d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Xsplit Problem
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 30,390
Joined: Feb 25 2009
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jul 13 2012 06:37am
Skulle testa att börja streama lite idag men har lite problem med XSplit. Streamen är av dålig kvalitè, den laggar och datorn laggar.

Någon som är kunnig och vet vad jag möjligtvis gör för fel ? Eller kan det vara min prestanda som det är fel på, även fast burken är relativt ny?
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jul 13 2012 06:38am
Hur mycket ram har du
Vad har du för processor
Vad har du för grafikkort
Vad har du för internetuppkoppling
Retired Moderator
Posts: 30,390
Joined: Feb 25 2009
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jul 13 2012 06:41am
Quote (umade @ Jul 13 2012 02:38pm)
Hur mycket ram har du
Vad har du för processor
Vad har du för grafikkort
Vad har du för internetuppkoppling


1# 8GB
2# Intel i5-2500k 3.30GHz
3# AMD Radeon HD 6900
4# 12 MBit/s
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jul 13 2012 06:48am
Quote (Tandfen @ Jul 13 2012 02:41pm)
1# 8GB
2# Intel i5-2500k 3.30GHz
3# AMD Radeon HD 6900
4# 12 MBit/s


Det låter ju bra, då måste det vara någon inställning i Xsplit som du missat. Du kanske försöker streama fullhd? :D
Retired Moderator
Posts: 30,390
Joined: Feb 25 2009
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jul 13 2012 06:52am
Quote (umade @ Jul 13 2012 02:48pm)
Det låter ju bra, då måste det vara någon inställning i Xsplit som du missat. Du kanske försöker streama fullhd? :D


Än så länge har jag testat "1280 x 720p HDTV" och "1920 x 1080 HDTV", borde jag testa någon annan? :huh:
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jul 13 2012 06:54am
Quote (Tandfen @ Jul 13 2012 02:52pm)
Än så länge har jag testat "1280 x 720p HDTV" och "1920 x 1080 HDTV", borde jag testa någon annan?  :huh:


.......................................................

Ja, det borde du nog :D
Börja från dom sämsta och jobba dig upp och se vilka du klarar.
Retired Moderator
Posts: 30,390
Joined: Feb 25 2009
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jul 13 2012 07:03am
Quote (umade @ Jul 13 2012 02:54pm)
.......................................................

Ja, det borde du nog :D
Börja från dom sämsta och jobba dig upp och se vilka du klarar.


Får testa ett par andra. Såg dock just nu att när jag försöker streama ligger : CPU Usage mellan 75-95% och datorn blir riktigt seg och när jag stänger ner XSplit går den ner till mellan 8-20% :huh:

This post was edited by Tandfen on Jul 13 2012 07:06am
Retired Moderator
Posts: 30,390
Joined: Feb 25 2009
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jul 13 2012 07:57am
Det verkar som att så fort jag startar XSplit blir datorn riktigt seg och CPU användningen går upp emot 50-90%.

Någon som vet vad som påverkar detta?
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jul 13 2012 07:59am
Quote (Tandfen @ 13 Jul 2012 15:57)
Det verkar som att så fort jag startar XSplit blir datorn riktigt seg och CPU användningen går upp emot 50-90%.

Någon som vet vad som påverkar detta?


vad har du för psu? vilka ramminnen har du?

This post was edited by Intenso8 on Jul 13 2012 08:02am
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 13 2012 08:47am
Quote (umade @ 13 Jul 2012 14:54)
.......................................................

Ja, det borde du nog :D
Börja från dom sämsta och jobba dig upp och se vilka du klarar.


Hans dator klarar 1920x1080 och 1280x720 utan problem

med rätt inställningar och en frisk dator obv

This post was edited by snoramej on Jul 13 2012 08:55am
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll