d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Nogle Der Har Nogle Ideer
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,525
Joined: May 23 2007
Gold: Locked
May 30 2012 08:35am
Er ved at skrive opgave om Ritchie - "Om illeris læringsbegreb"

Hvis i kender dette, lyder det her så dumt eller ville i formulere det anderledes?

Illeris’ læringsteori: Læring ifølge Illeris bygger på Piaget og det konstruktivistiske læringssyn. Erkendelsesprocessen er en aktiv proces hos den lærende, som hele tiden befinder sig i en proces, hvor han/hun er i færd med at konstruere eller rekonstruere sit syn på verden. Der fokuseres på den enkeltes forudsætninger for læring (Ritchie, 2006). Man tager altså her afstand fra ”tankpasserpædagogikken”, hvor læring blev set som en overføring af viden. Læring ifølge Illeris har tre dimensioner: En kognitiv – indholdet, man lærer (viden, kundskaber, færdigheder, forståelse, indsigt, kompetencer, holdninger, kvalifikationer og mening), en psykodynamisk – drivkraften (motivation, følelser og vilje), og en social og samfundsmæssig – samspil med omverdenen (handling, kommunikation og samarbejde i relation og interaktion med andre, samt de samfundsmæssige forhold i bred forstand) (Ritchie, 2006)

Edit: dette er bare min intro

This post was edited by kims on May 30 2012 08:35am
Member
Posts: 5,525
Joined: May 23 2007
Gold: Locked
Jun 9 2012 04:36am
Ingen gode råd :) ? her nær falderebet
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll