d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Ondt I øret > :)
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 17,784
Joined: Jan 26 2008
Gold: 52.06
Mar 30 2012 03:32pm
hvad er det nu det hedder hvor man har pisse ondt i øret? har aldrig haft så ondt i mit liv ~~

edit: har også tryk i øret

This post was edited by SHanelcia on Mar 30 2012 03:35pm
Member
Posts: 9,707
Joined: Aug 8 2007
Gold: 0.00
Mar 30 2012 03:35pm
betændelse i øret ?
Member
Posts: 17,784
Joined: Jan 26 2008
Gold: 52.06
Mar 30 2012 03:38pm
Quote (MrLennon @ Mar 30 2012 09:35pm)
betændelse i øret ?


hmm er du sikker? har et underligt tryk i øret der gør det svært at høre og det gøre PISSE ONDT og jeg har fået det af at være forkølet
Member
Posts: 46,304
Joined: Jul 19 2007
Gold: 24,718.50
Warn: 10%
Mar 30 2012 04:15pm
klamydia
Member
Posts: 26,323
Joined: Dec 30 2009
Gold: 2.00
Mar 30 2012 04:40pm
Det kan være mange ting...Gå til læge hvis det fortsætter.
Member
Posts: 85,051
Joined: Mar 27 2011
Gold: 20,797.00
Mar 30 2012 04:46pm
Hvis du ikke har feber eller er forkølet eller har mellemørebetændelse, kan det være det samme jeg have som lille.

En trykforskel i øret det gøre meget ondt, og man en fornemmelse af nedsat hørelse.

Trykket kan udlignes ved at man lukker munden og holder sig for næsen, samtidig med at du prøver at puster lidt luft ud gennem næsen.

Du må ikke puste særligt hårdt og det kan gøre ondt, hvis trykket ikke er udlignet efter 2 -3 forsøg så stop, og prøv igen senere.

Det er også muligt at udligne trykket ved at bevæge kæben op og ned, som når man gaber ( åben helt op og i )

Hvis det ikke kan afhjælpe problemet, er det muligt vist væske i øret, også er det en opgave for lægen
Member
Posts: 9,316
Joined: Oct 19 2008
Gold: 0.00
Mar 30 2012 05:08pm
Havde det for 2-3 uger siden efter at have været forkølet. Havde også en konstant dunken i øret og nedsat hørelse. Du kan tage nogle smertenedsættende piller (panodil, pinex etc), specielt om aftenen før du går i seng. Det gik over efter 3-4 dage.

Hvis det bliver ved, så burde du kontakte lægen. Kan godt være det er mellemørebetændelse, men så burde du også have feber.
Member
Posts: 4,377
Joined: Dec 12 2009
Gold: 0.00
Mar 30 2012 05:18pm
Kan ske du har fået hul på trommehinden.
prøv at hold dig for næsen og pust luft, ligesom man gør når man har propper, hvis du kan mærke en form for meget meget lille brise i øret, så det nok derfor.
Jeg har selv haft det, og det gør pisse ondt!
Member
Posts: 6,872
Joined: Mar 14 2009
Gold: 2,300.00
Mar 31 2012 01:26am
Nok mellemørebetændelse.

Jeg var til fest i går og har fået tinitus i mit øre fordi musikken åbenbart var for høj... er det muligt at det forsvinder igen eller jeg bare fucked?
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Mar 31 2012 01:27am
Quote (JVL @ Mar 31 2012 09:26am)
Nok mellemørebetændelse.

Jeg var til fest i går og har fået tinitus i mit øre fordi musikken åbenbart var for høj... er det muligt at det forsvinder igen eller jeg bare fucked?


Det skulle da gerne forsvinde ^^
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll