d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Bye Bye Apple?
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 457,914.30
Oct 30 2011 06:44am
Quote (thestrayboys @ 30 Oct 2011 13:16)
Jag tror nog snarare att det är en fråga om när båda telefonerna släpps. Tror faktiskt att Apple kommer dominera några år framöver fastän Samsung är väldigt heta just nu.
Samsung är ju förövrigt väldigt nya inom Smartphone branschen så jag tvekar på att folk kommer köpa dem före iPhone.

Statistiken just nu visar ju i.a.f. att trots iPhones extremt starka varumärke, så har konsumenterna svikit iphone 4 för samsung galaxy s2:an. Dem kostar båda samma, men Samsungen har högre prestanda - sen kan man tycka vad man vill om vilken som är smidigast för användarna. Men tveklöst har apple ett starkare varumärke, och dessutom längre erfarenhet än samsung. Så man ska verkligen inte räkna ut Apple ännu.
Det var ett riktigt misstag enligt mig att inte släppa 5:an direkt dock, utan en uppgradering av den äldre modellen... Detta hade inte varit något problem för några år sen, när dem var ensamma på toppen. Men nu har konkurrenterna börjat hänga på, och då gäller det att ta de rätta besluten.

Förövrigt så är jag inte så insatt som jag kanske vill låta, men jag tyckte det var intressant att höra om iPhones vinstmarginal per såld enhet. 32% (!!!). Det säger en hel del om hur starkt deras varumärke är.
Member
Gold: 1,337.00
Oct 30 2011 06:44am
otroligt tattigt med samsung
Member
Gold: 7,051.99
Oct 30 2011 07:04am
iDontcare ^^
Member
Gold: 6,000.00
Oct 30 2011 07:41am
Quote (SpAz. @ 30 Oct 2011 13:44)
Statistiken just nu visar ju i.a.f. att trots iPhones extremt starka varumärke, så har konsumenterna svikit iphone 4 för samsung galaxy s2:an. Dem kostar båda samma, men Samsungen har högre prestanda - sen kan man tycka vad man vill om vilken som är smidigast för användarna. Men tveklöst har apple ett starkare varumärke, och dessutom längre erfarenhet än samsung. Så man ska verkligen inte räkna ut Apple ännu.
Det var ett riktigt misstag enligt mig att inte släppa 5:an direkt dock, utan en uppgradering av den äldre modellen... Detta hade inte varit något problem för några år sen, när dem var ensamma på toppen. Men nu har konkurrenterna börjat hänga på, och då gäller det att ta de rätta besluten.

Förövrigt så är jag inte så insatt som jag kanske vill låta, men jag tyckte det var intressant att höra om iPhones vinstmarginal per såld enhet. 32% (!!!). Det säger en hel del om hur starkt deras varumärke är.

Till skillnad mot Apple så anser jag att de är mer yttre effektiva till skillnad mot Samsung.
De erbjuder fler tjänster som service, allting sker på ett mycket mycket effektivare sätt än vad Samsung någonsin kommer att göra fastän deras smartphones är någorlunda starkare.
Huruvida Samsung kommer passera iPhone i marknaden återstår att se, men som sagt, man ska aldrig räkna ut Apple speciellt inte efter deras tidigare dominerande år.

Men förr eller senare så tror jag nog att Samsung passerar men deras tid är inte inne än.
Apples märke är i stortsett mycket starkare i marknaden än Samsung.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll