d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Skal Snart Skrive En Sso
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 578.20
Nov 18 2013 02:26pm
Jeg ved i er trætte af og hjælpe og besvare den slags, men prøver alligevel :D
Det er meget begrænset hvad min vejleder må sige og gøre, skal gøre det meste selv, så måske i har lidt forslag?

Problemformuleringen hedder: Vold og skolerskyderier i USA
Problemstillinger: (der skal indgå redegørende, analyserende og vurdering/perspektivering)
* Hvordan er den amerikanske våbenlovgivning skruet sammen, og hvilke konsekvenser har det? (redegørende)
* Er der nogen sammenhæng mellem medierne og de mange voldelige hændelser i USA? (ved ikke om dette vil gå under red. eller ana.)
* Hvad kan Dokumentaren Bowling for Columbine fortælle os om de amerikanske tilstande?
* Hvilken indvirkning har NRA samt Lobbyisme i det amerikanske samfund?
* Hvilke initiativer og ændringer kan være løsninger på en lang række problemer?

Der er måske for mange problemstillinger, samlet skal min opgave fylde 10-15 sider.
Nogle er måske dårligt formuleret eller helt uden relevans. Har i nogle gode idéer inden jeg viser det frem for min vejleder?

Knuzz, LazyDazy :hug:

Member
Gold: 20.00
Nov 18 2013 02:49pm
Jeg ville nok holde mig til en mindre problemformulering.

Bowling for Columbine lægger jo lige til højre benet.
Eventuelt lav en problemformulering så din tekst kan have en fin rød tråd.

Det er en lille opgave (10-15 sider).

* Hvordan er den amerikanske våbenlovgivning skruet sammen, og hvilke konsekvenser har det? (redegørende)
* Er der nogen sammenhæng mellem medierne og de mange voldelige hændelser i USA? (ved ikke om dette vil gå under red. eller ana.)
* Hvad kan Dokumentaren Bowling for Columbine fortælle os om de amerikanske tilstande?
( eventuelt: * Hvilke påvirkninger har Columbine episoden haft på det amerikanske samfund og våbenloven)
* Hvilke initiativer og ændringer kan være løsninger på en lang række problemer? (måske) ish

Jeg har altid prøvet at gøre det så kort som muligt, så man bedre kan have en rådtråd og bedre formulere sig osv.
Member
Gold: 578.20
Nov 18 2013 03:07pm
Quote (eLmasten @ 18 Nov 2013 21:49)
Jeg ville nok holde mig til en mindre problemformulering.

Bowling for Columbine lægger jo lige til højre benet.
Eventuelt lav en problemformulering så din tekst kan have en fin rød tråd.

Det er en lille opgave (10-15 sider).

( eventuelt: * Hvilke påvirkninger har Columbine episoden haft på det amerikanske samfund og våbenloven)
* Hvilke initiativer og ændringer kan være løsninger på en lang række problemer? (måske) ish

Jeg har altid prøvet at gøre det så kort som muligt, så man bedre kan have en rådtråd og bedre formulere sig osv.

Okay tusind tak, men hvad er din vurdering af problemstillingerne? Er nemlig ikke særligt god indenfor det skriftlige, så har svært ved at bedømme det :P
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll