d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Iso Hjælp Til Indkøb Af Ram > Hjælp Søges
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 796
Joined: Dec 4 2009
Gold: 17.43
Mar 24 2012 01:59pm
Jsp jeg har brug for jeres hjælp til at finde nye RAM til min PC, jeg kører med 4gb DDR3 RAM atm men kan mærke at der er brug for lidt ekstra.

Problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af præcis hvad for nogen RAM jeg har, og hvor jeg nu skulle gøre mit indkøb af nogen flere.

Så håber der måske er nogen her der kunne hjælpe til :)
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 24 2012 02:08pm
Quote (Melenium @ 24 Mar 2012 20:59)
Jsp jeg har brug for jeres hjælp til at finde nye RAM til min PC, jeg kører med 4gb DDR3 RAM atm men kan mærke at der er brug for lidt ekstra.

Problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af præcis hvad for nogen RAM jeg har, og hvor jeg nu skulle gøre mit indkøb af nogen flere.

Så håber der måske er nogen her der kunne hjælpe til :)


Hvad er resten af dit system? Du kan se stortset alt via Kør -> msinfo32, men - så vidt jeg ved - er du nødt til at hente noget software for at se hvilke RAM du har. Men link resten af dit system. 4 GB burde være rigeligt i langt de fleste situationer, så spørgsmålet er om RAM'ene er problemet. Kører du forresten 32- eller 64-bit?

e: holy dårligt skrevet post.

This post was edited by Grandebedte on Mar 24 2012 02:08pm
Member
Posts: 796
Joined: Dec 4 2009
Gold: 17.43
Mar 24 2012 02:14pm
Jeg kører 64 bit og her er lidt info,

Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz, 3701 Mhz, 4 Kerne(r), 8 Logisk(e) processor(er)
Installeret fysisk hukommelse (RAM) 4,00 GB
Systemtype x64-based PC
Systemproducent Gigabyte Technology Co., Ltd.

Og et GTX560.

Har fået af vide at det generalt er et lack af RAM, der er problemet når jeg kører de fleste spil på højere grafik.

Edit: fik af vide at jeg kunne se mine RAM i CPU-Z og de er DDR3, size 4096, DRAM Frequency 665,2 mhz, og af mærket kingston vel og mærke.

This post was edited by Melenium on Mar 24 2012 02:16pm
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 24 2012 02:18pm
Quote (Melenium @ 24 Mar 2012 21:14)
Jeg kører 64 bit og her er lidt info,

Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz, 3701 Mhz, 4 Kerne(r), 8 Logisk(e) processor(er)
Installeret fysisk hukommelse (RAM) 4,00 GB
Systemtype x64-based PC
Systemproducent Gigabyte Technology Co., Ltd.

Og et GTX560.

Har fået af vide at det generalt er et lack af RAM, der er problemet når jeg kører de fleste spil på højere grafik.


Crucial har en system scanner, som fortæller dig hvad du har af komponenter i din maskine, men det ser ud til de er under maintenance lige pt. Jeg vil gerne vide hvilket bundkort samt hvilke ram du har i, for dit system virker jo udemærket på overfladen. Hvad spiller du, og på hvilke settings?

e: 665 MHz, der er problemet. Find ud af hvilket bundkort du har og så fikser vi det. :)

This post was edited by Grandebedte on Mar 24 2012 02:18pm
Member
Posts: 796
Joined: Dec 4 2009
Gold: 17.43
Mar 24 2012 02:19pm
Spiller generalt shooters som BF3, og COD, BF3 er et kæmpe problem og er med i en vis beta som jeg også har kæmpe problemer med at køre som jeg deværre ikke må snakke om (jeg tror alle her ved hvad jeg mener)

e: urgh hvis der er et bestemt sted jeg kan tjekke det skal jeg poste det hurtigt :)

This post was edited by Melenium on Mar 24 2012 02:20pm
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 24 2012 02:21pm
Quote (Melenium @ 24 Mar 2012 21:19)
Spiller generalt shooters som BF3, og COD, BF3 er et kæmpe problem og er med i en vis beta som jeg også har kæmpe problemer med at køre som jeg deværre ikke må snakke om (jeg tror alle her ved hvad jeg mener)

e: urgh hvis der er et bestemt sted jeg kan tjekke det skal jeg poste det hurtigt :)


Det står under System Model i msinfo.
Member
Posts: 796
Joined: Dec 4 2009
Gold: 17.43
Mar 24 2012 02:22pm
Systemproducent Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systemmodel PA65-UD3-B3
Systemtype x64-based PC

Håber det var hvad du skulle bruge :)
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 24 2012 02:25pm
Quote (Melenium @ 24 Mar 2012 21:22)
Systemproducent Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systemmodel PA65-UD3-B3
Systemtype x64-based PC

Håber det var hvad du skulle bruge :)


Jeps, det er det. Dit bundkort understøtter RAM op til 1333 MHz, så det finder jeg lige til dig.

Køb dig sådan et sæt her: http://www.edbpriser.dk/ram/crucial-2-x-4-gb-id-6680235.aspx

This post was edited by Grandebedte on Mar 24 2012 02:40pm
Member
Posts: 796
Joined: Dec 4 2009
Gold: 17.43
Mar 24 2012 02:25pm
Det sætter jeg pris på mate :)

e: skide godt tusind tak for hjælpen, har sendt lidt fg for hjælpen :)

This post was edited by Melenium on Mar 24 2012 02:42pm
Member
Posts: 105,406
Joined: Nov 12 2007
Gold: 2,382,304.50
Mar 25 2012 02:55pm
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll