d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > When Or How?
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,715
Joined: Aug 15 2008
Gold: 0.11
May 21 2012 08:57am
Hvornår bruger man What* / How når det komme til følelser, fx

How she feels
What she feels?

Eller kan man bare bruge begge dele som man vil? :-)

This post was edited by Cs_iCe on May 21 2012 09:01am
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
May 21 2012 09:17am
Tror how er når man har nogle følelser for andre og what er når man mærker noget fysisk.
Member
Posts: 1,715
Joined: Aug 15 2008
Gold: 0.11
May 21 2012 09:17am
nvm

This post was edited by Cs_iCe on May 21 2012 09:18am
Member
Posts: 1,715
Joined: Aug 15 2008
Gold: 0.11
May 21 2012 09:18am
Quote (Monze @ May 21 2012 03:17pm)
Tror how er når man har nogle følelser for andre og what er når man mærker noget fysisk.


er jeg faktisk ikke hetl sikker på om er rigtig, men hvis det passer så tak :-D
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
May 21 2012 09:22am
Quote (Cs_iCe @ 21 May 2012 17:18)
er jeg faktisk ikke hetl sikker på om er rigtig, men hvis det passer så tak :-D


Det er også bare mit bud. Har aldrig være god til grammatik men bare skevet/sagt som jeg har hørt det.

How do you feel - betyder vel noget indre følelser
Did you feel that - noget fysisk.
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
May 21 2012 09:31am
Quote (Monze @ 21 May 2012 17:22)
Det er også bare mit bud. Har aldrig være god til grammatik men bare skevet/sagt som jeg har hørt det.

How do you feel - betyder vel noget indre følelser
Did you feel that - noget fysisk.


Mjaeh, "what did you feel, when (...)" er også en valid sætning.

Jeg ved ikke lige, hvad forskellen er, men den skal nok være der. Tænk "what did you feel (...)?" kontra "how did you feel (...)?". Generelt ville jeg nok bruge "how", når man beskriver følelser som Monze også siger, men om det er korrekt... hør din lærer ad. :)

e: Cpt. Google to the rescue:
http://www.pearsonlongman.com/ae/azar/grammar_ex/message_board/archive/articles/00040.htm
"What" er navneord, mens "how" refererer til kvantitet, graden af noget eller lignende subjektivitet. Så Monze har ret. :)

This post was edited by Grandebedte on May 21 2012 09:34am
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
May 21 2012 09:46am
Quote (Grandebedte @ 21 May 2012 17:31)
Mjaeh, "what did you feel, when (...)" er også en valid sætning.

Jeg ved ikke lige, hvad forskellen er, men den skal nok være der. Tænk "what did you feel (...)?" kontra "how did you feel (...)?". Generelt ville jeg nok bruge "how", når man beskriver følelser som Monze også siger, men om det er korrekt... hør din lærer ad. :)

e: Cpt. Google to the rescue:
http://www.pearsonlongman.com/ae/azar/grammar_ex/message_board/archive/articles/00040.htm
"What" er navneord, mens "how" refererer til kvantitet, graden af noget eller lignende subjektivitet. Så Monze har ret. :)


YES WIN!!!! ;D
Member
Posts: 1,715
Joined: Aug 15 2008
Gold: 0.11
May 21 2012 11:43am
Quote (Grandebedte @ May 21 2012 03:31pm)
Mjaeh, "what did you feel, when (...)" er også en valid sætning.

Jeg ved ikke lige, hvad forskellen er, men den skal nok være der. Tænk "what did you feel (...)?" kontra "how did you feel (...)?". Generelt ville jeg nok bruge "how", når man beskriver følelser som Monze også siger, men om det er korrekt... hør din lærer ad. :)

e: Cpt. Google to the rescue:
http://www.pearsonlongman.com/ae/azar/grammar%5Fex/message%5Fboard/archive/articles/00040.htm
"What" er navneord, mens "how" refererer til kvantitet, graden af noget eller lignende subjektivitet. Så Monze har ret. :)


Super, rigtig glad for hjælpen! :-)
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll