d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Motorcykel. > Hjælp :d
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 11,322
Joined: Dec 24 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 26 2012 02:56pm
ja, jeg vil så igang med at tage et motorcykel kørekort.
og så skal jeg ud og investere i en motorcykel, der har jeg så set på Suzuki GSXR http://www.dba.dk/suzuki-gsx-r-600-ccm-07/id-80767555/ ( sådan en. )
Vil høre om der er nogle der har forstand på om de skader den, at få den droslet ned til de 34 Hk, også efter de 2 år, få det taget af igen..
vil det skade motorcyklen :D?

- Steffen P.

This post was edited by bettelap on May 26 2012 02:59pm
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
May 26 2012 02:58pm
Quote (bettelap @ 26 May 2012 22:56)
ja, jeg vil så igang med at tage et motorcykel kørekort.
og så skal jeg ud og investere i en motorcykel, der har jeg så set på Suzuki GSXR-750 K7 http://www.dba.dk/suzuki-gsx-r-600-ccm-07/id-80767555/ ( sådan en. )
Vil høre om der er nogle der har forstand på om de skader den, at få den droslet ned til de 34 Hk, også efter de 2 år, få det taget af igen..
vil det skade motorcyklen :D?

- Steffen P.


shit den er lækker
Member
Posts: 11,322
Joined: Dec 24 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 26 2012 02:59pm
Quote (IAcid @ May 26 2012 09:58pm)
shit den er lækker


Ye, enig :D
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
May 26 2012 03:53pm
Hvor gammel er du? :)

e/ 18 ^^
En motorcykel tager ikke skade af at blive droslet, bare få det gjort hos en forhandler :)

This post was edited by TheAngel on May 26 2012 03:54pm
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
May 27 2012 02:08pm
Ville foreslå nogle år bag et rat før man begynder med MC, den erfaring man har som tidligere ejer af bil, kan og højst sandsynligt vil redde både dig, din MC og andres liv før eller senere.

Læste et sted at, der skulle være ekstrem høje chancer for at dø, hvis man køre med 90+ og køre galt, prøv at tænk over hvor tit det sker :) og til dem som siger at de bare kan lide MC og aldrig ville prøve og trykke den af, er enten fuld af lort eller helt uvidende om hvad de går ind til.

Mht. Til dit spørgsmål, så skulle der ikke være noget problem med det.
- ville foretrække professionel hjælp eller en, som har forstand på det og evt. Din model.
Member
Posts: 11,322
Joined: Dec 24 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 27 2012 02:14pm
Quote (TheAngel @ May 26 2012 10:53pm)
Hvor gammel er du? :)

e/ 18 ^^
En motorcykel tager ikke skade af at blive droslet, bare få det gjort hos en forhandler :)


ye, 18 :D
og, okay tak :D

Quote (Provo2100 @ May 27 2012 09:08pm)
Ville foreslå nogle år bag et rat før man begynder med MC, den erfaring man har som tidligere ejer af bil, kan og højst sandsynligt vil redde både dig, din MC og andres liv før eller senere.

Læste et sted at, der skulle være ekstrem høje chancer for at dø, hvis man køre med 90+ og køre galt, prøv at tænk over hvor tit det sker :) og til dem som siger at de bare kan lide MC og aldrig ville prøve og trykke den af, er enten fuld af lort eller helt uvidende om hvad de går ind til.

Mht. Til dit spørgsmål, så skulle der ikke være noget problem med det.
- ville foretrække professionel hjælp eller en, som har forstand på det og evt. Din model.


well, kan godt se hvad du mener med at du syntes at jeg burde vente nogle år, for at få erfaring.. men gider bare ikke gå og vente de år, når jeg bare så gerne vil have en MC... :D
og ja, alle der har sådan en, vil jo trykke den af på et tidsspunkt, uanset om du har sagt at de ikk gør det. men, så er der jo nok også nogle, som har mere respekt for fart, end andre, vis du forstår ^^
og havde da også regnet med at gå til en forhandler, for at få den droslet ned, men ville bare høre om nogle havde forstand på om det skadede den, da jeg ikk har det helt vilde forstand på det ^_^

Men, mange tak for jeres input :D
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
May 27 2012 02:30pm
Quote (bettelap @ May 27 2012 09:14pm)
ye, 18 :D
og, okay tak :D



well, kan godt se hvad du mener med at du syntes at jeg burde vente nogle år, for at få erfaring.. men gider bare ikke gå og vente de år, når jeg bare så gerne vil have en MC... :D
og ja, alle der har sådan en, vil jo trykke den af på et tidsspunkt, uanset om du har sagt at de ikk gør det. men, så er der jo nok også nogle, som har mere respekt for fart, end andre, vis du forstår ^^
og havde da også regnet med at gå til en forhandler, for at få den droslet ned, men ville bare høre om nogle havde forstand på om det skadede den, da jeg ikk har det helt vilde forstand på det ^_^

Men, mange tak for jeres input :D


Forstår 100% ens utålmodighed, især når man først har sat sig noget for :)

Kender faktisk en som lige har været ude for en ulykke og var uvis om, personen ville kunne gå igen, men slap billigt med 2-3 ugers ophold på riget. Dette skete ved almindelig bykørsel i København og farten skulle menes at ligge imellem 35-50, dette skete ved at en billist træk ud foran og det resulterede i at personen fløj henover den foran kørende og blev bevidstløst og en totalskadet MC, som er klar til at blive kørt til skrot.

De fleste uheld sker ved at dine med bilister ikke har respekt for dig eller ikke ligger mærke til dig og derfor er det vigtigt at du ligger dig rigtigt bagved, så du er synlig, hvilket ville være en fordel at have haft almindeligt kørekort og nogle år bag rattet, så du selv er klar over hvordan man ser tingene indefra en bil i alle situationer, så du ved nøjagtigt hvordan du skal køre MC, så du bliver lagt mærke til.

En god mental regl er at tænke på alle andre som værende idioter og lige have fået kørekort, så alle omkring dig ville kunne finde på hvad som helst, det gør en mere opmærksom, på de små og store ting, som kan være meget væsentlige :)

Ville egentlig ikke fortælle dig hvad du skal eller ikke skal, det er jo dit eget valg, men jeg ville have en dårlig smag i munden, hvis jeg lid mug forbi gå denne theas uden at sige et par ord, også selvom det måske er irriterrende at hære på :)
Member
Posts: 11,322
Joined: Dec 24 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 27 2012 02:39pm
Quote (Provo2100 @ May 27 2012 09:30pm)
Forstår 100% ens utålmodighed, især når man først har sat sig noget for :)

Kender faktisk en som lige har været ude for en ulykke og var uvis om, personen ville kunne gå igen, men slap billigt med 2-3 ugers ophold på riget. Dette skete ved almindelig bykørsel i København og farten skulle menes at ligge imellem 35-50, dette skete ved at en billist træk ud foran og det resulterede i at personen fløj henover den foran kørende og blev bevidstløst og en totalskadet MC, som er klar til at blive kørt til skrot.

De fleste uheld sker ved at dine med bilister ikke har respekt for dig eller ikke ligger mærke til dig og derfor er det vigtigt at du ligger dig rigtigt bagved, så du er synlig, hvilket ville være en fordel at have haft almindeligt kørekort og nogle år bag rattet, så du selv er klar over hvordan man ser tingene indefra en bil i alle situationer, så du ved nøjagtigt hvordan du skal køre MC, så du bliver lagt mærke til.

En god mental regl er at tænke på alle andre som værende idioter og lige have fået kørekort, så alle omkring dig ville kunne finde på hvad som helst, det gør en mere opmærksom, på de små og store ting, som kan være meget væsentlige :)

Ville egentlig ikke fortælle dig hvad du skal eller ikke skal, det er jo dit eget valg, men jeg ville have en dårlig smag i munden, hvis jeg lid mug forbi gå denne theas uden at sige et par ord, også selvom det måske er irriterrende at hære på :)


forstår dig 100 % :D
og ja, mange bilister overser en, eller tror det er en scooter. og derfor kører ud foran, også er den gal, da man ikk er beskyttet på sådan en MC, som man er i en bil :D
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
May 27 2012 02:43pm
Quote (Provo2100 @ May 27 2012 10:08pm)
Ville foreslå nogle år bag et rat før man begynder med MC, den erfaring man har som tidligere ejer af bil, kan og højst sandsynligt vil redde både dig, din MC og andres liv før eller senere.

Læste et sted at, der skulle være ekstrem høje chancer for at dø, hvis man køre med 90+ og køre galt, prøv at tænk over hvor tit det sker :) og til dem som siger at de bare kan lide MC og aldrig ville prøve og trykke den af, er enten fuld af lort eller helt uvidende om hvad de går ind til.

Mht. Til dit spørgsmål, så skulle der ikke være noget problem med det.
- ville foretrække professionel hjælp eller en, som har forstand på det og evt. Din model.


Du kan også dø af at trykke den af i en bil, dårlig argument, men okay.

e/ og det faktisk bedst at han sætter sig bag styret på en motorcykel lige efter han har taget kørekortet og ikke venter et par år!
Det er nemlig det som er farligt.
Når han har taget det, så har han erfaring under træningen, hvis han venter 2 år, så har han NADA nylig erfaring.

Quote (bettelap @ May 27 2012 10:39pm)
forstår dig 100 % :D
og ja, mange bilister overser en, eller tror det er en scooter. og derfor kører ud foran, også er den gal, da man ikk er beskyttet på sådan en MC, som man er i en bil :D


Billister skal nok se dig på en MC, lidt sværere ja, men det også derfor at man inden man sætter sig op på sådan en gør sig bevist om sådanne ting og sørger for at få udstyr som er godkendt til mc!
Det er vigtigt ikke at have en billig pung når det kommer til motorcykel tøj/hjelm.

This post was edited by TheAngel on May 27 2012 02:47pm
Member
Posts: 11,322
Joined: Dec 24 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 27 2012 02:51pm
Quote (TheAngel @ May 27 2012 09:43pm)
Du kan også dø af at trykke den af i en bil, dårlig argument, men okay.

e/ og det faktisk bedst at han sætter sig bag styret på en motorcykel lige efter han har taget kørekortet og ikke venter et par år!
Det er nemlig det som er farligt.
Når han har taget det, så har han erfaring under træningen, hvis han venter 2 år, så har han NADA nylig erfaring.



Billister skal nok se dig på en MC, lidt sværere ja, men det også derfor at man inden man sætter sig op på sådan en gør sig bevist om sådanne ting og sørger for at få udstyr som er godkendt til mc!
Det er vigtigt ikke at have en billig pung når det kommer til motorcykel tøj/hjelm.


det ved jeg godt, vil skam ikk købe skrammel, bruger de penge som skal til. og det er flere tusinde sagde min søster eks. :)
så, det er der styr over ^^
Go Back To Dansk Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll