d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > 10. Klasse / Vuc > Er Dette Muligt?
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 3,979
Joined: Jan 17 2009
Gold: 3,433.00
Mar 14 2012 11:11am
Hey drenge!
Er ved at være færdig med 9. nu og skal igang med 10. efter sommerferien..
Har indtil nu fravalgt tysk af den simple årsag jeg hellere vil have spansk.

Nu har jeg fundet ud af at man skal have mindst 2 år andet fremmedsprog end engelsk for at komme på STX
så tænkte på om det var muligt at samtidig med jeg går i 10. klasse så gå på VUC og få spansk + ekstra timer spansk (så jeg dermed får de 2 års andet fremmed sprog end engelsk, på et år på VUC)

Håber i forstår hvad jeg mener, og kan hjælpe mig med det.
-Mikkel
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Mar 14 2012 11:20am
Vil du gå på aftenskole eller hvad tænker du lige med VUC? Da jeg gik der var det 2 gange om ugen og så var resten hjemmeopgaver. Jeg ville ikke anbefale at tage 10. klasse samtidig med VUC, men det er jo op til dig.
Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Mar 14 2012 11:23am
uden at være her sikker vil jeg sige nej.
øhm... altså.. du vil tage 2 års undervisning på 1 år på VUC?
tror det er næsten umuligt.. men selfølig. hvor der er vilje er der vej.
hvor ikke tage gyminatiet / hf i stedet for STX eller begge dele?
STX = spansk teknisk eksame?
Member
Posts: 16,664
Joined: Nov 10 2010
Gold: 13.50
Mar 14 2012 11:28am
Quote (alexaccount @ 14 Mar 2012 19:23)
uden at være her sikker vil jeg sige nej.
øhm... altså.. du vil tage 2 års undervisning på 1 år på VUC?
tror det er næsten umuligt.. men selfølig. hvor der er vilje er der vej.
hvor ikke tage gyminatiet / hf i stedet for STX eller begge dele?
STX = spansk teknisk eksame?


STX = almene gymnasium
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 14 2012 11:32am
Quote (Legendsarmy @ 14 Mar 2012 18:11)
Hey drenge!
Er ved at være færdig med 9. nu og skal igang med 10. efter sommerferien..
Har indtil nu fravalgt tysk af den simple årsag jeg hellere vil have spansk.

Nu har jeg fundet ud af at man skal have mindst 2 år andet fremmedsprog end engelsk for at komme på STX
så tænkte på om det var muligt at samtidig med jeg går i 10. klasse så gå på VUC og få spansk + ekstra timer spansk (så jeg dermed får de 2 års andet fremmed sprog end engelsk, på et år på VUC)

Håber i forstår hvad jeg mener, og kan hjælpe mig med det.
-Mikkel


Havde du ikke enten tysk eller fransk i folkeskolen?
Member
Posts: 6,872
Joined: Mar 14 2009
Gold: 2,300.00
Mar 14 2012 12:03pm
Quote (alexaccount @ Mar 14 2012 06:23pm)
uden at være her sikker vil jeg sige nej.
øhm... altså.. du vil tage 2 års undervisning på 1 år på VUC?
tror det er næsten umuligt.. men selfølig. hvor der er vilje er der vej.
hvor ikke tage gyminatiet / hf i stedet for STX eller begge dele?
STX = spansk teknisk eksame?


rofl
Member
Posts: 26,323
Joined: Dec 30 2009
Gold: 2.00
Mar 14 2012 12:10pm
Quote (Grandebedte @ Mar 14 2012 07:32pm)
Havde du ikke enten tysk eller fransk i folkeskolen?


This.

Du burde snakke med skolens studievejleder om det, de ved ofte mere om det her. Medmindre han hedder Fyrst Walther, så skal du bare holde dig fra ham.
Member
Posts: 4,042
Joined: Apr 27 2008
Gold: 0.00
Mar 14 2012 12:24pm
Quote (alexaccount @ 14 Mar 2012 19:23)
uden at være her sikker vil jeg sige nej.
øhm... altså.. du vil tage 2 års undervisning på 1 år på VUC?
tror det er næsten umuligt.. men selfølig. hvor der er vilje er der vej.
hvor ikke tage gyminatiet / hf i stedet for STX eller begge dele?
STX = spansk teknisk eksame?


Quote (JVL @ 14 Mar 2012 20:03)
rofl


hahaha rofl ;)

Member
Posts: 3,979
Joined: Jan 17 2009
Gold: 3,433.00
Mar 14 2012 12:52pm
STX = Studentereksamen

Har ikke haft Tysk eller fransk, nej.

Vil prøve at snakke med en vejleder
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 14 2012 01:05pm
Quote (Legendsarmy @ 14 Mar 2012 19:52)
STX = Studentereksamen

Har ikke haft Tysk eller fransk, nej.

Vil prøve at snakke med en vejleder


Der får du alt andet lige et svar, som du kan forvente er rigtigt. Hvis folk herinde ikke engang ved hvad STX er, eller foreslår dig at tage en hf oveni er det måske ikke lige her du skal spørge. ^_^

Btw, tag HTX.
Go Back To Dansk Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll