d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > So Eksamen > Help
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
May 14 2013 06:23am
Jeg skal gennemføre 3. år her snart, og jeg har afleveret alle projekter undtagen min SO-mappe.

Jeg ville lige høre om der er nogen der kunne give mig nogle råd eller sige hvad SO-mappen skal indeholde :)

Jeg ved sådan den overordnede idé med mappen, at den skal indeholde mine SO forløb og noget SO teori,
men hvis der var nogen der kunne sige noget mere konkret ville det være meget hjælpsomt!

Enten skriv her eller skriv en privat besked til mig hvis du vil hjælpe =)
Member
Gold: 889.00
May 14 2013 08:00am
Hvilket gymnasium går du på?

Edit: Har lidt her, der måske kan hjælpe dig.

Du skal vise, at du kan anvende relavante studie- og arbejdsmetoder, udvikle dine refleksive evner og præsentere din faglig viden.

Der kan være fokus på følgende:

- samspil mellem fag (tværfaglighed)
- kommunikation og formidling
- innovative evner

Endvidere er her nogle kompetencer som du måske kan benytte dig af.

- Metoder ( vælge og anvende faglige studiemetoder, studieteknikker og arbejdsformer)
- Samspil mellem fag
- Videnskab og vidensformer

- Læringsteori og læringsprocesser (læsestrategier, notatteknik og planlægningsværktøjer)
- Arbejdsformer (kollektive og invidiuelle, projektarbejde)
- Formidlingsteori (sproglig bevidsthed, skriveværktøjer, herunder herunder den Humanistiske spiral og blooms).

Der er sikkert mange der er mere passende til dit studie sted, men hvis der er flere spørgsmål, kan du bare sende en pm. ^_^

This post was edited by noobmaster1337 on May 14 2013 08:13am
Member
Warn: 20%
May 14 2013 08:16am
Quote (Polsenols @ 14 May 2013 14:23)
Jeg skal gennemføre 3. år her snart, og jeg har afleveret alle projekter undtagen min SO-mappe.

Jeg ville lige høre om der er nogen der kunne give mig nogle råd eller sige hvad SO-mappen skal indeholde :)

Jeg ved sådan den overordnede idé med mappen, at den skal indeholde mine SO forløb og noget SO teori,
men hvis der var nogen der kunne sige noget mere konkret ville det være meget hjælpsomt!

Enten skriv her eller skriv en privat besked til mig hvis du vil hjælpe =)

Spørg din lærer. Jeg er HTX'er, og vores SO-eksamen var forskellig fra den, parallelklassen havde. Din lærer er med til eksamen, og det er denne, der skal vurdere dig.
Member
May 14 2013 08:46am
Quote (noobmaster1337 @ May 14 2013 02:00pm)
Hvilket gymnasium går du på?

Edit: Har lidt her, der måske kan hjælpe dig.

Du skal vise, at du kan anvende relavante studie- og arbejdsmetoder, udvikle dine refleksive evner og præsentere din faglig viden.

Der kan være fokus på følgende:

- samspil mellem fag (tværfaglighed)
- kommunikation og formidling
- innovative evner

Endvidere er her nogle kompetencer som du måske kan benytte dig af.

- Metoder ( vælge og anvende faglige studiemetoder, studieteknikker og arbejdsformer)
- Samspil mellem fag
- Videnskab og vidensformer

- Læringsteori og læringsprocesser (læsestrategier, notatteknik og planlægningsværktøjer)
- Arbejdsformer (kollektive og invidiuelle, projektarbejde)
- Formidlingsteori (sproglig bevidsthed, skriveværktøjer, herunder herunder den Humanistiske spiral og blooms).

Der er sikkert mange der er mere passende til dit studie sted, men hvis der er flere spørgsmål, kan du bare sende en pm.  ^_^

Tak skal du have :)
Har nogenlunde styr på det nu.
Member
Gold: 238,327.92
May 14 2013 09:17am
Quote (Grandebedte @ May 14 2013 03:16pm)
Spørg din lærer. Jeg er HTX'er, og vores SO-eksamen var forskellig fra den, parallelklassen havde. Din lærer er med til eksamen, og det er denne, der skal vurdere dig.

Jeg elsker dine svar på de her "hjælp-jeg-har-ikke-styr-på-mit-lort"-topics der spammer forummet for tiden på grund af eksamen! :thumbsup:
Member
Gold: Locked
May 14 2013 10:59am
du skal huske at have eksempler med fra dine opgaver. f.eks hvis du har brugt swat analyse, så skal du vise et uddrag fra den opgave hvor og hvorfor du har gjort det
Member
Warn: 20%
May 15 2013 08:30pm
Quote (Zinaroth @ 14 May 2013 17:17)
Jeg elsker dine svar på de her "hjælp-jeg-har-ikke-styr-på-mit-lort"-topics der spammer forummet for tiden på grund af eksamen! :thumbsup:

Jamen for fanden da. Jeg fatter simpelthen ikke, at folk hellere vil høre en gang random gutter på et internet-forum ad, end at spørge den lærer, der både underviser i faget og skal vurdere eksamen. Man er virkelig langt ude og skide, hvis man foretrækker den løsning. "Jamen min lærer er en dårlig til at undervise/en narrøv/ved jeg ikke har fulgt med." Ja, det er fint, men det er stadig denne person, der skal vurdere din præstation.
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll