d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > ¤ Officiella Boktråden ¤
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 842.62
Oct 5 2012 04:24pm
Läser swesub böcker?

Sen jag började pendla igen har jag börja läsa böcker på tåget / när jag väntar. Läste nyligen två väldigt bra:

Helgonet - Deckare om en pokerspelare som blir mördad

Jag älskar den pojken - Självbiografi av Bosse Löthén, den handlar mer eller mindre om honom som tolvåring, hans uppväxt med alkoholism, droger, pedofili och framför allt punk i Stockholm på 70-talet.

Började nyligen läsa Spökstaden av John Saul, som tydligen ska vara en väldigt bra rysare/skräck författare.

Annat jag absolut rekommenderar är böckerna av Jens Lapidus (Snabba Cash, Aldrig Fucka Upp, Livet Deluxe). Jag kan lova er att böckerna är grymt mycket bättre än filmerna.

Så swesub, läser ni något och/eller har ni läst något ni kan rekommendera?

This post was edited by SCXiao on Oct 5 2012 04:26pm
Member
Gold: 1.00
Oct 5 2012 04:27pm
Quote (SCXiao @ Oct 6 2012 12:24am)
Läser swesub böcker?

Sen jag började pendla igen har jag börja läsa böcker på tåget / när jag väntar. Läste nyligen två väldigt bra:

Helgonet - Deckare om en pokerspelare som blir mördad

Jag älskar den pojken - Självbiografi av Bosse Löthén, den handlar mer eller mindre om honom som tolvåring, hans uppväxt med alkoholism, droger, pedofili och framför allt punk i Stockholm på 70-talet.

Började nyligen läsa Spökstaden av John Saul, som tydligen ska vara en väldigt bra rysare/skräck författare.

Annat jag absolut rekommenderar är böckerna av Jens Lapidus (Snabba Cash, Aldrig Fucka Upp, Livet Deluxe). Jag kan lova er att böckerna är grymt mycket bättre än filmerna.

Läser min gamla lärares bok nu... Kom ut i veckan "Svensk historia". Rätt kul...
Member
Gold: 3,552.51
Oct 5 2012 04:28pm
Läser i princip inget annat än pokerböcker :( Har försökt o försökt men kan inte leva mig in i en bok alls, samma sak alltid, läser en sida, kommer på att jag inte minns något från den så läser jag om. Och kan inte alls koncentrera mig på läsning. Annars så lyckas tydligen folk få texten o bli bilder i huvudet (eller hur man nu ska förklara det), inte jag.. Anyways testar om och om varje år utan success. Har väl brist på fantasi eller något ^^
Member
Gold: 54.00
Oct 5 2012 04:36pm
Quote (berhemuli @ 6 Oct 2012 00:28)
Läser i princip inget annat än pokerböcker :(    Har försökt o försökt men kan inte leva mig in i en bok alls, samma sak alltid, läser en sida, kommer på att jag inte minns något från den så läser jag om. Och kan inte alls koncentrera mig på läsning. Annars så lyckas tydligen folk få texten o bli bilder i huvudet (eller hur man nu ska förklara det), inte jag.. Anyways testar om och om varje år utan success. Har väl brist på fantasi eller något ^^

du är ju inte ensam kan jag ju säga :lol:

har aldrig någonsin läst en hel bok, inte en kalle anka pocket heller om man kan påstå att det är en bok :)

tidningar går bra :)
Member
Gold: 7,480.00
Oct 5 2012 04:45pm
Quote (SCXiao @ 6 Oct 2012 00:24)

Inte särskilt ofta längre, nej. Finner sällan ro till det. Läser lite i LoTR-trilogin när jag sitter på muggen bara.
Har nog inte läst något speciellt intressant sedan Mark Oliver Everetts självbiografi Saker och ting som barnbarnen borde veta.
När jag väl får lite spenderbara pengar eller skaffar ett biblioteksort har jag tänkt läsa Jonas Jonassons Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, den verkar sjukt lovande iaf.
Member
Gold: 3,552.51
Oct 5 2012 04:45pm
Quote (Intenso8 @ 6 Oct 2012 00:36)
du är ju inte ensam kan jag ju säga :lol:

har aldrig någonsin läst en hel bok, inte en kalle anka pocket heller om man kan påstå att det är en bok :)

tidningar går bra :)

Jag läste massa när jag var typ 10år, sen läste jag inte på några år och efter det kunde jag inte ta upp det.
Member
Gold: 47.00
Oct 5 2012 08:38pm
tsatsiki böckerna är rätt najs. har du läst någon av dem?
Member
Gold: 3.43
Oct 5 2012 09:59pm
Det beror ju på vad du gillar för genre. Du kan ju googla "böcker man måste läsa" om du är open minded och gillar "bra" böcker. Jag läser en hel del och har fastnat för ett antal böcker, men först måste du beskriva vad du söker :).
Member
Gold: 2.16
Oct 6 2012 12:53am
Fantasy!

Kan rekomendera Stephen King's - Det mörka tornet, anorlunda!
Member
Gold: 3,135.90
Oct 6 2012 02:44am
Jag har läst "När Änglar dör"

och håller på med" Metro" 2033 just nu.

Men jag läser alldeless förlite tog nog fan ett år att läsa ut när änglar dör vilket är en 250sidig pocket....
Go Back To Svenska Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll