Af tastatur kan jeg anbefale SteelSeries 6G v2 eller dens storebror SteelSeries 7G. Bedste tastatur jeg har prøvet - ja det kan godt være det koster lidt men tilgengæld får du noget der virker og holder meget meget længe.
Mht. headset så er der utrolig mange, har jeg lagt mærke til, der laver den fatale fejl at købe headsets med indbygget mikrofon i, så som Steelseries Siberia f. eks. Hvis man ikke skal bruge det til at høre musik men kun til spil, og i det hele taget er lidt ligeglad med lydkvalitet så kan man sagtens købe disse (selvom det stadig er dyrt i forhold til det man får).
Når du siger du også skal bruge det til musik så kan du ligeså godt gøre dig selv den tjeneste at købe noget ordenligt - dvs. ikke headset men høretelefoner og så købe separat mikrofon som kan klippes fast til ledning eller tøj. Det gør også spiloplevelsen bedre med bedre lyd synes jeg.
Hvis du går ind på subforumet med hardware her på jsp vil du høre "eksperterne" sige det samme som mig.
Det du skal gøre er først og fremmest at finde ud af hvilken slags musik du bedst kan lide og så derefter find ud af om det skal være open eller closed:
http://lifehacker.com/open-and-closed-headphones-explained-and-which-you-505912333Det bedste ville være hvis du kunne gå ned i en butik og prøve de forskellige du har set på og teste dem. Ellers læs en masse anmeldelser.
Jeg har DT 770 PRO 250 Ohm