d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Acn
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,474
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Aug 12 2012 06:24am


var til et møde omkring ACN for et par dage siden og ville lige høre hvad jsp synes om det


til jer der ikke ved hvad ACN er:
ACN er et pyramide spil hvor det gælder om at få så mange sælgere under sig så du tjener flest penge.
Inden man kan blive sælger for dem skal man betale næsten 4000kr i oprettelse gebyr

Hvad er jeres opfattelse af ACN?
Er pyramide spil / pyramide virksomhed ikke ulovligt at drive i Danmark?
Member
Posts: 7,640
Joined: Aug 27 2007
Gold: Locked
Aug 12 2012 06:29am
fuck den der film prøver at sælge .. men det er vidst ulovligt her
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Aug 12 2012 06:41am
Yep pyramide spil er ulovligt i Danmark

altså hvor du skal få andre til at betale for noget for du for en fordel er faktisk ulovligt i Danmark, så de fleste recuteringer til spil er ulovlige, derfor man som Dansker ikke kan recutere folk til blandt andet wow.

men man skal godtnok også være dum for at smide sine penge ind i sådan noget, hvad er chancen for du kan få bare 1 under dig ;p

This post was edited by Slave on Aug 12 2012 06:49am
Member
Posts: 10,474
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Aug 12 2012 06:52am
Quote (Slave @ 12 Aug 2012 14:41)
Yep pyramide spil er ulovligt i Danmark

altså hvor du skal få andre til at betale for noget for du for en fordel er faktisk ulovligt i Danmark, så de fleste recuteringer til spil er ulovlige, derfor man som Dansker ikke kan recutere folk til blandt andet wow.


min ven har lige meldt sig ind i det og betalte de 4000kr
han virker utroligt glad og positiv over han er kommet med i ACN selv om han ikke har tjent en eneste krone endnu
burde jeg fortælle ham det er ulovligt?

This post was edited by IAcid on Aug 12 2012 06:54am
Member
Posts: 23,298
Joined: Nov 19 2005
Gold: 5.00
Aug 12 2012 07:16am
åh gud endnu flere tåber som falder for det. har i en telefon? kender i nogle, der har en telefon? en rengøringskvinde fra usa var i acn i få år og nu har hun privatfly etc
i acn tjener du dine egne penge. IAcids ven meldte sig ind for 4000kr- de indtægter han får er lig med, hvis ikke under, hans udgifter til acn. den eneste måde at tjene nok penge på det (hvilket bestemt er muligt) er at få hvervet nok folk til at købe ens lorte ip-telefoner etc, men når man tænker over, hvor meget tid, det kræver, så kan man selv regne ens timeløn sammen... :_)9 deres priser for abonnementer etc er dog ret billigt
btw det er ikke et pyramidespil det er multi lvl marketing

??ikke ulovligt

This post was edited by franek on Aug 12 2012 07:17am
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Aug 12 2012 07:30am
Quote (franek @ 12 Aug 2012 14:16)
åh gud endnu flere tåber som falder for det. har i en telefon? kender i nogle, der har en telefon? en rengøringskvinde fra usa var i acn i få år og nu har hun privatfly etc
i acn tjener du dine egne penge. IAcids ven meldte sig ind for 4000kr- de indtægter han får er lig med, hvis ikke under, hans udgifter til acn. den eneste måde at tjene nok penge på det (hvilket bestemt er muligt) er at få hvervet nok folk til at købe ens lorte ip-telefoner etc, men når man tænker over, hvor meget tid, det kræver, så kan man selv regne ens timeløn sammen... :_)9 deres priser for abonnementer etc er dog ret billigt
btw det er ikke et pyramidespil det er multi lvl marketing

??ikke ulovligt


det er da helt klart pyramide spil

Kapitel 2
Pyramidespil
§ 5 a. Pyramidespil er forbudt. Ved pyramidespil forstås et pyramidisk opbygget arrangement, hvor
1) deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier,
2) deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
3) en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.
Kapitel 3
Straf og ikrafttræden m.v.
§ 6. Overtrædelse af § 1, stk. 1, § 2 og § 4, 2. pkt., straffes med bøde, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.
Stk. 2. Den, der udbyder pyramidespil, jf. § 5 a, straffes med bøde, fængsel indtil 4 måneder eller under skærpende omstændigheder med fængsel indtil 2 år, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.
Stk. 3. Strafansvaret efter stk. 2 gælder også for udbud, der finder sted i udlandet, i det omfang udbyderen og de personer, spillet udbydes til, er bosat i Danmark.
Stk. 4. I forskrifter, der udfærdiges i medfør af § 3, kan der fastsættes straf af bøde for overtrædelse af bestemmelser i forskrifterne.
Stk. 5. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel.
§ 7. Loven træder i kraft den 1. januar 1972.



This post was edited by Slave on Aug 12 2012 07:35am
Member
Posts: 10,474
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Aug 12 2012 07:50am
Quote (Slave @ 12 Aug 2012 15:30)
det er da helt klart pyramide spil

Kapitel 2
Pyramidespil
§ 5 a. Pyramidespil er forbudt. Ved pyramidespil forstås et pyramidisk opbygget arrangement, hvor
1) deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier,
2) deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
3) en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.
Kapitel 3
Straf og ikrafttræden m.v.
§ 6. Overtrædelse af § 1, stk. 1, § 2 og § 4, 2. pkt., straffes med bøde, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.
Stk. 2. Den, der udbyder pyramidespil, jf. § 5 a, straffes med bøde, fængsel indtil 4 måneder eller under skærpende omstændigheder med fængsel indtil 2 år, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.
Stk. 3. Strafansvaret efter stk. 2 gælder også for udbud, der finder sted i udlandet, i det omfang udbyderen og de personer, spillet udbydes til, er bosat i Danmark.
Stk. 4. I forskrifter, der udfærdiges i medfør af § 3, kan der fastsættes straf af bøde for overtrædelse af bestemmelser i forskrifterne.
Stk. 5. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel.
§ 7. Loven træder i kraft den 1. januar 1972.


bliver min ven nok ikke glad for at læse det her
synes bare det med at sælge telefoni og bredbånd til ens venner og familie er en dårlig ide
Member
Posts: 105,405
Joined: Nov 12 2007
Gold: 2,392,965.50
Aug 12 2012 07:55am
Min stedfar har ellers tjent gode penge på det. Han har haft gang i det i lang tid.
Har også haft det internet de havde i selskab med skyline. Fik det til 10kr per måned det første halve år ^^
Member
Posts: 10,474
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Aug 12 2012 08:03am
Quote (ZwiX @ 12 Aug 2012 15:55)
Min stedfar har ellers tjent gode penge på det. Han har haft gang i det i lang tid.
Har også haft det internet de havde i selskab med skyline. Fik det til 10kr per måned det første halve år ^^


det virker da sikkert også for nogle, men synes bare at den video og at man så skal betale 4000kr for at få lov til at sælge deres produkt burde få alle alarmklokker til at ringe
Member
Posts: 15,807
Joined: Mar 11 2007
Gold: 4,234.00
Aug 12 2012 09:10am
Vildledende markedsføring
14.
Etablering, drift eller promovering af en salgsfremmende pyramideordning, hvor forbrugeren erlægger et vederlag og til gengæld stilles kompensation i udsigt, som hovedsageligt er afhængig af, om han har introduceret andre for ordningen og i mindre grad af salg eller forbrug af produkter.

http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/bekendtgorelser/bekendtgorelse-om-urimelig-markedsforing-i-forbrugerforhold.html

§ 5 a. Pyramidespil er forbudt. Ved pyramidespil forstås et pyramidisk opbygget arrangement, hvor
1) deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier,
2) deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
3) en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.

Personligt studerer jeg erhvervsret og virksomhedsøkonomi, og det er pyramidespil. Problemet er at det er svært at lægge sag an, grunden dertil værende meget svær at forklare.

Dertil kommer det etiske spørgsmål om hvorvidt det er moralsk korrekt at gøre forretning med ens venner og familie, samtidig lover du sådan set et tvivlsomt finansielt vederlag, så du selv kan tjene flere penge og komme højere i "hierarkiet".

ACN er også ulovligt i adskillige lande som allerede har lagt sag an mod virksomheden. Hertil skal det siges at det ikke kun var virksomheden, men også selve sælgerne der blev pålagt bøder.
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll