d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > En Dinosaurie Viker Ner Sig - "mobila Valar" > Oh Shi Not This Thread Again - Mobilköp
Prev12349Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 84,205.49
Trader: Trusted
Jul 5 2011 06:16am
Quote (PhearCIII @ 5 Jul 2011 14:12)
Hade själv Samsung förut, dock inte någon Touch-mobil, men deras mobiler har jag alltid varit nöjd med, så skulle säga att Samsung är ett säkert kort :P

Jag har haft ett par olika mobilmärken och skall inte säga samsung är världens bästa men jag tycker det i dagsläget och är väl lite smaksak ;P

Hade först en nokia i mina ungdomens dagar ;D Därefter skaffa jag en samsung och sedan blev det en LG och därefter en Sony Ericsson som jag älskade och tycker den håller måttet fortfarande men efter den så blev det en samsung galaxy s1 såklart och då Samsung Galaxy S2 kom så kunde man ju inte hålla sig utan förhandsbokade den ;)
Member
Gold: 0.00
Jul 5 2011 06:18am
Quote (vandalen @ Jul 5 2011 01:00pm)
Galaxy S2 >

http://www.youtube.com/watch?v=gAuNsHPnK3I

This. Jag har en 1:an och den funkar alldeles utmärkt fortfarande, ett år senare. Har tappat den i golvet xx gånger osv.

Riktigt bra telefon vill jag säga :)
Member
Gold: 457,914.30
Jul 5 2011 06:26am
Hmm, vad är prisskillnaden på en iPhone 4 kontra samsung galaxy då?
HTC är i princip uteslutet, alla jag känner som har en krånglar i princip... bra mobil men helt enkelt ett för opålitligt företag när det kommer till teknik (min högst oprofessionella åsikt).

Batteritiden när jag lyssnar på musik genom spotify, hur stor skillnad på SG2 och IP4?
Kan jag surfa runt och ha spotify på samtidigt utan att jag avbryter? kan jag ha spellista på spotify eller måste jag söka varje låt?

Vem är snabbast att surfa med? Vem har bäst bildkvalité?
Vem är "smartast" och enklast att arbeta med, byta mellan program, organisera, favorisera efter eget beteendemönster osv?

oh btw, viktigt som fan: obegränsad surf. Tänker inte få strypt hastighet för att jag streamar för mkt youtube/spotify

This post was edited by SpAz. on Jul 5 2011 06:27am
Member
Gold: 30.10
Jul 5 2011 06:29am
vet inte hur det är med iphone nu, men deras multitasking finns inte, skiten slutar om du byter program.

det var så förut iaf men tror det kom med 3gs iirc (ven om det inte är riktig multitasking). det finns på alla android-lurar iaf

skaffa telia under 25, världens bästa abonnemangq

This post was edited by dej on Jul 5 2011 06:29am
Member
Gold: 259.62
Jul 5 2011 06:30am
Quote (diablo_es @ 5 Jul 2011 14:18)
This. Jag har en 1:an och den funkar alldeles utmärkt fortfarande, ett år senare. Har tappat den i golvet xx gånger osv.

Riktigt bra telefon vill jag säga :)

yep, tappat den i backen flertalet gånger, snön och tillochmed som drinkpinne..
nämen den har hållit förvånansvärt bra, och alla med iphone klagar på att dem glappar hit och sprucken skärm dit

sen android >>>

Quote (dej @ 5 Jul 2011 14:29)
vet inte hur det är med iphone nu, men deras multitasking finns inte, skiten slutar om du byter program.

det var så förut iaf men tror det kom med 3gs iirc (ven om det inte är riktig multitasking). det finns på alla android-lurar iaf

jo det finns nu,
sen aa telia max 25 + internetsurf blir 100kr i månaden, 5k sms osv
riktigt bra abonemang :)

This post was edited by Goss3N on Jul 5 2011 06:31am
Member
Jul 5 2011 06:34am
Quote (dej @ 5 Jul 2011 14:29)

hört att det var så på tidigare modeller, men det har jag förstått är borttaget?
Annars ser samsung galaxy jävligt värd ut. Men vad kostar den då...

Är det skillnad i Prestanda på ljud i de olika lurarna? är någon av dem mer en musiktelefon?

i korta drag värdesätter jag mobilen så här:
Musik(spotify), kvalite + ergonomi > Surf och surfprestanda, hastighet <=> Videokvalité och streamkvalité hastighet <=> Obegränsat surf > inte orimligt kass batteritid > Batteritid lång > Hårddiskutrymme
Member
Jul 5 2011 06:38am
Quote (Goss3N @ 5 Jul 2011 14:30)
yep, tappat den i backen flertalet gånger, snön och tillochmed som drinkpinne..
nämen den har hållit förvånansvärt bra, och alla med iphone klagar på att dem glappar hit och sprucken skärm dit

sen android >>>

jo det finns nu,

Hur står sig SG1 mot iphone 4 då, rätt dåligt antar jag? Är sg1 bara en prototyp i jämförelse med 2an då det är "första release" med mycket ledsamma buggar? flyter den bra?
Vad kostar SG1 och vad kostar SG2? vad kostar iPhone4? (ska googla...)

Pris cirka jag räknar med: Kontant~ 4500 / avbetalning upp till 5000 / avbetalning med bra abonemang upp till 6000
Member
Jul 5 2011 06:41am
Quote (SpAz. @ 5 Jul 2011 14:26)
Hmm, vad är prisskillnaden på en iPhone 4 kontra samsung galaxy då?
HTC är i princip uteslutet, alla jag känner som har en krånglar i princip... bra mobil men helt enkelt ett för opålitligt företag när det kommer till teknik (min högst oprofessionella åsikt).

Batteritiden när jag lyssnar på musik genom spotify, hur stor skillnad på SG2 och IP4?
Kan jag surfa runt och ha spotify på samtidigt utan att jag avbryter? kan jag ha spellista på spotify eller måste jag söka varje låt?

Vem är snabbast att surfa med? Vem har bäst bildkvalité?
Vem är "smartast" och enklast att arbeta med, byta mellan program, organisera, favorisera efter eget beteendemönster osv?

oh btw, viktigt som fan: obegränsad surf. Tänker inte få strypt hastighet för att jag streamar för mkt youtube/spotify

På de flesta frågorna här så är google din bäste vän ;P
Pris, snabbast surfa med, bildkvalité kan du googla/youtuba fram ^_^

Pris - iphone 4 16gb 5399:- , iphone 4 32gb 6183:- , Samsung Galaxy S2 4699:- ( enligt prisjakt.se )

Batteridtid - inte använt mig av iphone så kan inte uttala mig något om den biten. I början då min Samsung Galaxy S2 funkade och jag brukar använda mig av den då jag är ute och springer i ~40min så drar det ca 20% av batteried så jag använder spotify + har GPS påslaget + har en app som är igång som mäter hur långt jag springer och vilken väg.
Code
The iPhone 4 has a Li-Po 1420mAh battery offering up to 300 standby hours using 2G and up to 300 standby hours using 3G, you will get up to 14 talk time hours using 2G and up to 7 hours talk time using 3G. The Galaxy S2 has a, Li-Ion 1650 mAh battery offering up to 710 standby time using 2G, up to 610 standby time using 3G, you will get up to 18 hours 20 minutes talk time using 2G and up to 8 hours 40 minutes using 3G.

Vem är snabbast att surfa med? Vem har bäst bildkvalité? - http://www.youtube.com/watch?v=P_4vijEfQaQ ( jämförelse mellan Samsung Galaxy S2 vs iphone 4 och 2 andra mobiler.
Jämförelse mellan iphone 4 och Samsung Galaxy S2 - http://www.youtube.com/watch?v=t78KfESnFE0

Inte använt iphone så kan inte uttala mig om det som sagt ^^men hört att med iphone så kan man göra mappar och lägga in diverse appar i just en mapp och döpa den till t.ex spel och en annan map med appar och döpa den till surf eller w/e :P

oh btw, viktigt som fan: obegränsad surf. Tänker inte få strypt hastighet för att jag streamar för mkt youtube/spotify - Det beror helt på din operatör och abonnemang om du skall ha fri surf.

lite länkar att läsa på jämförelse mellan iphone 4 och Samsung Galaxy S2
http://bigphonefight.com/samsung-galaxy-s-ii-32gb-vs-apple-iphone-4-review
http://www.phonesreview.co.uk/2011/06/02/samsung-galaxy-s2-or-iphone-4-specs-comparison-breakdown/

Quote från en av sidorna:
Code
Our Views on Battery Life: Samsung Galaxy S2 wins this hands down, no doubting that one. Hopefully when the next-gen Apple smartphone aka iPhone 5 is released battery life will be more superior.
Member
Gold: 259.62
Jul 5 2011 06:42am
Quote (SpAz. @ 5 Jul 2011 14:38)
Hur står sig SG1 mot iphone 4 då, rätt dåligt antar jag? Är sg1 bara en prototyp i jämförelse med 2an då det är "första release" med mycket ledsamma buggar? flyter den bra?
Vad kostar SG1 och vad kostar SG2? vad kostar iPhone4? (ska googla...)

Pris cirka jag räknar med: Kontant~ 4500 / avbetalning upp till 5000 / avbetalning med bra abonemang upp till 6000

nej den är väl ungefär likvärdig mot i4'an, iphonen har lite klarare skärm men bara 3,8" jämfört med 4"
det enda är gps'en men den är fixad iirc, och lite halvtaskig mottagning med wifi
Member
Jul 5 2011 06:45am
Quote (Goss3N @ 5 Jul 2011 14:30)

jo det finns nu,

Fan, måste passa på och skaffa de abonnemanget då innan man fyller 25 ;D

@ Jesper
sen så glömde jag ju nämna att med ihpone som med alla Apple saker så är du rätt så bunden att du måste bara ha Apple shiet osv.
Med Android så är du inte lika bunden, du har fler öppna dörrer så att säga ^^
Go Back To Svenska Topic List
Prev12349Next
Add Reply New Topic New Poll