d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Behövs En Svensk Chatt Tråd? > Rösta Och Berätta Varför.
1238Next
Closed New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 880.00
Aug 20 2010 04:48am
Argumentera för våran rätt att inte göra Officell Svensk Chatt
Jag har nu fått 20% warn för att jag startat om chatten efter stängning, och det finns inga regler som säger att man inte får göra en topic där man pratar om vad man gör, vilket jag gjorde.

Fördelar med en tråd där vi kan "chatta"

* Det slipper bli massor av små trådar som stängs pga off-topics post, därmed mindre arbete för mods.
* Man vet vart man ska posta om man vill "chatta" med alla, eftersom alla känns inbjudna att "chatta" i officiella tråden.
* Alla känner sig mer inbjuda att vara i svenska sub-forumet.
* Det finns ju en internationell chatt (http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=27) så varför skulle vi inte få ha det?
* Man slipper göra en ny tråd för varje gång man vill fråga eller prata om något ospecificerat

Nackdelar med en officiell chatt tråd.

* Svårt att kontrollera eftersom det är så stort flöde av posts.
* Jobbigare att hitta en tråd man kan snacka om vad som helst.
* Eftersom det är en chatt finns inget speciellt ämne man pratar om.

Argue for our right to have a swedish general chat thread.
(translated from google translate so you mods can have a clue what this is about.)

I've now got 20% warn that I reposted after closing the chat, and there is no rule that says you can not make a topic where people talk about what you do, which I did.

Benefits of a thread where we can 'chat' [/ B]

* There will continue to be lots of small wires which are closed due to off-topic item, thus less work for the mods.
* You know where to post if you want to "chat" with everyone, because everyone feels invited to "chat" in the official thread.
* All feels more inviting to be in the Swedish sub-forum.
* There's an international chat ( [URL=http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=27]http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=27 [/ URL]) so whats the reason we cant have one?
* You do not make a new thread for every time you want to ask or talk about some unspecified

[B] Disadvantages of the official chat thread. [/ B]

* Difficult to control because it is so large flow of posts.
* Takes more effort to find a thread you can talk about anything, you want to talk about.
* Since there is a chat is no particular topic you're talking about.

Dont forget to vote in this poll too!

This post was edited by Fire_hawkx on Aug 20 2010 04:54am
Member
Gold: 2,069.00
Aug 20 2010 04:51am
Inb4jagskriveromtopic: SCXiao reportade mina "smiley polls topics"?

Edit:

Fördelar/varför vi bör ha en = allt du sa, och att andra language forum har en, åtminstone haft.

Nackdelar med en officiell chatt tråd.

* Svårt att kontrollera eftersom det är så stort flöde av posts. = Sant men man kan fortfarande reporta posts ifall nån spammar i den.
* Jobbigare att hitta en tråd man kan snacka om vad som helst. = Va?
* Eftersom det är en chatt finns inget speciellt ämne man pratar om. = Det ska vara den allmäna chatten vilket gör att ämnena inte är nåt speciellt utan blir olika för varje gång. Exakt samma som om du träffar ett par kompisar och ni börjar prata om allmäna grejer.

Ser seriöst inga nackdelar i detta jämfört med andra vanliga topics.
Ser däremot många nackdelar att INTE ha en.

Quote (TB4g @ 20 Aug 2010 12:58)
Jag vill inte verka lat , men det är jag. Jag läste inte allt.

Men , jag tycker vi ska ha en , för det minskar alla andra "spam-topics". Liksom gör en topic "Godnatt Swesub." istället för att man kan posta i en swe chatt som bara tar upp en post istället för en hel topic.

MEN , då tycker jag att vi ( inklusive mig ) ska försöka dra ner på alla onödiga posts - så som "hehe :D " , " :D " , " :WUB: " och allt liknande.

Så jag röstade "Ja" för att jag tycker vi ska få ha en swechatt om vi klarar av att sköta den.

Blir ändå inget mer "onödiga posts - så som "hehe :D " , " :D " , " :WUB: " och allt liknande." för att vi har en Svensk chatt än i andra topics, och om det blir det så är det bara att reporta.

This post was edited by Litttle_Brother on Aug 20 2010 05:00am
Member
Gold: 354.00
Aug 20 2010 04:58am
Jag vill inte verka lat , men det är jag. Jag läste inte allt.

Men , jag tycker vi ska ha en , för det minskar alla andra "spam-topics". Liksom gör en topic "Godnatt Swesub." istället för att man kan posta i en swe chatt som bara tar upp en post istället för en hel topic.

MEN , då tycker jag att vi ( inklusive mig ) ska försöka dra ner på alla onödiga posts - så som "hehe :D " , " :D " , " :WUB: " och allt liknande.

Så jag röstade "Ja" för att jag tycker vi ska få ha en swechatt om vi klarar av att sköta den.
Member
Gold: 1,383.42
Aug 20 2010 05:00am
Nej, inte förrän folk bevisar att de faktiskt kan bete sig som människor och följa reglerna som finns här.

Den gamla tråden stängdes av en anledning, och av samma anledning får vi inte ha en ny chatt. Och tro det eller ej, det är inte pga mig som den stängdes.
Member
Gold: 2,443.00
Aug 20 2010 05:03am
Jag röstar ja. orvars os AsDrake står för hälften av alla inläggen och om vi kunde porta dom så :angel:
Member
Gold: 2,069.00
Aug 20 2010 05:03am
Quote (SCXiao @ 20 Aug 2010 13:00)
Nej, inte förrän folk bevisar att de faktiskt kan bete sig som människor och följa reglerna som finns här.

Den gamla tråden stängdes av en anledning, och av samma anledning får vi inte ha en ny chatt. Och tro det eller ej, det är inte pga mig som den stängdes.

Jooo, delvis i alla fall.

Sen så beter sig folk inte bättre för att vi inte har en chatt, mer troligen sämre i så fall för att dem ej får har nån chatt.
Member
Gold: 26,189.00
Aug 20 2010 05:04am
Jag tycker att vi ska ha en swechatt. Men då är det först ett par tomtar som måste bevisa att de klarar av det. Med andra ord slutar +1'a HELA tiden.
Member
Gold: 0.00
Aug 20 2010 05:04am
ja officiella trådar äger, 1 räcker då man kan skriva fritt utan att det blir 20x godnatt och 10x slashasen did it again topics.
Member
Gold: 1,383.42
Aug 20 2010 05:06am
Quote (Litttle_Brother @ 20 Aug 2010 11:03)
Jooo, delvis i alla fall.

Sen så beter sig folk inte bättre för att vi inte har en chatt, mer troligen sämre i så fall för att dem ej får har nån chatt.

Saken är att folk måste lära sig bete sig bättre INNAN vi får en ny chatt.
dvs sluta posthunta, sluta göra onödiga topics, sluta gå offtopic i de seriösa topics som redan finns. Med andra ord, sluta bidra till problemet som gjorde att chatten stängdes från första början.
Member
Gold: 915.00
Aug 20 2010 05:07am
Ja, bättre än att ha en massa spam topics överallt.
Go Back To Svenska Topic List
1238Next
Closed New Topic New Poll