d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Problemformuleringer
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,525
Joined: May 23 2007
Gold: Locked
Apr 27 2012 12:43pm
Nogle der har nogle gode guidelines til at lave en god problemformulering

Sådan lidt i punk form

Hvad man skal have med etc.

Niveau: Universitet
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Apr 27 2012 12:45pm
Jeg ville præcisere min problemformulering EFTER have skrevet opgaven, så får du en rød tråd :)

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Apr 27 2012 12:45pm
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Apr 27 2012 12:56pm
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 27 2012 01:01pm
Quote (kims @ 27 Apr 2012 20:43)
Nogle der har nogle gode guidelines til at lave en god problemformulering

Sådan lidt i punk form

Hvad man skal have med etc.

Niveau: Universitet


Hvad skriver du om?

Hvis du generelt skal lave mange afleveringer med problemformuleringer, ville jeg få det forklaret af en kyndig (læs: ham/hende der skal rette dem ;) ) så du får det helt på plads. Som universitetsstuderende burde du vide så meget. ^_^

e:
Quote (SIT_nTakeNotes @ 27 Apr 2012 20:45)
Jeg ville præcisere min problemformulering EFTER have skrevet opgaven, så får du en rød tråd :)


Hvis det havde været gymnasiet eller folkeskolen ville jeg være enig, for der kan man dicke rundt og så forklare sig ud af tingene. På universitetet får man bare værsgo' at aflevere igen, så der er ingen grund til at lave noget skidt i første omgang. ;)

This post was edited by Grandebedte on Apr 27 2012 01:02pm
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Apr 27 2012 01:02pm
er stadig flad af grin du.
Sorry men den er sku for sjov til at lade ligge..
Quote (kims @ 27 Apr 2012 20:43)
Nogle der har nogle gode guidelines til at lave en god problemformulering

Sådan lidt i punk form

Hvad man skal have med etc.

Niveau: Universitet


Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Apr 27 2012 01:05pm
Quote (Grandebedte @ 27 Apr 2012 21:01)
Hvis det havde været gymnasiet eller folkeskolen ville jeg være enig, for der kan man dicke rundt og så forklare sig ud af tingene. På universitetet får man bare værsgo' at aflevere igen, så der er ingen grund til at lave noget skidt i første omgang. ;)


Jeg er universitet studerende, så enig eller ej, det sådan det bliver gjort :)

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Apr 27 2012 01:06pm
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 27 2012 01:07pm
Quote (SIT_nTakeNotes @ 27 Apr 2012 21:05)
Jeg er universitet studerende, så enig eller ej, det sådan det bliver gjort :)


Tja, vi skriver ikke just mange problemformuleringer hos os, så du ved det sikkert bedre end mig, når vi snakker praksis. Dog ville jeg mene, og altid stå fast ved, at du får den bedste aflevering ud af at vide hvad du rent faktisk vil nå frem til, før du laver det. ;)
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Apr 27 2012 01:10pm
Quote (Grandebedte @ 27 Apr 2012 21:07)
Tja, vi skriver ikke just mange problemformuleringer hos os, så du ved det sikkert bedre end mig, når vi snakker praksis. Dog ville jeg mene, og altid stå fast ved, at du får den bedste aflevering ud af at vide hvad du rent faktisk vil nå frem til, før du laver det. ;)


Problemstillinger skal hjælpe en på vej :) Husk der er forskel på problemstillingerne og formuleringerne, rigtig mange glemmer det :)
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 27 2012 01:15pm
Quote (SIT_nTakeNotes @ 27 Apr 2012 21:10)
Problemstillinger skal hjælpe en på vej :) Husk der er forskel på problemstillingerne og formuleringerne, rigtig mange glemmer det :)


Netop, og han spørger til problemformuleringer. Problemstillingen er bare grundlaget for rapporten/journalen/hvad det måtte være, hvor problemformuleringen er en sammenhængende tekst baseret på problemstillingen. Sådan lærte jeg det i hvert fald i sin tid, men har som sagt ikke brugt i lang tid, så det kan da godt være jeg husker forkert. ;)
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Apr 27 2012 01:21pm
Quote (Grandebedte @ 27 Apr 2012 21:15)
Netop, og han spørger til problemformuleringer. Problemstillingen er bare grundlaget for rapporten/journalen/hvad det måtte være, hvor problemformuleringen er en sammenhængende tekst baseret på problemstillingen. Sådan lærte jeg det i hvert fald i sin tid, men har som sagt ikke brugt i lang tid, så det kan da godt være jeg husker forkert. ;)


Lige præcis, du husker rigtigt :) Men man kan ikke holde sig til problemformuleringen, enten fordi opgaven bliver for bred, eller fordi man ikke rigtigt kommer ind på sin problemformulering. Derfor finpudser man den til sidst så opgaven får en helhed.

Det lidt som indledning/afslutning som skrives til sidst :)

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Apr 27 2012 01:22pm
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll