d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Nti Sollentuna (uppföljning) > Till Er Som Sa Troll Och Så
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 8,807.69
Dec 21 2010 04:43pm
Våran lärare;

http://www.youtube.com/watch?v=mi_Av24NLPQ

Artikel;

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/504200-larare-skrek-konsord-till-elever

Gamla posts;
Just nu bevakas våran lilla skolan utav 4 Securitas vakter från kl 8 - 17 varje dag från igår fram tills vi får jullov, samt våran rektor har beskydd i hemmet utav Securitas
Det är 2 gamla kontorsvillor som är skolorna, det är verkligen riktigt litet och ca 120 elever i varje skola (2 st som sitter ihop) och ah

Iaf så hade vi en lärare i Persondatorer, Aubrey heter han
35 år, neger, ca 195cm och 113 pannor, det mesta är muskler, kommer från london så har lite brytning vad gäller hans svenska
Han har varit lite tillbakadragen och nästan blyg under hela terminen, aldrig skrikit på oss eller liknande, förrän i torsdags

Morgonlektion som vanligt, han kom sent och verkade lite halvt stressad över nåt men han skickade in oss i klassrummet och där börjar det skumma, han står och skriker på oss att vi är värdelösa, att vi kan gå och suga k*k, säger vi emot han så ska vi gå hem och suga våra mammors f*ttor (makes no sense tho) och massa grejer, vi har lektion i 1 timme och 10 minuter efter våran lektion är slut så ska en annan klass ha lektion i det rummet, men inte fan vill han lämna utan han säger till dom och komma in på våran lektion, han fortsätter gapa och skrika, men nu är det om massa filmer som vi ska se på dom resterande lektionerna fram till julen bara för att vi ska få självrespekt eller någonting sånt..
Utöver det så berättar han att när han var 16 år så försökte han mörda sin morsa med en yxa, han jagade henne men hon lyckades låsa in sig, det var rätt sick

Iaf när jag kom ut därifrån så frågade min rektor om han mådde bra och om han skrämde oss, trodde ju inte han var seriös med att han stod och skrek där inne så sa att de var bra
Dagen efter på första lektionen så kommer vår rektor in och berättar att dom har sagt upp han med omedelbar verkan pga att han under 2 veckors tid har suttit och mailat massa skit och hotat honom (rektorn) och hans familj, men nu började det bli riktigt illa efter den lektionen så dom fick säga upp han direkt

Sen har han postat mailet och så på facebook och det är helt galet, sen har han även suttit och postat en massa annan skit, bland annat att det skulle bli en stormattack mot vår skola på måndagen (alltså igår) och därav Securitas, både i vår rektors hem och i skolan
Tydligen så hade någon sett Aubrey vid ICA i Centrum (1 min från vår skola) igår också, så nånting har han väl i tankarna
Och så har han varit på förhör med polisen men blev släppt för att dom inte kan gripa han för nånting

Tycker bara att det är helt sjukt att en fullvuxen man kan göra något sånt där, bara bli helt galen och fucka ur

Vår rektor;

Hej,
Jag skriver detta brev för att informera er om att vår nätverkslärare idag har lämnat sin anställning med omedelbar verkan. Orsaken är att vi, trots ett flertal försök att reda ut meningsskiljaktigheter, inte lyckats komma överens och min uppfattning som rektor är att situationen därmed var ohållbar.
Av denna anledning blir vi tvungna att ställa in all undervisning i kurserna Datorkommunikation, Nätverk A och Persondatorer under den kommande veckan. Vi har lagt ut en platsannons och söker även aktivt via andra kanaler. Undervisningen återupptas så snart som möjligt och jag vill försäkra er om att eleverna inte kommer att missa något moment i sin utbildning på grund av detta.
Jag förstår att detta kan kännas jobbigt för de elever som haft honom som undervisande lärare och kommer göra allt jag kan för att stötta och underlätta för dem. Jag har under dagen idag informerat samtliga elever som varit på skolan. Jag kommer att fortsätta samtala med eleverna under måndagen.
Min dörr står alltid öppen för den som har frågor eller vill prata om det inträffade. Ni får också gärna ringa mig på min mobil 070-******* om ni har frågor.

Facebook grejer;

Vår rektors chef;

Hej!
Jag har idag blivit kontaktad av en journalist med anledning av ett videoklipp som de fått av en elev. Klippet visar en lektion med den lärare vi stängt av efter att han hotat rektor Mikael Ericsson. Jag har inte fått se filmen, men enligt journalisten så uppträder läraren oprofessionellt och använder ett språk som inte hör hemma i en undervisningssituation. Detta är naturligtvis helt oacceptabelt. Jag vill med denna information göra er uppmärksamma på att läraren och vår skola kommer att figurera i pressen samt understryka att jag och personalen på NTI gymnasiet ser allvarligt på det inträffade. Vid frågor så är ni välkomna att kontakta mig på 070-424 72 54
Med vänlig hälsning Louise Öst, verksamhetschef NTI gymnasiet

Och sen kan ni ju leta på Flashback, lär finnas något där också.. Förstår ni nu varför vi hade Securitasvakter? Ingen liten svarting det där inte!

This post was edited by PhearCIII on Dec 21 2010 04:49pm
Member
Gold: 1,134.00
Dec 21 2010 04:48pm
Youtube klipper funkar inte?

Sjuk snubbe...
Member
Dec 21 2010 04:49pm
Quote (Fistme @ Dec 21 2010 11:48pm)

Sjuk snubbe...

Rättat till det, sry :)
Member
Gold: 354.00
Dec 21 2010 04:53pm
Quote (Fistme @ Dec 21 2010 11:48pm)

Sjuk snubbe...

450px × 125px ^^^^^^

på tok för mycket att läsa ://
Member
Gold: 3,870.00
Dec 21 2010 04:55pm
Du har postat det där ett x antal ggr, läst samma sak 3ggr.
Wtf, youtube klipp etc, såg inte, sry. ber om ursäkt, kollar xd

This post was edited by Mikob on Dec 21 2010 04:56pm
Member
Dec 21 2010 04:56pm
Quote (Mikob @ Dec 21 2010 11:55pm)
Du har postat det där ett x antal ggr, läst samma sak 3ggr.

Det är en video och en artikel med nu och så har jag skrivit "gamla posts" ovanför, nylle
Member
Gold: 7,531.00
Dec 21 2010 04:57pm
Verkar som en riktig glidare
Member
Gold: 7,940.00
Dec 21 2010 05:02pm
Gal1 :S

Var det du som filma? Är det där på din lektion, orkar inte läsa texten för andra gången ^^ Kanske missade
Member
Dec 21 2010 05:14pm
Quote (ChingeR @ Dec 22 2010 12:02am)
Gal1 :S

Var det du som filma? Är det där på din lektion, orkar inte läsa texten för andra gången ^^ Kanske missade

Nix, en polare, satt dock vid det bordet ( B) ) innan, men drog som sagt på lunch :P
Member
Gold: 6,275.00
Dec 21 2010 05:50pm
Quote (PhearCIII @ 22 Dec 2010 00:14)
Nix, en polare, satt dock vid det bordet ( B) ) innan, men drog som sagt på lunch :P

Säkert, ni tog säkert en sån där onanipaus han tillät eleverna att ta :D
Go Back To Svenska Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll