d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Tele2 är Fylld Med Bemaning Från Samhall
1236Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jan 16 2013 10:42am
2x killar knackar på och nästintill tvingar sig in i lägenheten. Jag står med en prickigkorvsmacka och i blåa långkallingar.
-"Du ska få gratis"...
- Inte intresserad
"-Jo men det är gratis, vart kan vi sätta oss?"
and on and on it goes...

Skriver på papper så idioterna kan sticka ut ur min lägenhet (dock var de väldigt trevliga, men verkade inte förstå orden "inte intresserad") - Antar att de får provision...

Får hem bekräftelsebrev "du har 14 dagar att avboka/ändra dig"..... Here we go!

Ringer idiot #1 - "Hej, jag vill avboka .... blabla..." - Absolut fixat!
Nästa dag: Brev på att hämta ut 50kg skrot från tele2 på närmaste konsum finns...

Ringer idiot #2 - "Hej, jag ringde för några dagar sedan och avbokade, men det funkade inte vill avboka igen!" - Absolut! Fixat! inga problem, ha en bra dag"
Nästa dag: Brev på att hämta ut 50kg skrot från tele2 och betala 19:- för att ett extra breväckel har skickats ut...

Ringer idiot #3 - "Hej, jag har ringt två gånger och avbokat, men det funkar inte.. kan du avboka på riktigt?" - Absolut, ursäktar felet, inga problem, ha en bra dag... FUCKYOU!
Två veckor senare: (idag): Brev och räkning på 300kr och du ska hämta ut 50kg skrot från tele2 på närmaste konsum och i räkningen ska du betala för skiten tre gånger. och betala 19:- för att de skickat ut ett äckligt jävla extra brev!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

RINGER IDIOT #4 "HEJ JAG HAR RINGT ANGÅENDE ATT AVBOKA DETTA TRE GÅNGER NU, VARFÖR STÅR DET ATT JAG SKA BETALA FÖR SKITEN TRE GÅNGER OCH VARFÖR STÅR DET ATT JAG HAR EN NY BINDNINGSTID PÅ 12 MÅNADER?!" - hej ursäkta felet, jag fixar det genast!

Svär på mammutarna att och jag får ett jävla brev till så ska jag skita i kuväret och skicka tbx det.

TL;DR - Tele2 är äckliga hattsmugglare
Member
Gold: 7,531.00
Jan 16 2013 10:43am
hahahaha, stark historia

This post was edited by snoramej on Jan 16 2013 10:43am
Member
Gold: 880.00
Jan 16 2013 10:57am
Hade problem med deras usb internet skit i 2 år.

Fråga efter obegränsat
ja de finns
Sa tydligt att jag inte kan ha begränsat då jag behöver internet till jobbet
ne de finns ingen begränsning du kan surfa och ladda ner hur mycket du vill.
skrev på

365 dagar per år stängdes internet av pga att man använt upp all mb som man kan använda per månad

ringde, och sa att det inte funka
dom svara att jag använt all data som man får per månad
jag svarar men det skulle ju vara obegränsad, de sa jag tydligt till säljaren
dom svarar, det är obegränsat
jag säger men va fan hur kan jag då ha en gräns?
dom svarar, ja men det är ju gräns

rage rage rage

dom vägra stänga ner, bråka med dom flera gånger, prata med en säljare i tele2 affären jag köpte det i
dom ignorera honom och la på osv

horungar >:(
Retired Moderator
Jan 16 2013 10:58am
Quote (Kerzhakov @ Jan 16 2013 06:57pm)
Hade problem med deras usb internet skit i 2 år.

Fråga efter obegränsat
ja de finns
Sa tydligt att jag inte kan ha begränsat då jag behöver internet till jobbet
ne de finns ingen begränsning du kan surfa och ladda ner hur mycket du vill.
skrev på

365 dagar per år stängdes internet av pga att man använt upp all mb som man kan använda per månad

ringde, och sa att det inte funka
dom svara att jag använt all data som man får per månad
jag svarar men det skulle ju vara obegränsad, de sa jag tydligt till säljaren
dom svarar, det är obegränsat
jag säger men va fan hur kan jag då ha en gräns?
dom svarar, ja men det är ju gräns

rage rage rage

dom vägra stänga ner, bråka med dom flera gånger, prata med en säljare i tele2 affären jag köpte det i
dom ignorera honom och la på osv

horungar >:(

Enbart ute för att tjäna pengar.. blir så less...
Retired Moderator
Gold: 226.37
Jan 16 2013 10:59am
Om det står i ditt avtal att du har 14 dagars ångerrätt ska ju avtalet givetvis också följas. Vill du inte ha skiten så kan du ju säga upp det.Tror även att du kan även ta det till rätten om de käftar emot (så länge du har papper på det, vilket jag antar att du har) :)

Och som sagt, de kommer förmodligen inte från Tele2 utan något bolag Tele2 har anlitat. Så ja, gjort är gjort :( Det går säkert att lösa men det brukar oftast vara ett jävla krångel, vilket du själv nu också vet x)

Inget är gratis, speciellt inte från dörrknackare :fume:

Retired Moderator
Jan 16 2013 11:00am
Quote (HereToOwn @ Jan 16 2013 06:59pm)
Om det står i ditt avtal att du har 14 dagars ångerrätt ska ju avtalet givetvis också följas. Vill du inte ha skiten så kan du ju säga upp det.Tror även att du kan även ta det till rätten om de käftar emot (så länge du har papper på det, vilket jag antar att du har) :)

Och som sagt, de kommer förmodligen inte från Tele2 utan något bolag Tele2 har anlitat. Så ja, gjort är gjort :( Det går säkert att lösa men det brukar oftast vara ett jävla krångel, vilket du själv nu också vet x)

Inget är gratis, speciellt inte från dörrknackare  :fume:

Jo, jag fick en tia lott jag vann 20 kr på.. det betalade iaf första pappersfakturan på 19:-
Jag kommer gå vidare med det om det fortsätter.
Member
Gold: 3,086.76
Jan 16 2013 11:14am
Quote (Spetch @ 16 Jan 2013 17:42)
2x killar knackar på och nästintill tvingar sig in i lägenheten. Jag står med en prickigkorvsmacka och i blåa långkallingar.
-"Du ska få gratis"...
- Inte intresserad
"-Jo men det är gratis, vart kan vi sätta oss?"
and on and on it goes...

Skriver på papper så idioterna kan sticka ut ur min lägenhet (dock var de väldigt trevliga, men verkade inte förstå orden "inte intresserad") - Antar att de får provision...

Får hem bekräftelsebrev "du har 14 dagar att avboka/ändra dig"..... Here we go!

Ringer idiot #1 - "Hej, jag vill avboka .... blabla..." - Absolut fixat!
Nästa dag: Brev på att hämta ut 50kg skrot från tele2 på närmaste konsum finns...

Ringer idiot #2 - "Hej, jag ringde för några dagar sedan och avbokade, men det funkade inte vill avboka igen!" - Absolut! Fixat! inga problem, ha en bra dag"
Nästa dag: Brev på att hämta ut 50kg skrot från tele2 och betala 19:- för att ett extra breväckel har skickats ut...

Ringer idiot #3 - "Hej, jag har ringt två gånger och avbokat, men det funkar inte.. kan du avboka på riktigt?" - Absolut, ursäktar felet, inga problem, ha en bra dag... FUCKYOU!
Två veckor senare: (idag): Brev och räkning på 300kr och du ska hämta ut 50kg skrot från tele2 på närmaste konsum och i räkningen ska du betala för skiten tre gånger. och betala 19:- för att de skickat ut ett äckligt jävla extra brev!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

RINGER IDIOT #4 "HEJ JAG HAR RINGT ANGÅENDE ATT AVBOKA DETTA TRE GÅNGER NU, VARFÖR STÅR DET ATT JAG SKA BETALA FÖR SKITEN  TRE GÅNGER OCH VARFÖR STÅR DET ATT JAG HAR EN NY BINDNINGSTID PÅ 12 MÅNADER?!" - hej ursäkta felet, jag fixar det genast!

Svär på mammutarna att och jag får ett jävla brev till så ska jag skita i kuväret och skicka tbx det.

TL;DR - Tele2 är äckliga hattsmugglare

Sensmoral: öppna aldrig dörren om du inte känner folket som står på andra sidan.

Retired Moderator
Jan 16 2013 11:18am
Quote (K1NGEN @ Jan 16 2013 07:14pm)
Sensmoral: öppna aldrig dörren om du inte känner folket som står på andra sidan.

Det är lätt att vara efterklok :thumbsup:
Member
Gold: 3,552.51
Jan 16 2013 11:19am
Hade liknande nyss med tele2, är alltid krångel vid köpen, annars är jag nöjd med mina tele2 grejer, bara att det blir krångel med sådant här lite för ofta.

Hade problem när jag skaffade min tele2 mobilt bredband för första gången, dom skickade 8modem och påstod att jag beställt 8st. Så vart tvungen o hämta ut alla, kolla deras någon jävla nummer ge till kundtjänst så att dom kunde avaktivera o sen skicka tillbaka..

Nu nyligen några dagar sedan, ringde några i uppdrag av tele2, erbjöd till ett förmånligt pris internet hit hem med modem o router, var för billigt så frågade ifall dom hade någon gräns med trafik. Fick till svar ja 15gb och därefter sänks farten.. Frågade ett flertal gånger till vilken hastighet det sänks till, efter många om och men så sa hon att det sänks till 5mbit. Tänkte ah men det är lagom, det klarar jag mig på för det här priset. Slog till och "skrev kontrakt". Kollade efteråt på tele2 hemsidan och det sänks visst till 200kbit efter 15gb. Dvs hon ljög rakt upp i ansiktet på en. Blir att lämna tillbaka direkt när jag får det.
Member
Gold: 1,119.20
Jan 16 2013 11:22am
Quote (berhemuli @ 16 Jan 2013 18:19)
Hade liknande nyss med tele2, är alltid krångel vid köpen, annars är jag nöjd med mina tele2 grejer, bara att det blir krångel med sådant här lite för ofta.

Hade problem när jag skaffade min tele2 mobilt bredband för första gången, dom skickade 8modem och påstod att jag beställt 8st. Så vart tvungen o hämta ut alla, kolla deras någon jävla nummer ge till kundtjänst så att dom kunde avaktivera o sen skicka tillbaka..

Nu nyligen några dagar sedan, ringde några i uppdrag av tele2, erbjöd till ett förmånligt pris internet hit hem med modem o router, var för billigt så frågade ifall dom hade någon gräns med trafik. Fick till svar ja 15gb och därefter sänks farten.. Frågade ett flertal gånger till vilken hastighet det sänks till, efter många om och men så sa hon att det sänks till 5mbit. Tänkte ah men det är lagom, det klarar jag mig på för det här priset. Slog till och "skrev kontrakt". Kollade efteråt på tele2 hemsidan och det sänks visst till 200kbit efter 15gb. Dvs hon ljög rakt upp i ansiktet på en. Blir att lämna tillbaka direkt när jag får det.

det värsta som finns är telefonförsäljare, fyfan.
på tiden vi fortfarande hade hemtelefon så ringde trygghansa och frågade om jag ville byta försäkringsbolag på farsans skoter eller nåt sånt, han satt å pressa mig, som var en unge. måste ju fan vara olagligt eller något.

This post was edited by Nickeee on Jan 16 2013 11:25am
Go Back To Svenska Topic List
1236Next
Add Reply New Topic New Poll