d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hjælp Til Webcreator
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,784
Joined: May 31 2010
Gold: 0.00
Jul 7 2012 03:50am
Jeg søger lidt hjælp til at finde en webcreator, da det der bliver brugt pt virkelig bare er en nødløsning.

Det er en forenings hjemmeside der skal laves.

Pt bruger vi one.com som webhotel, men overvejer at skifte, da jeg tit har problemer med at holde kontakt til ftp serveren, jeg kan fint uploade pdf filer, men den vil ikke holde forbindelsen, når der uploades fotoalbums (1-3 GB albums) Jeg kan ikke få hjælp fra one.com med hvorfor det bliver ved med at ske.

Vi har tidligere brugt joomla, og det var dejlig let, men siden blev pludselig lukket ned :/ joomla kunne ikke længere understøttes.

Vi bruger pt en skabelon fra one.com, men det er bare så grimt og begrænset. F.eks. har vi over 300 medlemmer, og vil gerne give dem muligheden for et forum (som vi havde med joomla) så kommunikation mellem medlemmer ikke skal foregå på mail gennem mig.

Det skal være et rimelig overskueligt program, da jeg ikke er det mest tålmodige menneske, bliver lidt let hidsig, når det ikke gør som jeg beder det om, men er det ikke bare sådan kvinder er? :D

Så er der nogen der kan give mig lidt råd?
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jul 7 2012 04:11am
Quote (zenago @ 7 Jul 2012 11:50)
Jeg søger lidt hjælp til at finde en webcreator, da det der bliver brugt pt virkelig bare er en nødløsning.

Det er en forenings hjemmeside der skal laves.

Pt bruger vi one.com som webhotel, men overvejer at skifte, da jeg tit har problemer med at holde kontakt til ftp serveren, jeg kan fint uploade pdf filer, men den vil ikke holde forbindelsen, når der uploades fotoalbums (1-3 GB albums) Jeg kan ikke få hjælp fra one.com med hvorfor det bliver ved med at ske.

Vi har tidligere brugt joomla, og det var dejlig let, men siden blev pludselig lukket ned :/ joomla kunne ikke længere understøttes.

Vi bruger pt en skabelon fra one.com, men det er bare så grimt og begrænset. F.eks. har vi over 300 medlemmer, og vil gerne give dem muligheden for et forum (som vi havde med joomla) så kommunikation mellem medlemmer ikke skal foregå på mail gennem mig.

Det skal være et rimelig overskueligt program, da jeg ikke er det mest tålmodige menneske, bliver lidt let hidsig, når det ikke gør som jeg beder det om, men er det ikke bare sådan kvinder er?  :D

Så er der nogen der kan give mig lidt råd?


Hvis I kan finde ud af Joomla, men one.com ikke understøtter det (længere? det lyder nu lidt mærkeligt...), kan I skifte til en anden webhost, hvor I igen kan få lov til at bruge det.

Lidt hurtig googling siger at du ikke er den eneste, der har problemer med one.com+Joomla, så det kan godt være, at et skift bare er vejen frem.
Member
Posts: 2,784
Joined: May 31 2010
Gold: 0.00
Jul 7 2012 05:01am
Jeg har lige haft fat i support på one.com, og de siger problemerne med joomla skulle være fikset.

Lige nu sidder jeg og prøver at installere joomla på en localhost, men er ved at miste tålmodigheden. Jeg er kommet til databasekonfiguration, hvor den bliver ved med at sige den ikke kan tilslutte til databasen, arggh!!!

Tror det bliver en ny webhost, og så bare smide den gamle hjemmeside op, har alle filerne til at ligge. Kan du anbefale en anden webhost?
Men beslutningen kan ikke tages før kasseren kommer hjem fra ferie, havde ellers lige regnet med jeg skulle rode med hjemmeside, mens jeg passer min mors heste de næste par dage.
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jul 7 2012 05:11am
Quote (zenago @ 7 Jul 2012 13:01)
Jeg har lige haft fat i support på one.com, og de siger problemerne med joomla skulle være fikset.

Lige nu sidder jeg og prøver at installere joomla på en localhost, men er ved at miste tålmodigheden. Jeg er kommet til databasekonfiguration, hvor den bliver ved med at sige den ikke kan tilslutte til databasen, arggh!!!

Tror det bliver en ny webhost, og så bare smide den gamle hjemmeside op, har alle filerne til at ligge. Kan du anbefale en anden webhost?
Men beslutningen kan ikke tages før kasseren kommer hjem fra ferie, havde ellers lige regnet med jeg skulle rode med hjemmeside, mens jeg passer min mors heste de næste par dage.


Nej, det kan jeg desværre ikke lige på stående fod. Har selv mit liggende hos one.com, men har så heller ikke leget med CMS'er i nogen år efterhånden.

Men held og lykke med det!
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll