d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Windows Vista 32bit Och Razer Salmosa Drivrutiner
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Mar 31 2012 09:56am
Hejsan!
Jag har problem med att få min HP laptop med Windows Vista 32bitars home premium att använda sig av min razer salmoza mus drivrutiner.
Vista verkar bara identifiera den som en "HID-kompitabel mus" och i mus:ens egenskaper från kontrollpanelen står där visserligen att typen är en razer salmosa men att tillverkaren är Microsoft.

Jag har avinstallerat all razer mjukvara och återinstallerat, utan resultat. Det går bra att öppna razer salmoza customiser men när jag höjer och sänker sensitivity där så händer ingenting, enbart från windows -> musens egenskaper kan jag höja o sänka sens. Det hade ju inte gjort så mycket ifall prestandan var optimerad ändå men nu känns musen inte alls lika precis och pålitlig, så det känns som att försöka spela spel med en rullmus från 1992 ungefär...

har googlat lite men hittar inget av värde eller någon som haft liknande problem Vad kan vara felet?
Tacksam för svar

This post was edited by SpAz. on Mar 31 2012 09:57am
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Mar 31 2012 10:08am
30 fg belöning :rolleyes:
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Mar 31 2012 10:13am
Byt från vista till antingen W7 eller XP! :)
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Mar 31 2012 10:18am
Quote (SpAz. @ 31 Mar 2012 16:56)
Hejsan!
Jag har problem med att få min HP laptop med Windows Vista 32bitars home premium att använda sig av min razer salmoza mus drivrutiner.
Vista verkar bara identifiera den som en "HID-kompitabel mus" och i mus:ens egenskaper från kontrollpanelen står där visserligen att typen är en razer salmosa men att tillverkaren är Microsoft.

Jag har avinstallerat all razer mjukvara och återinstallerat, utan resultat. Det går bra att öppna razer salmoza customiser men när jag höjer och sänker sensitivity där så händer ingenting, enbart från windows -> musens egenskaper kan jag höja o sänka sens. Det hade ju inte gjort så mycket ifall prestandan var optimerad ändå men nu känns musen inte alls lika precis och pålitlig, så det känns som att försöka spela spel med en rullmus från 1992 ungefär...

har googlat lite men hittar inget av värde eller någon som haft liknande problem Vad kan vara felet?
Tacksam för svar


kollat razer hemsida för nya drivrutiner?

minns ej om man kan ändra kompatibilitet i vista...men kolla
Member
Posts: 21,148
Joined: Dec 21 2005
Gold: 2.16
Mar 31 2012 12:00pm
vista is ze problem sir!
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Mar 31 2012 12:13pm
Kanske dax att byta till wp7?
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Mar 31 2012 02:08pm
Ja det optimala vore såklart att operativsystemet inte var Vista vilket enligt mig är det sämsta OS som någonsin gjorts. Kör hellre XP alla dagar i veckan (eller såklart w7)
Men nu var det ju inte det de var frågan om här, utan hur jag ska få musen att fungera optimalt med förutsättningarna som finns...
Det är morsans dator och jag lånar den tills jag bestämt mig för vilken laptop jag ska köpa så jag har en egen igen, då min (med w7 btw) är pajj...
Quote (K1NGEN @ 31 Mar 2012 18:18)
kollat razer hemsida för nya drivrutiner?

minns ej om man kan ändra kompatibilitet i vista...men kolla

jag har fixat de nya drivisarna via razers hemsida och det är dom rätta.

Hmm ändra kompatibilitet, hur då? Jag kan ju titta själv, menar du typ att man ska välja o köra det i "kompatibilitetsläge för x" och välja x som typ xp eller windows 7? (antar att de bara går med föregångare till vista eftersom att windows sju inte fanns när denna datorn köptes)
om ja, hur gör jag det då?

This post was edited by SpAz. on Mar 31 2012 02:09pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 31 2012 02:10pm
Quote (SpAz. @ 31 Mar 2012 22:08)
Ja det optimala vore såklart att operativsystemet inte var Vista vilket enligt mig är det sämsta OS som någonsin gjorts. Kör hellre XP alla dagar i veckan (eller såklart w7)
Men nu var det ju inte det de var frågan om här, utan hur jag ska få musen att fungera optimalt med förutsättningarna som finns...
Det är morsans dator och jag lånar den tills jag bestämt mig för vilken laptop jag ska köpa så jag har en egen igen, då min (med w7 btw) är pajj...
jag har fixat de nya drivisarna via razers hemsida och det är dom rätta.

Hmm ändra kompatibilitet, hur då? Jag kan ju titta själv, menar du typ att man ska välja o köra det i "kompatibilitetsläge för x" och välja x som typ xp eller windows 7? (antar att de bara går med föregångare till vista eftersom att windows sju inte fanns när denna datorn köptes)
om ja, hur gör jag det då?


mmm... paj..
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Mar 31 2012 02:13pm
Quote (SpAz. @ 31 Mar 2012 21:08)
Ja det optimala vore såklart att operativsystemet inte var Vista vilket enligt mig är det sämsta OS som någonsin gjorts. Kör hellre XP alla dagar i veckan (eller såklart w7)
Men nu var det ju inte det de var frågan om här, utan hur jag ska få musen att fungera optimalt med förutsättningarna som finns...
Det är morsans dator och jag lånar den tills jag bestämt mig för vilken laptop jag ska köpa så jag har en egen igen, då min (med w7 btw) är pajj...
jag har fixat de nya drivisarna via razers hemsida och det är dom rätta.

Hmm ändra kompatibilitet, hur då? Jag kan ju titta själv, menar du typ att man ska välja o köra det i "kompatibilitetsläge för x" och välja x som typ xp eller windows 7? (antar att de bara går med föregångare till vista eftersom att windows sju inte fanns när denna datorn köptes)
om ja, hur gör jag det då?


finns det olika versioner av drivrutinerna på razers hemsida?
finns det för xp hade jag dragit ner den



ja ändra kompatibilitet till köra med xp sp2 eller 3

högerklicka på exe filen->egenskaper->flik kompatibilitet -> xp sp2 eller 3

(nu kan jag inte svära på att det fanns med i vista, Kompatibilitets fliken)
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Mar 31 2012 03:01pm
Quote (K1NGEN @ 31 Mar 2012 22:13)
finns det olika versioner av drivrutinerna på razers hemsida?
finns det för xp hade jag dragit ner den



ja ändra kompatibilitet till köra med xp sp2 eller 3

högerklicka på exe filen->egenskaper->flik kompatibilitet -> xp sp2 eller 3

(nu kan jag inte svära på att det fanns med i vista, Kompatibilitets fliken)


det hjälpte inte, när jag körde razer customiser i xp sp2 :/ men tror inte att det kan lösa problemet? det är ju bara en interface, sen måste den liksom styra drivrutinen så drivrutinen måste vara aktiv? hmm
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll