d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Matematik A Forberedelser.
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
May 25 2014 03:08am
Hej Dansk D2jsp brugere,

Skal op til Matematik A skriftligt på onsdag, og skal derfor have læst lidt op. Matematik er det fag, hvor jeg klarer mig aller dårligst i, (02 mundtlig / 4 skriftlig), så skal virkeligt have have lavet mig nogle gode noter.
Er godt helt indforstået med, at jeg ikke scorer topkarakter, men det betyder heller ikke spor, skal bare bestå..

Hvad jeg søger er gode redskaber, som man kan tage med til eksamen. Her tænker jeg formelsamlinger, noter, gamle opgaver osv. Ved bare ikke hvordan jeg skal sortere det..

Det som jeg er gået i gang med er følgende:
Et opslagsværk, hvor jeg tager vores pensum-liste, og så følger den slavisk, hvor jeg tager uddrag fra bogen, og paster sider ind, som kan forklare mig om f.eks. differentialregning.
Jeg vil herunder inddrage gamle rapporter (Dem jeg nu har lavet..) og så en formelsamling.

Hvad gjorde i dengang eller nu, hvor i skal til skriftlig eksamen?

Hilsen
Gerner
Member
Gold: 2.00
May 25 2014 08:14am
Lyder som om du gør rigeligt, har svært ved at forestille mig noget du ikke kan finde hjælp til med så mange forskellige ting. Havde selv bare min bog med, og det gik fint.
Member
May 25 2014 08:17am
Quote (Molle_fkk @ May 25 2014 03:14pm)
Lyder som om du gør rigeligt, har svært ved at forestille mig noget du ikke kan finde hjælp til med så mange forskellige ting. Havde selv bare min bog med, og det gik fint.

Jeg er utrolig elendig til matematik.. Kunne godt være, at der var noget bestemt materiale, som bare skulle med ind i prøvelokalet!
Hvad angår matematik, så er jeg så piv ringe, at det eneste jeg kan finde ud af er plus og minus..
Member
May 25 2014 08:25am
Quote (Gerner @ May 25 2014 04:17pm)
Jeg er utrolig elendig til matematik.. Kunne godt være, at der var noget bestemt materiale, som bare skulle med ind i prøvelokalet!
Hvad angår matematik, så er jeg så piv ringe, at det eneste jeg kan finde ud af er plus og minus..

Det kan være rigtig nyttigt at have eksempler på hvordan man laver visse ting, så måske du skal lede efter eksempler på de ting du har svært ved. Enten i bogen eller på nettet.
Rigtig meget matematik i gymnasiet er "bare" at bruge formler rigtigt, så prøv så at kigge eksemplerne igennem skridt for skridt og se om du kan forstå hvad der foregår. Eventuelt noter hvad der sker i hvert skridt så du ikke skal sidde og tænke over det igen til selve eksamen. Det kan man i mange tilfælde bruge til at regne lignende opgaver.
Member
Gold: 4,234.00
May 25 2014 10:16am
Du er aaaalt for sent ude. Hvad du burde have gjort er at lave fremgangsmåder til samtlige ting du kan komme op i. Yderligere skal du gennemgå mindst én opgave af hver.

Du har formentlig fået en seddel udleveret med de områder du har været igennem - den ville være et godt udgangspunkt.
Member
Gold: 7,525.26
May 25 2014 10:36am
Jeg tror jeg har nogle dispositioner jeg lavede da jeg skulle op til matematik A-niveau i gymnasiet et sted. Men det er slet ikke sikkert du har haft de samme emner. Du må gerne se det hvis jeg kan finde det.
Member
Gold: 20.00
May 25 2014 10:37am
http://uv.vuchorsens.dk/r/AC/doc/Mat/Repetition/Matematikopgavert&s.pdf

Hyg dig :)

/e

kan se at mit link ikke virkede...

Jeg har filen som PDF du kan få.

Det er en masse opgaver med svar og udregnings metoder osv.

Det er mest til den skriftlige del - men der er også korte forklaringer på ting og sager som du eventuelt kan kigge på.

Giv mig en PM - så kan jeg sende dig PDF'en over skype eller lign.

This post was edited by eLmasten on May 25 2014 10:39am
Member
Gold: 238,327.92
May 25 2014 11:43am
Puha, matematik... :wacko:
Held og lykke! :)
Member
May 25 2014 11:45am
Quote (Zinaroth @ May 25 2014 07:43pm)
Yay, matematik! :D
Held og lykke! :)

ftfy
Member
May 25 2014 01:48pm
Quote (Lot2 @ May 25 2014 05:16pm)
Du er aaaalt for sent ude. Hvad du burde have gjort er at lave fremgangsmåder til samtlige ting du kan komme op i. Yderligere skal du gennemgå mindst én opgave af hver.

Du har formentlig fået en seddel udleveret med de områder du har været igennem - den ville være et godt udgangspunkt.

Er jeg skam godt klar over, men er slet ikke interesseret i de naturfaglige fag, siger mig virkeligt intet. Min lyst til at lave noget i faget har varieret meget, men er her til sidst forsvundet helt..!
Har fået en seddel med ting jeg kan komme op i (Pensum), hvor min lærer har udpeget hvilke sider i bogen dette stuff er. Er så begyndt at underline ALT relevant fra de sider, sågar også forstå dets indhold.. Er allerede blevet lidt klogere efter et par 100 sider i bogen. :)

Quote (Whyred @ May 25 2014 05:36pm)
Jeg tror jeg har nogle dispositioner jeg lavede da jeg skulle op til matematik A-niveau i gymnasiet et sted. Men det er slet ikke sikkert du har haft de samme emner. Du må gerne se det hvis jeg kan finde det.

Det kunne faktisk være til stor hjælp, forhåbentligt. :)
Kan altid sortere fra.

Quote (eLmasten @ May 25 2014 05:37pm)
http://uv.vuchorsens.dk/r/AC/doc/Mat/Repetition/Matematikopgavert&s.pdf

Hyg dig :)

/e

kan se at mit link ikke virkede...

Jeg har filen som PDF du kan få.

Det er en masse opgaver med svar og udregnings metoder osv.

Det er mest til den skriftlige del - men der er også korte forklaringer på ting og sager som du eventuelt kan kigge på.

Giv mig en PM - så kan jeg sende dig PDF'en over skype eller lign.

Kunne faktisk også være ret nyttigt! Det må du da gerne sende til mig. :)

Jeg takker alle! Mit mål er faktisk bare at bestå faget.. Men hvis jeg kunne få 4 eller over, så ville jeg være overlykkelig..

Hilsen
Gerner
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll