Quote (Slave @ May 6 2014 11:47am)
Tror ikke der er mange spil der omhandler / påvirker folks syn på kristendom - da nogle folk gør meget for at holde kristendom ude af spil - tideligt i wow beta hed pæstens spells Holy word: Smite, Holy word: Shield, og Holy word: fortitude, men de blev lavet om til Power word: shield ect - pga press fra nogle kristene folk der ikke ønskede de navne i spil.
kender ikke til andre exempler på det , men går ud fra der er flere spil der har oplevet det samme.
de fleste spil kommer fra asien eller usa - og hvis kristendommen bare kan præsse sig ud af amerikanske spil så ser vi intet til den da asieaterne nok ikke putter kristendom i spil.
Åh jeg tror helt bestemt at spil påvirker børn og unges måde at forholde sig til bestemte ting i tilværelsen.
Hvis du konstant bliver præsenteret for spil hvor synet på den guddommelige dimension er at guder er nogle der prøver at kontrollere ens liv og man helst skal løsrive sig fra dem, så vil dette syn bære over i dit virkelige liv og påvirke dit syn på religion.
Du har dog en pointe, tror nogle spiludviklere bevidst forsøger at undgå direkte relationer til diverse religioner, men budskabet i Warcraft er stadig klart; guder er onde væsner der vil underkaste sig folk og man skal helst løsrive sig fra dem og slå dem ihjel.
Quote (Lot2 @ May 6 2014 05:08pm)
Fallout er et godt eksempel, hvor man ser hvordan mennesket anvender religion som en måde, hvorpå de kan cope med katastroferne omkring dem, så som Children of the Cathedral. Man gør også lidt grin med religion i form af Church of Atom, som mener at en atombombe er gud, grundet dens evne til at ændre ting.
Dragon age har adskillige forskellige gudebilleder, hvilket kommer til syne i spillet på deres syn på hvordan magi skal anvendes (Templars mod mages).
Final Fantasy fremstiller også i stor stil religiøse organisationer som griske løgnere, som lyver over for befolkningen.
Founding Fathers I Bioshock Infinite.
Du kunne forresten godt drage paralleler mellem guderne i ES og græsk mytologi.
Håber du kunne bruge det.
Fallout er et godt eksempel, det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på.
Kender ikke Bioshock Infinite eller Dragon Age, kan du uddybe?
Med hensyn til at drage paraleller så tror jeg at jeg vil holde mig mest til kristendommen og måske også islam og jødedommen.
Græsk mytologi har ikke så meget tilstedeværelse i vort tids samfund udover i fortællingen.

Quote (eLmasten @ May 6 2014 04:43pm)
vildeste emne alligevel.
Held og lykke - håber det kommer til at ende godt.
Tak Frederik! Det er først om et år den skal afleveres, så er ude i god tid.