d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Datorproblem - Startar Inte
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 14,513
Joined: Apr 3 2008
Gold: 15.00
Jun 14 2012 10:50am
Hey alla snyggingar.

Dammsög min dator för den lät så mycket och för att få den lite kallare, jag pluggade i allt och startade. Den lös i ett par sekunder och stängdes sen av. Nu händer absolut ingenting när jag trycker på startknappsfan.

Har den blivit kortsluten eller vad kan grejen vara? Något man kan göra för att fixa det?
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Jun 14 2012 10:53am
Vad dammsög du egentligen?
Du ska vara försiktig med att dammsuga inne i datorn för att det kan sprida statisk elektricitet som kan fucka upp allt
Member
Posts: 14,513
Joined: Apr 3 2008
Gold: 15.00
Jun 14 2012 10:57am
Quote (d0oh @ 14 Jun 2012 18:53)
Vad dammsög du egentligen?
Du ska vara försiktig med att dammsuga inne i datorn för att det kan sprida statisk elektricitet som kan fucka upp allt


Dammsög allt möjligt, men inte så att jag körde ner hela grejen där i och ba went crazy. Dammsög processorfläkten och grafikkortet typ och dammtorkade lite. Har gjort det flera gånger innan så vettefan vad jag gjorde annorlunda nu ..
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 14 2012 11:07am
Du ska vara försiktig när du dammsuger en dator gubben.
kolla alla kablar så att de sitter i.

Kolla så du inte råkat dra ur någon "liten" kabel från moderkortet.


Och ja, i värsta fall kan du ha kortslutit datorn :(
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 14 2012 11:21am
prova plocka isär alla delar sen sätt ditt dom

förmodligen äre kortslutning elr haft av nån liten kabel som spetch sa :)

fixa en kompressor nästa gång :) sen lägger sig dammet i botten vilket du lätt tar bort med trasa :)

This post was edited by Intenso8 on Jun 14 2012 11:22am
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Jun 14 2012 12:16pm
Vad gör man om den kortslutits? Det lär ju inte gå på garantin :(
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Jun 14 2012 12:45pm
Quote (ankiie @ 14 Jun 2012 20:16)
Vad gör man om den kortslutits? Det lär ju inte gå på garantin :(

kortsluter du något är det kortslutet ;)
åtgärd = 0

har esd-rock och esdtofflor på mig hela dagarna nu när jag sommarjobbar :P

är testmätare för laserinstrument om någon undrade :blush:
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 14 2012 01:07pm
Quote (ChingeR @ 14 Jun 2012 20:45)
kortsluter du något är det kortslutet ;)
åtgärd = 0

har esd-rock och esdtofflor på mig hela dagarna nu när jag sommarjobbar :P

är testmätare för laserinstrument om någon undrade :blush:


fyfan vad jobbigt :/ ont i huvudet efter allt tjutande ?

Quote (ankiie @ 14 Jun 2012 20:16)
Vad gör man om den kortslutits? Det lär ju inte gå på garantin :(


om man kan kolla upp om den kortslutits via en ytterligare stationär. räcker att det är glapp i en kabel

annars tar du en hårfön elr nåt dylikt och värmer på delarna tills du ser att de smälter lite :P (dvs om det är kortslutning)



This post was edited by Intenso8 on Jun 14 2012 01:13pm
Member
Posts: 487
Joined: Dec 8 2008
Gold: 0.28
Warn: 10%
Jun 15 2012 07:35am
koppla i strömsladden
Member
Posts: 2,272
Joined: Feb 27 2009
Gold: 795.40
Jun 15 2012 12:01pm
Quote (FG_PLZ @ 15 Jun 2012 14:35)
koppla i strömsladden


Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll