d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Nytt Mobilabonnemang, Tips?
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 20 2012 11:33am
Quote (vandalen @ 20 Mar 2012 17:07)
telia max 25?

98 i månaden tror jag. Gratis sms, Gratis samtal till telia, Surf, Gratis spotify i 6 månader.


Också ~200 i månaden inklusive allt. Tack ändå.

Jag gjorde så att jag tecknade 3 total för 349:- / månad.
Det blir väl så att jag använder telefonen mer om jag inte behöver betala för allt jag gör med den.
Känns rätt gött också att inte behöva bry mig om ifall jag är hemma eller inte när jag synkar spotifylistor. Högre hastighet + fler gb datavolym => n1.
samsung galaxy s2 på köpet. En rosa!!!
Member
Posts: 20,867
Joined: May 5 2005
Gold: 0.00
Mar 21 2012 09:54am
hade 3 förut, men jävligt dålig mottagning

gått över till halebop som de flesta studenter ^^

Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Mar 21 2012 11:34am
Quote (Fil @ Mar 20 2012 05:33pm)
Också ~200 i månaden inklusive allt. Tack ändå.

Jag gjorde så att jag tecknade 3 total för 349:- / månad.
Det blir väl så att jag använder telefonen mer om jag inte behöver betala för allt jag gör med den.
Känns rätt gött också att inte behöva bry mig om ifall jag är hemma eller inte när jag synkar spotifylistor. Högre hastighet + fler gb datavolym => n1.
samsung galaxy s2 på köpet. En rosa!!!


inte för att vara sån, men tele2 kör ju "samma" deal för 345:-/mån och de har betydligt bättre täckning ://///////////

lmk om ni undrar saker om mobil abo, jag är som Martin är på skivor fast på abo!
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 21 2012 11:43am
Quote (Charlieone @ 21 Mar 2012 18:34)
inte för att vara sån, men tele2 kör ju "samma" deal för 345:-/mån och de har betydligt bättre täckning ://///////////

lmk om ni undrar saker om mobil abo, jag är som Martin är på skivor fast på abo!


Menar du allvar? På det fåtal platser där jag inte har haft täckning med tele2 har mina vänner iallafall haft täckning med tre. Jag har fått kila upp på ovanvåningen och sånt för att kunna ringa/smsa ^^ ^^
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Mar 21 2012 01:37pm
Quote (Fil @ Mar 21 2012 05:43pm)
Menar du allvar? På det fåtal platser där jag inte har haft täckning med tele2 har mina vänner iallafall haft täckning med tre. Jag har fått kila upp på ovanvåningen och sånt för att kunna ringa/smsa ^^ ^^


Skönt att du bor i ett område där 3 faktiskt funkar bra! Det är ingen som har 100%ig täckning. Men Tele2 har generellt bättre täckning!
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 21 2012 01:50pm
Quote (Charlieone @ 21 Mar 2012 20:37)
Skönt att du bor i ett område där 3 faktiskt funkar bra! Det är ingen som har 100%ig täckning. Men Tele2 har generellt bättre täckning!


Okok. Ja jag har ju testat i de omgivningar jag brukar befinna mig i. Och där visar det sig att tele2 går bet men inte tre! :P
Trodde tele2 hade dålig täckning, minns att comviq var kritiserat av just den anledningen.
Member
Posts: 500
Joined: Sep 24 2011
Gold: 100.00
Mar 21 2012 02:08pm
tele2 har ju annars samma erbjudande som 3

http://maxi.tele2.se/
Member
Posts: 14,513
Joined: Apr 3 2008
Gold: 15.00
Mar 21 2012 04:32pm
Som student finns ju Tele2 Student, 89 spänn i månaden för surf/sms/ringa, 0.89 i uppkopplingsavgift
Blir väl i ditt fall ungefär 150 spänn. Man måste dock vara student för att skaffa det, men det är rätt najs annars.
Member
Posts: 40,753
Joined: Sep 2 2008
Gold: 0.00
Mar 22 2012 07:38am
Hur mycket använder du i surf per månad då?

Sj har jag köpt till surf ett år och sen sms ett år.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 22 2012 07:58am
Dina uppgifter etc sparas snart ändå av teleföretagen oavsett vad du har för abonnemang.
Kontantkort ftw
Go Back To Svenska Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll