012 11:02am
Quote (PlaaD @ 8 May 2012 07:17)
Vad har du för mål med din träning?
För din uppbyggnad av set ser helt mongo ut :S

mina mål? bygga upp så mycket som möjligt är de väl
Member
May 8 2012 11:04am
gjorde nyss min mätning och så här såg den ut, bättre än förväntat

fett/muskler/vatten

Member
Gold: 31,382.85
May 8 2012 11:41am
Att gå ner i vikt... vissa gör en alldeles för stor grej utav det^^ visst är det bra att följa ett schema med träning och kost om du är extremt överviktig och letar efter en mer hälsosam livsstil.
Men då man är lite såhär *lönnfet* som du säger så behöver man inte riktigt det, men det kan ju dock fortfarande vara en bra motivation för dig själv att hålla din självdisciplin att göra det här.
När man är lite lönnfet tror jag det räcker med att skära ner på godis , dryck , alkohol speciellt under vardagarna. Sen att också undvika stora mängder kolhydrater. Man kan köra (GI) metoden vilket funkade bra för mig.

Jag som sagt körde GI metoden. Då åt jag bara fisk , kyckling och annat kött samt sallader. Jag undvek kolhydrater till max men det är inte heller för bra eftersom man behöver kolhydraterna för att få den energin man behöver i vardagen så man inte får ont i huvet eller trötthet ;D (dock så brydde jag mig inte så mycket om det, man går även ner snabbare ju mer kolhydrater du undviker)

Det här säger jag genom erfarenhet , jag gick ner 25 kg bara på att sluta med godis och dryck under vardagarna, tog nått gott till helgen men inget mer än det (ibland ingenting). Sen slutade jag med kolhydrater men gick till överdrift och åt inte nå rena kolhydrater på ca 3 månader. Man måste hitta en balans av ditt intag med kolhydraterna så du får någon energi för att sluta helt som jag gjorde är inte heller så nyttigt för kroppen^^.

Fast jag gick ju inte enbart ner i vikt pga att ändra kosten. Jag rörde ju på mig också såklart. Jag gick inte alls till gymmet , det enda jag gjorde --> ut och gå i massor. Jag var ut 1-2 gånger om dagen 50-60 minuter båda gångerna och tog raska promenader. (Låg intensiv träning är det snabbaste sättet att bränna fett på som tex raska promenader).

så 3 månader -25kg , jag väger nu ca 102 kg (gått upp kanske 4 kg eftersom jag legat på lat sidan sen jul x) ). är dock ganska lång 191 cm så nu är jag inte smällfet längre, nu är jag lite sådär lönnfet och ska börja med en bra kost och mycket motion igen så man får bort det sista ;D.

Fast ditt schema är bra för att bygga muskler också men inte nödvändigt för den som bara vill gå ner i vikt och tappa några kilon då räcker det med det jag sa tidigare, skit i all skräpmat samt godis , läsk etc , hitta en bra kost och gå ut och rör på dig så kommer du se förändring ganska snabbt!
Member
Gold: 0.00
May 8 2012 12:11pm
Quote (Chefen @ May 7 2012 09:49pm)

Om du funderar på om du är mätt eller inte så ät. Känner du dig lite lätt hungrig ät något och drick en gainer samtidigt.
Som sagt rätt mängder av protein, fett och kolhydrater är A och O
Sen om du äter mycket mackor och små äter sluta med det genast. Helt okey att använda det som komplement på kvällen för att hålla uppe energin, men strängt förbjudet äta 10 mackor istället för lunch/frukost/middag. På sin höjd ät det som mellanmål tillsammans med proteinet.

Du säger att gainer är bra men du påstår att mackor är det värsta som finns? Du vet att gainer är SOCKER och WHEY, alltså RENA kolhydrater..

Varför skulle man inte kunna byta ut alla måltider mot mackor? Det ÄNDA som betyder något är att du kommer upp i rätt mängd kalorier och har en bra mängd protein samt fett... kolhydrater är inte essensiellt.. det används BARA som energi..

Om du ska göra en guide snälla läs på innan och skriv inte massa saker som inte stämmer...
Member
Gold: 0.00
May 8 2012 12:13pm
Quote (PlaaD @ May 7 2012 11:41pm)
Saken är den med maten, du bör undvika pasta/potatis samt bröd om du vill minska i vikt, satsa på att i stort sätt enbart äta kyckling/kalkon/fisk som ''kött'' då de innehåller betydligt mindre fett än nöt/fläsk.
Kyckling+broccoli är en rätt ultimat måltid om man vill få minska i vikt.

Varför skulle man unvidka potatis? Potatis är fan en av de kalorisnålaste sakerna som finns.. det ända sättet att gå ner i vikt är att ligga på kalori underskott.. om man inte räknar kaloierer så får man gissa, men om man vill vara säker så får man räkna på allt man äter..
Go Back To Svenska Topic List
Prev12348Next
Add Reply New Topic New Poll