d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Buying Online > Uden For Dk
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
May 31 2012 12:43pm
Hvis man handler over nettet, er der så noget man burde vide? told? moms? etc.?

Og der er vel forskel på om det er inden for eller uden for EU lande?

Tell me what you know :)
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
May 31 2012 12:52pm
Go Google for the information and rules. It's called "research". But don't tell anyone! We're not supposed to know what it is.

Did you see what I did there? ;)
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
May 31 2012 12:59pm
Quote (Kubert @ May 31 2012 07:47pm)


"Du skal registreres som importør og/eller eksportør (toldregistreres) hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, hvis du handler med lande uden for EU (tredjelande)."
Thanks for spamming.

Quote (SIT_nTakeNotes @ May 31 2012 07:52pm)
Go Google for the information and rules. It's called "research". But don't tell anyone! We're not supposed to know what it is.

Did you see what I did there? ;)


I did. Spam. Now keep calm and carry on.
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
May 31 2012 01:05pm
Quote (Tigerss @ 31 May 2012 20:59)
I did. Spam. Now keep calm and carry on.


Who are you? Sidney Lee, half Danish half American? :rofl:
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
May 31 2012 06:08pm
du skal ikke betale told/skat af varer du køber inden for EU
varer uden for eu skal du betale importgebyr og told af det er med til at sikre man ikke ødelægger EU markedet
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Jun 1 2012 10:01am
Quote (IAcid @ Jun 1 2012 01:08am)
du skal ikke betale told/skat af varer du køber inden for EU
varer uden for eu skal du betale importgebyr og told af det er med til at sikre man ikke ødelægger EU markedet


Ja ja, det er ikke fordi jeg har noget imod det, bare godt at vide det inden man betaler for varene :).

Er der en oversigt over importgebyr og told af varer? Så man kan vide hvad det ca. koster. Skal man stadig betale dansk moms for varer købt indenfor EU?
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Jun 1 2012 10:38am
Quote (Tigerss @ 1 Jun 2012 18:01)
Ja ja, det er ikke fordi jeg har noget imod det, bare godt at vide det inden man betaler for varene :).

Er der en oversigt over importgebyr og told af varer? Så man kan vide hvad det ca. koster. Skal man stadig betale dansk moms for varer købt indenfor EU?


Here you go Sidney :) I venstre spalte kan du se oversigten :)

http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1790216

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Jun 1 2012 10:38am
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Jun 1 2012 01:47pm
Quote (SIT_nTakeNotes @ Jun 1 2012 05:38pm)
Here you go Sidney :) I venstre spalte kan du se oversigten :)

http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1790216


Tak, men der står % told på MP4 afspillere xD. Jeg mente mere en general oversigt over forskellige varer og ikke bare én type. Fandt en side hos SKAT tidligere, men den beskrev ikke helt det jeg undrede mig over, og så stod der "Læs det hele på SKATs hjemmeside" eller sådan noget. Giver jo ingen mening.
EDIT: found it here: http://www.toldpriser.dk/toldsatser


Desuden giver de i dit link et eksempel på en MP4 afspiller der importeres, hvor der udregnes told og moms. Hvis man importerer fra et EU-land, skal man vel stadig betale told, men hvad med dansk moms? Idet varen er kommet ind i EU, er der så ikke allerede takseret for én moms, bare ikke den danske?
Det er vist så også det sidste spørgsmål.

This post was edited by Tigerss on Jun 1 2012 02:09pm
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Jun 2 2012 05:32am
Quote (Tigerss @ 1 Jun 2012 21:47)
Tak, men der står % told på MP4 afspillere xD. Jeg mente mere en general oversigt over forskellige varer og ikke bare én type. Fandt en side hos SKAT tidligere, men den beskrev ikke helt det jeg undrede mig over, og så stod der "Læs det hele på SKATs hjemmeside" eller sådan noget. Giver jo ingen mening. EDIT: found it here: http://www.toldpriser.dk/toldsatser

Desuden giver de i dit link et eksempel på en MP4 afspiller der importeres, hvor der udregnes told og moms. Hvis man importerer fra et EU-land, skal man vel stadig betale told, men hvad med dansk moms? Idet varen er kommet ind i EU, er der så ikke allerede takseret for én moms, bare ikke den danske?
Det er vist så også det sidste spørgsmål.


Der er en fin sektion der hedder: "Få mere at vide".
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll