d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Crosser Spørgsmål
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 20.00
Oct 16 2013 05:15pm
Hey..

Jeg skal ud og kigge på crosser i weekenden. en Kawasaki 450 4takt fra 2006.
Men jeg har slet ikke forstand på 4 takt motorer..

Hvad skal jeg kigge / lytte, efter når jeg er derude? jeg tænker iforhold til om den er iorden og ikke er noget skrammel hvor alt snart skal skiftes.
og hvad med vedligeholdelse af sådan en 4takt?

kunne jo være der var én eller to herinde der vidste lidt ^^

:ph34r:

This post was edited by BadassWarrior on Oct 16 2013 05:17pm
Member
Gold: 3,440.83
Oct 18 2013 11:47am
det godt nok mange år siden jeg har rodet med 2 hjulet så det kan godt være jeg ik er helt up to date :)

det første du skal gøre er at sørge for den passer til din højde og bygning så den ikke bliver ubehagelige at køre på efter nogle timer, det er vist noget med at sæde højden skal passe med din hofte

ang vedligeholdelse, så vidt jeg lige kan huske er der separat olie tank på en 4t, så der skal ikke olie direkte i benzinen, og så er der gear olien, og hvis den er vandkølet skal der self vand på :) ellers tror jeg det er det samme som en 2t

4t har os en helt anden lyd i forhold til 2t, men ellers er det vel bare at checke godt efter om den er vedligeholdt, og lytte efter mislyde

er det en 450 kubik eller er det bare et navn? hvis du ikke har erfaring med crossere syntes jeg 450 kb er lige voldsomt nok, ville nok starte med en 250 til man lige kommer ind i det, kender mange der er kommet alvorligt galt afsted fordi de er started med alt for store maskiiner

hvis du er god til engelsk kan du spørge i motor sport forummet http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=140

held og lykke :)
Member
Gold: 51.50
Warn: 30%
Oct 21 2013 09:06am
den rigtige crosser lyd du kender fra tv og banen er en 2takt og de er klart mere omdrejningsvillige :)
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll