Quote (JoneZ @ 11 Jun 2013 13:11)
Jeg bliver student som den første i familien og kunne godt bruge nogle råd/info omkring hvordan man normalt gør...
Hvem plejer man at invitere, og hvor stort plejer det at være? - Hvordan gjorde i?
Selve studenterkørelsen er planlagt osv., men er der andre traditioner?
Tak på forhånd

- Ved ikke om det har nogen betydning, men det er på HHX.
Det afhænger kun af, hvor meget plads du har til rådighed, og hvor stort du synes, det skal være. Mit eget studendergilde var en havefest med grill, hvor både familie og venner kom, og det var også det, de fleste andre havde gjort. Der er dog ikke nogle retningslinjer, så vidt jeg ved; det er trods alt din fest. Egentlig burde du bare spørge i din omgangskreds, for de kan nok hjælpe dig mere præcist mht. traditioner i dit område.
Hvis du vælger at få kammerater med, så husk at korriger det, så I ikke lægger jeres gilder på samme tid.
Tillykke forresten.

Quote (Molle_fkk @ 11 Jun 2013 13:18)
Hvem plejer man at invitere, og hvor stort plejer det at være?
Mener du til studenterfest eller bare til dagen hvor du bliver student?
Til en eventuel studenterfest er det vist ret standard at invitere familie og venner. Så tager de lidt ældre medlemmer af familien hjem om aftenen og så kan man drikke sig i hegnet med ensvenner. Sådan var det i hvert fald til de fester jeg var til.
På selve dagen var det mest den nærmeste familie der kom, samt et par venner hvis de havde tid/lyst.
Egentlig skal du jo bare gøre det som du har lyst til, det er jo din fest og dig der skal fejres.
Med sine* venner! Mollemus dog!
This post was edited by Grandebedte on Jun 11 2013 05:23am