d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Diablo 2 Eller Diablo 3?
1235Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 43,619
Joined: Jan 6 2012
Gold: 72.09
Sep 4 2012 11:30am
Som titeln lyder;

Borde man skaffa Diablo 3 eller inte?
Lirat på en väns konto en del, och kan säga att jag blev rätt besviken jämfört med Diablo 2 då jag spelat det så länge jag kan minnas.
Tyckte Diablo 3 brast något otroligt i contect, och character customization (dvs hela talent tree konceptet)

Men börjar fundera mer och mer på att skaffa det och ge det en chans!

Vad tycker ni "Diablo 2 veteraner" om Diablo 3? Bra eller en flopp?
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 4 2012 11:31am
flopp
Member
Posts: 43,619
Joined: Jan 6 2012
Gold: 72.09
Sep 4 2012 11:32am
Quote (dej @ Sep 4 2012 06:31pm)
flopp


Varför?
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 4 2012 11:33am
Quote (Liquicity @ Sep 4 2012 06:32pm)
Varför?


ingen pvp
inget end game

det är kul tills du spöar diablo
Member
Posts: 43,619
Joined: Jan 6 2012
Gold: 72.09
Sep 4 2012 11:35am
Quote (dej @ Sep 4 2012 06:33pm)
ingen pvp
inget end game

det är kul tills du spöar diablo


Alright, det var uppfattningen jag fick också. Hoppas verkligen att hela runes systemet kommer in i expansion till Diablo 3, då det säkert kan bli lite roligare!

Nu vet jag att Diablo 2 var rätt snålt jämfört med LoD, men det verkar vara långt ifrån nivån på Diablo 3...

EDIT: Trodde först du hade svårt att välja sig, fram tills jag förstod att det var en gif... :bonk:

This post was edited by Liquicity on Sep 4 2012 11:36am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Sep 4 2012 11:35am
inte alls likt d2

när jag väntade på att d3 skulle komma trodde jag att det skulle bli lika fritt som d2 :)

d2>d3

dvs dom som sitter nu på d3 och nördar är ju pågrund utav rmah
Member
Posts: 43,619
Joined: Jan 6 2012
Gold: 72.09
Sep 4 2012 11:38am
Quote (Intenso8 @ Sep 4 2012 06:35pm)
inte alls likt d2

när jag väntade på att d3 skulle komma trodde jag att det skulle bli lika fritt som d2 :)

d2>d3

dvs dom som sitter nu på d3 och nördar är ju pågrund utav rmah


Just det! Rmah... Alltså vilken idiotisk idé! Ska man bli bra på Diablo ska man tjäna det genom spelet, inte få övertag p.g.a man har pengar eller ej...

Frågat rätt så många jag känner denna frågan, och de som verkar tycka om Diablo 3 verkar vara de som aldrig spelat Diablo 2, och vice versa.

This post was edited by Liquicity on Sep 4 2012 11:40am
Member
Posts: 205,301
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
Sep 4 2012 11:41am
meh, spelet är tråkigt atm. Saknar PvP/end game som sagt.
Member
Posts: 43,619
Joined: Jan 6 2012
Gold: 72.09
Sep 4 2012 11:44am
Quote (Marcusd0 @ Sep 4 2012 06:41pm)
meh, spelet är tråkigt atm. Saknar PvP/end game som sagt.


Ja... Då blir det väl att vänta tills det har kommit lite updates!
Håller mig till Diablo 2 än så länge :thumbsup:

Ös på med mer feedback till spelet ifall ni har, vill gärna höra positiva saker! (Ifall det finns några...)
Grafiken behövs ju inte diskuteras, då det är rätt uppenbart att den är bättre på Diablo 3!

This post was edited by Liquicity on Sep 4 2012 11:46am
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Sep 4 2012 12:19pm
Det positiva är ju att det är rätt kul att LANa det fram tills man dödat diablo som föregående talare tog upp. Sen finns det inget mer.

Håller mig till Diablo 2 HCL tills det kommer nått kul spel att spendera massa fg i.
Go Back To Svenska Topic List
1235Next
Add Reply New Topic New Poll