d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Spørgsmål Til En Dansk Opgave.
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Mar 12 2012 12:57pm
skal skrive nogle forkortelser, er i tvivl om der altid skal punktum bagved, f.eks osv, pga, cm (stuen til venstre = stv. ?)

Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Mar 12 2012 01:14pm
Man plejer vidst at sige punktum efter alle forkortelser som ikke betegner en måleenhed (m, l, kg)
Men med ny forkortelsesregler ved fx skal der ikke være punktum. Men ellers burde alle de andre osv., pga., m.m. havde punktum.
Stuen til venstre er jeg dog i tvivl om. Har aldrig boet i lejlighed, og postbudet som levere mine breve kan sikkert alligevel ikke reglerne, så det er vel ligemeget ;)
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Mar 12 2012 01:17pm
oki tak, men den med stuen.. det er sådan et prøve eksamens bevis så skal helst have det rigtigt ! :D

edit, tog mig sammen til at google det, fandt ud af det. Men nu rart med lidt uddybelse :)


This post was edited by LazyDazy on Mar 12 2012 01:20pm
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Mar 12 2012 01:29pm
Quote (LazyDazy @ 12 Mar 2012 21:17)
oki tak, men den med stuen.. det er sådan et prøve eksamens bevis så skal helst have det rigtigt ! :D

edit, tog mig sammen til at google det, fandt ud af det. Men nu rart med lidt uddybelse :)


jeg plejer bare at huske på den med måleendheder. Så har man det meste.
Hvilke bogstaver det så er man skal bruge i forkortelserne, glemmer jeg altid..
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Mar 12 2012 02:06pm
word plejer at rette det ;)
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Mar 12 2012 02:28pm
Quote (IAcid @ 12 Mar 2012 22:06)
word plejer at rette det ;)


....
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Mar 12 2012 05:13pm
Quote (LazyDazy @ Mar 12 2012 07:57pm)
skal skrive nogle forkortelser, er i tvivl om der altid skal punktum bagved, f.eks osv, pga, cm (stuen til venstre = stv. ?)


http://www.grafisk-litteratur.dk/?id=16
Member
Posts: 16,974
Joined: Jan 25 2010
Gold: 0.60
Mar 12 2012 05:40pm
HAHA, troede lige jeg var sikker på hvordan man forkorter "Stuen til venstre", men da jeg skrev det, så det HELT fucked ud :P
Du må lige skrive hvordan det forkortes når du finder ud af det :lol:
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Mar 12 2012 06:18pm
Krak skiver St. tv.
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Mar 13 2012 12:54am
Quote (Slave @ 13 Mar 2012 01:18)
Krak skiver St. tv.


præcis, skal jeg huske til den skriftlige eksamen hvis den dukker op igen.. :D
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll