d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Computer Ekspert?
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 18.00
May 14 2014 10:51am
Sagen er den at jeg har en stationær, som jeg købte af min kammerat, hvor der lå et 9600 GT grafikkort i..
Men jeg fik et nyere grafikkort med i købet, som jeg prøvede at skifte ud i går, men i 9600 GT grafikkortet skulle der sættes strøm i bag i kortet, og der skulle ikke sættes strøm i det nyere kort? så går ud fra det skulle komme gennem bundkortet?

Men min pointe er at, uanset hvad, så var mit bundkort for outdated til trække strøm nok til både processor, det nye grafikkort osv. osv. så da jeg ville starte computeren stod der på "No Signal Detected !"

.. FAIR NOK! - så sætter jeg mit gamle grafikkort i igen, tilsætter strøm og det hele, starter computeren og så står der det der med "start windows normalt" eller hvad der nu står..? Så trykke jeg bare Enter og så kommer det der Windows Icon hvor der er en bar under som loader.. i kender den! Men når den så er færdig så går min skærm bare i blå med en masse tekst i omkring 0.5 sekund hvor den så efterfølgende siger "No Signal Detected !" og så starter det hele forfra igen, altså det der med "start windows normalt" osv.. alt det jeg har skrevet én gang allerede..?

MIT SPØRGSMÅL GÅR SÅ PÅ:
Har jeg sat det gamle grafikkort forkert i? Er det fordi mit grafikkort ikke får strøm nok, eller hvad kan det skyldes?
Eller andet?

Kan det laves? Hvad skal jeg gøre???

på forhånd tak! og sorry for "wall of text".
Jr Admin
Gold: 28,341.07
Trader: Mediator
May 15 2014 05:25am
Reference PCB designet til Nvidia 9600 GT skal have en 6-pin power connecter i. Det er ikke nok bare at sætte den i sit PCIe slot, den skal også fodres med strøm. :)

Den blå skærm du får op kunne tyde på en BSOD, de kan også (men ikke nødvendigvis) forekomme hvis du har sat hardware forkert i maskinen, ja.

Her er et billede af en Asus model af grafikkortet, har tegnet en pil til hvor 6 pin power connectoren skal indsættes:

Hvis fejlen først opstod efter du begyndte at skifte grafikkortet med det nye, vil jeg umiddelbart tro at der er hardware, der ikke sidder som det skal.

This post was edited by Arkhen on May 15 2014 05:26am
Member
May 15 2014 05:30am
Quote (Arkhen @ May 15 2014 12:25pm)
Reference PCB designet til Nvidia 9600 GT skal have en 6-pin power connecter i. Det er ikke nok bare at sætte den i sit PCIe slot, den skal også fodres med strøm. :)

Den blå skærm du får op kunne tyde på en BSOD, de kan også (men ikke nødvendigvis) forekomme hvis du har sat hardware forkert i maskinen, ja.

Her er et billede af en Asus model af grafikkortet, har tegnet en pil til hvor 6 pin power connectoren skal indsættes:
http://oi61.tinypic.com/3492rgx.jpg

Hvis fejlen først opstod efter du begyndte at skifte grafikkortet med det nye, vile jeg umiddelbart tro at der er hardware, der ikke sidder som det skal.

Jep, det er også det jeg mener med at der skulle strøm til mit gamle grafikkort, mit 9600 GT kort, og ja jeg har sat min 6-pin power connecter i, som du kalder den :-)
Dog skulle der ikke sættes noget strøm til mit nye grafikkort, og det er der jeg mener, at strømmen nok skulle komme gennem bundkortet, hvor jeg så tror at mit bundkort ikke er nyt nok til at kunne trække strøm til det :-)

Så jeg prøver at få mit gamle grafikkort til at virke igen, altså 9600 GT kortet.

Og ja fejlen opstod først efter jeg prøvede at skifte grafikkort, men jeg synes dog at alt sidder som det gjorde før jeg prøvede at skifte ud?
- Men har snakket med nogle kammerater som ved lidt om det (tror jeg), og de mener at jeg skal installere en driver til mit gamle grafikkort selvom jeg ikke har hverken installeret en ny driver eller slettet den gamle?

Men hvordan jeg lige skal installere den driver ved jeg ikke helt noget om..
Member
Gold: 2.00
May 16 2014 03:22am
Den blå skærm kan der være mange årsager til. Der skulle meget gerne komme error code frem, skriv den ned eller tag et billed da det vil gøre det en del nemmere at finde frem til problemet.
Member
Gold: 655.43
May 16 2014 05:19am
Det ville gøre det meget nemmere, hvis man fik modellen på de forskellige hardwares.. For med hvad du har skrevet kan man jo ikke hjælpe med noget.. Vi ved jo ikke om dit motherboard er for gammelt, hvad dit 'nyere' grafikkort er for et..
Member
May 16 2014 08:06am
Quote (dawnofdead @ May 16 2014 10:22am)
Den blå skærm kan der være mange årsager til. Der skulle meget gerne komme error code frem, skriv den ned eller tag et billed da det vil gøre det en del nemmere at finde frem til problemet.

Der er overhovedet ikke tid til at se hvad der står på den blå skærm :O den er der i højst et blink

Quote (JelleDK @ May 16 2014 12:19pm)
Det ville gøre det meget nemmere, hvis man fik modellen på de forskellige hardwares.. For med hvad du har skrevet kan man jo ikke hjælpe med noget.. Vi ved jo ikke om dit motherboard er for gammelt, hvad dit 'nyere' grafikkort er for et..

Og ja det ved jeg godt :/ Men ved ikke hvordan jeg finder ud af hvad mit motherboard hedder?
Men nu er problemet heller ikke at få mit nye grafikkort til at virke, men hellere mit gamle 9600 GT kort..

Så mit eneste spørgsmål er egentligt bare: Hvordan får jeg mit 9600 GT til at virke igen?? - spørg endelig al den information jeg skal give for at jeg kan få hjælp!

Og hvis jeg stadig skal vide hvad mit motherboard er for et, hvordan finder jeg så ud af det, uden at kunne tænde min computer?
Kan jeg finde det på selve motherboarded hvis jeg tager siden af kabinettet af? Kan se der står en masse forskellige ting i hvert fald, men ved ikke om noget af det har noget at gøre med navnet på motherboarded..?
Member
May 17 2014 08:21am
Umiddelbart hvad jeg lige kan se mig frem til på motherboarded, så er det et: ASRock PCI Express 2.0 FSB2000, hvis altså det giver mening??

Ved ikke om det er navnet på motherboarded, men det er det der giver mest mening til at være navnet, alt efter hvad jeg kan se??
Member
Gold: 10,563.40
May 17 2014 02:37pm
Quote (Headshot @ May 17 2014 04:21pm)
Umiddelbart hvad jeg lige kan se mig frem til på motherboarded, så er det et: ASRock PCI Express 2.0 FSB2000, hvis altså det giver mening??

Ved ikke om det er navnet på motherboarded, men det er det der giver mest mening til at være navnet, alt efter hvad jeg kan se??

http://www.google.dk/search?q=FSB2000&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bch3U6OTE-KA4gSsv4GQBg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=955&dpr=1

Tjek om du kan finde et der ligner her.
Member
May 17 2014 03:28pm
Quote (TheAngel @ May 17 2014 09:37pm)

Selvom man ikke lige kan se det hele på det her billede, så er det her 100 % magen til, så vidt jeg kan se.. Både med tekst der står på motherboarded, og alle plugins, farver og det hele, alt.. lige hvad jeg kan spotte med det blotte øje :)

Member
May 19 2014 10:57am
Ligemeget.. købte ny computer i stedet :lol:

FX: Msi N580g tx
Cpu-Core i7 I7-2700K
Bundkort: MSI P67A-GD55
Strømforsyning: Cooler Master GX RS-750
Harddisk: Kingston SSDNow V100 128 GB
Kabinet: XIGMATEK Asgard
Dvd drev: LiteOn IHAS124 (Sort) (OEM)
MSI N580GTX Twin Frozr II/OC (1.5 GB) - Grafikkort
Ram: Corsair Dominator 2 x 4 GB
Corsair Dominator 2 x 4 GB - RAM - Hardware -

Ingen anelse om det er godt, men den var billiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig!!! :santa:
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll