Quote (Spetch @ 26 Aug 2012 20:05)
Ja har ju bara till Datorn, men tydligen så vart man tvungen att betala ändå
citerar
"Är inga problem om man inte drar sig för att ljuga lite hej vilt.
I samband med att man köper tv apparater och en del andra prylar så brukar det dröja någon månad innan tv-tjänst hör av sig. När de ringer så brukar jag spela superreligös idiot och snacka om att teknik är djuvulens påfund och liknade. Frågar de om inköpen så säger jag att jag hjälpt en släkting, granne, bekant med inköpen.
Knackar de på dörren så är det alltid samma sak. Öppnar en glipa i dörren och ser vem det är. Säger åt dem att ge fan i att komma när folk ligger och knullar. Blir aldrig någon lång diskussion efter det.
För övrigt så är det inte av snålhet utan av princip jag inte betalar. Eu rätten förbjuder stater att ta skatt på samhällsinformation. TV-avgiften betraktar jag som ett skumt sätt att kring detta. Varför tror ni annars inte att avgiften tas direkt på skattsedeln? För att bevara oberoendde....knappast."
och denna
"Jag ringde och sa upp vår tv-licens. Det var en sur tant som svarade och frågade varför jag skulle säga upp tv och jag sa att den hade gått sönder och inte ville betala tv-licens längre. Då frågade hon om tv-n fanns kvar hemma för man måste betala om man äger en tv, och jag sa att jag hade kört den till tippen. Då avregistrerade hon mig. Så kommer det brev ibland som säger att man ska anmäla sig om man köper tv, och nångång har någon ringt på dörren och då sa jag bara att vi inte har tv och inte vill bli störda av dem mer. När jag får det bättre ställt ska jag börja betala..."
om dom knackar på och du öppnar ha inte tvn direkt innanför dörrn
This post was edited by Intenso8 on Aug 26 2012 12:14pm