Quote (LazyDazy @ Jan 13 2016 01:18am)
Hvad med de ting videnskaben ikke kan forklare? :)
1) Så som, hvad var der før Big Bang? Eller er det helt irrelevant for dig at spekulere over, eftersom det alligevel ikke kan bevises, og vi måske aldrig kommer til det.
2) Hvad med godt og ondt, er det bare en menneskelig konstruktion?
3) Bevidsthed, er det bare rent tilfælde at vi som den eneste art har udviklet så høj en sans for at kunne tænke abstrakt og tænke over vores tilstedeværelse?
4) Hvad med nær-døds-oplevelser, hvor folk har en erindring om nogle hændelser i perioden de var erklæret døde, og kan genfortælle ting bagefter. Er det bare hjernen?
5) Jeg forstår godt traditionen indenfor videnskab, at der skal beviser, observationer og data og den slags til før at noget kan bruges. Fordi ellers kan man jo tro på hvad som helst.
- Her OP håber det kan bruges -
1) Skal der være et svar til alting? Kan gud/religion svare hvad der skete før Bing Bang? <eller> Hvordan ville Gud/religion forklare tiden før gud? <eller> Hvorfor er der så meget død og ødelæggelse hvis der findes en gud?
2) Godt og ondt = point of view . der findes ikke noget universalt/perfekt godt eller ondt. (= Ting er hverken gode eller onde - dog er begge ord praktiske at bruge)
3) Ild > Varm mad(ENERGI) > Mere Mad(Landbrug, holder dyr for føde) > Øge hjerne aktivitet > Udvikle hjernen. - Muskler koster energi, hjerne koster energi, energi koster tid(føde) - Arterne udvikler sig i forhold til deres omgivelse -
4) Hvordan kan vi skelne nær døds oplevelse fra drømme oplevelser, udefra ligner de hinanden(Ingen Tid) - indholdet er anderledes. De historier de fortæller bagefter kunne være opstået i en kort drøm lige inden eller lige efter de "vågner". (PS: "Erklæret" Død (Masser tilfælde personen ikke er død/0 puls)).
5) Jeg forstår godt formålet med en tro på gud/noget højere end en selv. I ekstrem krise, kan håb på noget være forskellen på overlevelse eller død.
Formålet og den mening ens tro har er det der gælder. (Point of view)
//Disclaimer: Det er bare en mening

TedTalk film besvare spørgsmål 3) hvis mine krage sætninger er svære at forstå.
"Man From Earth"(2007) ; "Life of Pie"(2012) ; "Suzana Herculano-Houzel: What is so special about the human brain?" (TedTalk2013) ; "Eastern Philosophers vs Western Philosophers. Epic Rap Battles of History Season 4." (2015)