d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Få Bort Lukt Av Spya? > Ohoii
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Jun 2 2011 06:30pm
Tjena allihopa, vart på "paus" från jsp i ca 2-3månader (eller något). Men är tillbaka för att göra 95% av jsp olyckliga. ( :( )

Men nu till frågan, sitter på nattjobbet här i södermalm.. Och som några av er vet så jobbar jag som spärrvakt, dvs jag måste städa stationen på natten. Nu är det så att någon söderdrägg har spytt ner halva biljetthallen.. Själva spyan har jag städat bort nu.. Men den hemska lukten finns kvar.. Har försökt spruta på rengöringsmedel osv men lyckas inget vidare.. Lukten i biljetthallen stannar kvar.. Såå.. vänder mig till er visa män/små pojkar.. Har ni några tips på hur jag skall gå tillväga o få bort lukten? Har väl det vanliga som finns i städskåp till hands.. Tacksam för any help.

btw. Yay VM-guld. (var bara tvungen, dock tänkte jag att komma hit under den helgen och trakkasera er, men valde att avstå, finsub spammade säkert något)
Member
Gold: 27,950.00
Jun 2 2011 06:31pm
vädra som fan om det går
annars kan du ba kötta golvet med mera rengöringsmedel, eller så kanske dom har spytt nånstans där du inte ser

This post was edited by FreakYzX on Jun 2 2011 06:32pm
Member
Jun 2 2011 06:32pm
Quote (FreakYzX @ 3 Jun 2011 02:31)
vädra som fan om det går

Nja tyvärr går det inte, kan inte öppna dörrarna ut till "världen" eftersom jag har stängt ner stationen redan, och får öppna då när tågen börjar rulla igen runt 5tiden..
Member
Gold: 2,310.27
Jun 2 2011 06:47pm
Citron
Vaniljextrakt
Ättika (kommer säkert stinka ännu värre, men det försvinner efter ett tag)

Ta en 10-11 st smaksatta te-påsar och lägg dom i en pappershandduk och blöt ner den med varmt vatten.
Lägg sedan ner den över där det luktar och låt ligga några timmar.
Member
Gold: 0.01
Jun 2 2011 07:07pm
vilken station?
Member
Jun 2 2011 07:17pm
Quote (daggmaskine @ 3 Jun 2011 03:07)
vilken station?

zinken, tur att man slutar snart dock.. yay hem o sova.. :P några timmar kvar..

Quote (ImoK @ 3 Jun 2011 02:47)
Citron
Vaniljextrakt
Ättika (kommer säkert stinka ännu värre, men det försvinner efter ett tag)

Ta en 10-11 st smaksatta te-påsar och lägg dom i en pappershandduk och blöt ner den med varmt vatten.
Lägg sedan ner den över där det luktar och låt ligga några timmar.

tyvärr har jag inte ättiksprit här.. hade kört på det annars. inte heller vaniljextrakt.. :P Men bra o veta om det händer hemma!
Member
Gold: 30.10
Jun 2 2011 07:27pm
när jag städade pendeltåg så var det inte så farlitg med lukten, brukade försvinna ganska fort iirc (iofs gick vi ur tågen direkt efter att vi städade dem).

våttorka spyan och flytta på den så är det fine. enda problemet vore om den verkligen legat där länge, annars går det finemang tbh
Member
Jun 2 2011 07:32pm
Quote (dej @ 3 Jun 2011 03:27)
när jag städade pendeltåg så var det inte så farlitg med lukten, brukade försvinna ganska fort iirc (iofs gick vi ur tågen direkt efter att vi städade dem).

våttorka spyan och flytta på den så är det fine. enda problemet vore om den verkligen legat där länge, annars går det finemang tbh

Okej, tackar!

Mjo alltså jag själv störs ju inte av lukten när jag sitter i spärren.. men inte så kul för alla trafikanterna.. Men det går väl bort under dagen då när stationen vädras mer.
Member
Gold: 30.10
Jun 2 2011 07:35pm
Quote (berhemuli @ Jun 3 2011 02:32am)
Okej, tackar!

Mjo alltså jag själv störs ju inte av lukten när jag sitter i spärren.. men inte så kul för alla trafikanterna.. Men det går väl bort under dagen då när stationen vädras mer.

vart ligger den mer exakt? zinken har väl ändå ett hyffsat binddrag mellan stationerna eller äre en av de där få som är helt underjord både innan och efter själva stationen?

lukten går över förvånansvärt fort tbh...

kom ihåg att moppa ordentligt med rengöringsmedel och skit - det ska räcka. vi gjorde aldrig något flashigare med pendeltågen och de spyorna var roligt placerade ibland xD...

kunde hänt i huddinge och sen tvätta skiten ~1½h senare eller något så det satt kvar hyfsat länge i tåget ändå

göru rent gåre över hyfsat fort. spyor var helt ok jämfört med (jag var inte med men de har varit med om) diarré på väggen lol

har du sågspån eller hur torkade du upp skiten? sågspån > suger åt sig skiten > skyffel > våtmoppa

Member
Jun 2 2011 07:44pm
Quote (dej @ 3 Jun 2011 03:35)
vart ligger den mer exakt? zinken har väl ändå ett hyffsat binddrag mellan stationerna eller äre en av de där få som är helt underjord både innan och efter själva stationen?

lukten går över förvånansvärt fort tbh...

kom ihåg att moppa ordentligt med rengöringsmedel och skit - det ska räcka. vi gjorde aldrig något flashigare med pendeltågen och de spyorna var roligt placerade ibland xD...

kunde hänt i huddinge och sen tvätta skiten ~1½h senare eller något så det satt kvar hyfsat länge i tåget ändå

göru rent gåre över hyfsat fort. spyor var helt ok jämfört med (jag var inte med men de har varit med om) diarré på väggen lol

har du sågspån eller hur torkade du upp skiten? sågspån > suger åt sig skiten > skyffel > våtmoppa

Yes, okej, tack, tips från proffsen.. :D

Har moppat ca 3ggr, låtit det torka nu.. och jo den är helt under jord + att biljetthallen ligger på "övervåningen" av stationen dvs vore det på plattformen skulle lukten försvinna mycket snabbare. Jag ska egentligen inte ens fixa bort kroppsvätskor, spyor etc utan ringa lokalvården, men känns löjligt så försökte så gott jag kan själv. Om lukten stannar kvar kanske dom har något knep åt det sen..

Diarre på väggen? Fyfan.. Nej sånt går över gränsen.. :D
Go Back To Svenska Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll