Hvis du har nogle gamle opgaver omkring følgende emner, eller kan hjælpe med at finde nogle gode opgaver på nettet,
så giver jeg gerne et par hundrede FG's til personen

Ved godt det er noobet, men for min egen sikkerhed er jeg kommet til den konklusion, at det vil være rart og have
nogle opgaver med i punktform, hvis jeg skulle blive helt lost.
______________________________________________________________________________________________________
Her er de 12 spørgsmål jeg kan trække:
Matematik C-niveau
1. Procent og rente
Redegør for formlen til kapitalfremskrivning (også kaldet renteformlen eller vækstformlen).
Fortæl om procentændring fra lang til kort periode og omvendt.
2. Procent og rente
Redegør for formlen til kapitalfremskrivning (også kaldet renteformlen eller vækstformlen).
Fortæl om hvordan du ud fra viden om 3 af størrelserne K, K0, r og n kan finde den fjerde, ukendte størrelse.
3. Annuitet
Redegør for opsparingsannuitet.
Fortæl om hvordan du ud fra viden om tre af størrelserne A, b, n, og r kan finde den manglende oplysning.
4. Annuitet
Redegør for gældsannuitet.
Fortæl om hvordan du ud fra viden om tre af Størrelserne G, r, y og n kan finde den manglende oplysning.
5. Geometri
Redegør for de trigonometriske funktioner sinus og cosinus.
Fortæl om beregninger af sider og vinkler i en retvinklet trekant.
6. Geometri
Redegør for beregninger i retvinklede trekanter.
Fortæl om Pythagoras’ regel.
7. Funktioner
Redegør for egenskaber ved en lineær funktion.
Fortæl bl.a. om hvordan du kan finde hældningskoefficienten a i regneforskriften, hvis 2 punkter på grafen er kendt.
8. Funktioner
Redegør for egenskaber ved en eksponentiel funktion.
Fortæl bl.a. om fordoblings- eller halveringskonstanten.
9. Funktioner
Redegør for egenskaber ved en potens funktion.
Fortæl bl.a. om hvor meget y-værdien ændrer sig, når x-værdien forandres med en vis procentdel.
10. Statistik
Redegør for begreberne hyppighed, frekvens, kumuleret frekvens og sumkurve.
Fortæl bl.a. om statistiske deskriptorer.
11. Statistik
Redegør for begreberne hyppighed, frekvens, kumuleret frekvens og sumkurve. Fortæl om boksplots.
12. Geometri
Redegør for sinusrelationerne
Fortæl om beregninger af sider og vinkler i en vilkårlig trekant.