Quote (ankiie @ 25 Apr 2010 12:02)
14kg? mycket ovanligt vid en vass

Inte riktigt ^^ det kan ju ligga ett episkt grund utan för vassen och så tog gäddan skydd där inne för att äta. Den kan till och med drivit dit, eftersom den ser ut att ha vart död ett bra tag.
Jag fiskar det mesta, är medlem i en flugfiske klubb så ibland åker man upp och kör efter lite regnbåge.
Men det är inte allt för ofta. Det jag absolut fastnat mest för är havsfiske efter torsk och helleflundra, det är en sån jävla adrenalinkick kan jag säga. När det antingen sticker ut 75 meter lina när man har slirbromsen på max på 15 sekunder. Eller när det bara suger tag och man känner hur jävla tungt det är i andra änden, för er som inte vet så rusar flundran och torsken kan visserligen dra den med men inte som flundran. Flundran kan väga över 300kg och är då över 50år gammal. Världsrekordet är taget där jag fiskat två år i rad, Hellnessund i Norge 210kg.
Annars blir det att man pimplar abborre på vintern, och på sommaren är det trolling efter gös som gäller. Vertikal jiggar även en del efter abborre och gös. På våren och hösten är det gädda som gäller

Kan slänga upp lite klipp med havsfiske för er som inte känner er helt hemma

Quote (AwiT @ 25 Apr 2010 12:27)
lägger i båten på lördag , då blire till att fiska havsöring ;DDD
Gött, farsan är nere i Simrishamn nu
This post was edited by Yllegarnet on Apr 25 2010 04:33am