d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Tattoo > Dråbe
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 30 2012 12:44pm
købte en cykel idag og ham jeg købte den af havde en dråbe under øjet, så kom jeg til at tænkte på:

Hvad symboliser en Dråbe under øjet?
har hørt noget med at en fyldt dråbe betyder man har mistet en
og en tom dråbe at man har dræbt en eller også er det omvendt
Member
Posts: 10,935
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.00
Jan 30 2012 01:07pm
forskelligt fra sted til sted. men ellers ja, så er det du har skrevet nogenlunde rigtigt.



har du hørt den her?
Dansk rapper som har mistet en som var nær. Meget god og sørgelig.
Member
Posts: 11,569
Joined: Jan 12 2009
Gold: 355.00
Jan 30 2012 01:07pm
så vidt jeg ved, betyder det han har slået et menneske ihjel.
Member
Posts: 6,929
Joined: Jan 16 2004
Gold: 0.00
Jan 30 2012 01:35pm
Vi har haft om det i spansk i 2.g, i hvert fald hos de mexicanske bander, der betyder det at de har mistet et bandemedlem.
Det er ulovligt at have i Danmark.
Member
Posts: 14,425
Joined: May 23 2007
Gold: 0.55
Jan 30 2012 03:04pm
en dråbe under øjet betyder at du har taget et liv fra en
og det er kun ulovligt i danmark fordi det er i ansigtet og ellers på hånden er det lige så vel ulovlig.
Member
Posts: 13,951
Joined: Jun 5 2005
Gold: 23,380.83
Jan 30 2012 03:16pm
så vidt jeg har hørt er det en dråbe under højre øje, så har du mistet, og under venstre har du taget et liv, men om jeg tar fejl. ka jeg ikk ku sige
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 30 2012 03:24pm
Min ven sagde:
Tom dråbe = mistet en (i fængslet)
Fyldt dråbe = Dræbt en

men det er nok meget forskelligt fra sted til sted
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Member
Posts: 23,587
Joined: Oct 25 2008
Gold: 566.50
Jan 30 2012 08:40pm
Quote (IAcid @ 30 Jan 2012 22:24)
Min ven sagde:
Tom dråbe = mistet en (i fængslet)
Fyldt dråbe = Dræbt en

men det er nok meget forskelligt fra sted til sted


min fars kammerat har en og det passer det du skriver. Men er sikker på andre har det fordi de har en anden grund til hvad det symboliser for dem... :)
Member
Posts: 6,929
Joined: Jan 16 2004
Gold: 0.00
Jan 31 2012 02:16am
Quote
The teardrop tattoo or tear tattoo is a symbolic tattoo that is placed underneath the eye. It has no fixed meaning[1][2] but almost all meanings have some connection to prison.

In the United States, it can mean the wearer has killed someone [3] and the number of teardrops may indicate the number of killings.[1] It can also indicate the number of years served in prison or the loss of a loved one or fellow gang member.[1]

In at least one prison, (Oaxaca State) it indicates that the wearer was raped in prison.[4]

It is sometimes worn by the female companions of prisoners in solidarity with their loved ones.[5] Though typically a practice among American Latinas, English singer, The late Amy Winehouse got a teardrop tattoo when her husband went to prison.[3]

In a 2008 interview with Blender, Rapper Lil Wayne said of his four teardrop tattoos: "Lord, forgive me."[6][7] He did not say what he was asking forgiveness for.

Kunne være din fars ven skal genoverveje sin tatovering hvis han skal til Oaxaca State. ;)
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll