~~~ This Happened on TAM Airlines! ~~~ (saxat från DF)
En kvinna i 50 års åldern hittade sin plats på flygplanet och och upptäckte att personen i sätet bredvid var en mörkhyad man. Hon blev arg, frustrerad och kallade på en flygvärdinna.
"Vad är problemet?" frågade värdinnan henne.
"Ser du inte? sa kvinnan.
"Mannen som sitter bredvid mig på planet är svart. Jag kan inte sitta bredvid honom när jag flyger, ni måste låta mig sitta någon annanstans."
"Lugna ner dig, tyvärr så är alla platserna bokade, men jag ska dubbelkolla och se om det finns några."
Värdinnan gick iväg och kom tillbaka efter några minuter.
"Som jag sa tidigare så finns det tyvärr inga platser i den här klassen... (som var ekonomiklass) ... men jag pratade med flygkapteten och han berättade att det finns lediga platser i första klass."
"Det är väldigt ovanligt att man får byta från ekonomiklass till första klass, men när läget är såhär så tyckte flygkapteten att det skulle vara skandal om vi lät en resande sitta bredvid en opassande person."
Varpå flygvärdinnan vände sig mot den mörkhyade mannen.
"Och med detta så vill jag be herren packa sitt handbagage, vi har reserverat en plats åt dig i första klass."
Alla resande runt om i planet som suttit och lyssnat på detta reste sig upp och applåderade.