d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Flytte Til Et Andet Land? > Hvordan?
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jan 28 2012 01:26pm
Nu ved jeg godt meget kan ændre sig på nogle år, men jeg har valgt at når jeg er færdig på HTX om 3år
på linjen Kommunikation og IT så vil jeg rigtig gerne til New Zealand og bo i nogle år, men har ingen anelse om
hvordan jeg skal gøre det muligt for mig selv? Det er jo ikke bare en ferie jeg vil derhen, det er som et fast
levested som her hvor jeg bor i Danmark. Kunne altid satse på at møde min kommende kone dernede
men der må også være andre måder at komme til at bo dernede?


Evt, skriv hvis i selv har gjort noget lignende eller hvordan det er muligt! Behøves selvfølgelig ikke
være lige præcis New Zealand i har boet i kunne være et andet land lignende. !
Skriv gerne om jeres oplevelser fra dette både negativt og positivt :-)


This post was edited by FasterA on Jan 28 2012 01:27pm
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Jan 28 2012 01:31pm
Tror ikke du kan flytte til et andet land uden at ha et fast arbejde der, så kan du få visum men er ikke sikker på hvordan det helt virker

jeg flyttede da jeg var 20 til Norge et år for at arbejde, da sørgede min arbejdsplads for alt vart i orden til når jeg kom derop

http://www.udiverden.dk/

This post was edited by Slave on Jan 28 2012 01:35pm
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jan 28 2012 01:37pm
Quote (Slave @ Jan 28 2012 08:31pm)
Tror ikke du kan flytte til et andet land uden at ha et fast arbejde der, så kan du få visum men er ikke sikker på hvordan det helt virker

jeg flyttede da jeg var 20 til Norge et år for at arbejde, da sørgede min arbejdsplads for alt vart i orden til når jeg kom derop

http://www.udiverden.dk/


Så det er ikke sådan muligt bare at flytte til et andet land for at bo der, uden at have et fast arbejde?
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 28 2012 01:40pm
Quote (FasterA @ Jan 28 2012 09:37pm)
Så det er ikke sådan muligt bare at flytte til et andet land for at bo der, uden at have et fast arbejde?


nope ofc not. Du kan jo heller ikke bare komme til Danmark og bo, hvis du ikke har et arbejde? :) Du bliver nødt til at få et arbejdsvisum og skaffe arbejde der nede. Btw hvis du ikke har et arbejde, hvordan kan du så have råd til at bo der nede? ;)
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Jan 28 2012 01:43pm
Quote (FasterA @ 28 Jan 2012 20:37)
Så det er ikke sådan muligt bare at flytte til et andet land for at bo der, uden at have et fast arbejde?


Jo hvis du er flygtning.. men der går nok nogle år inden Danmark kommer i krig sp du har en grund til flygte
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jan 28 2012 01:48pm
Quote (exiter_dk @ Jan 28 2012 08:40pm)
nope ofc not. Du kan jo heller ikke bare komme til Danmark og bo, hvis du ikke har et arbejde? :) Du bliver nødt til at få et arbejdsvisum og skaffe arbejde der nede. Btw hvis du ikke har et arbejde, hvordan kan du så have råd til at bo der nede? ;)


Bo på gaden :-9 Ej havde nok en idé om at kunne flytte derned, og så finde et arbejde
Så men er nødt til at finde et job dernede før man kan flytte dertil? Etc. jobsamtale? Skal man så
flyve til et andet land for "måske" at få et job?
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 28 2012 01:55pm
Quote (FasterA @ Jan 28 2012 09:48pm)
Bo på gaden :-9 Ej havde nok en idé om at kunne flytte derned, og så finde et arbejde
Så men er nødt til at finde et job dernede før man kan flytte dertil? Etc. jobsamtale? Skal man så
flyve til et andet land for "måske" at få et job?


well nej? :) Man kan da sagtens have en jobsamtale over telefon
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 28 2012 01:56pm
Quote (FasterA @ Jan 28 2012 09:48pm)
Bo på gaden :-9 Ej havde nok en idé om at kunne flytte derned, og så finde et arbejde
Så men er nødt til at finde et job dernede før man kan flytte dertil? Etc. jobsamtale? Skal man så
flyve til et andet land for "måske" at få et job?


nope. Du kan sagtens have en samtale over telefonen!
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jan 28 2012 02:18pm
Quote (exiter_dk @ Jan 28 2012 08:56pm)
nope. Du kan sagtens have en samtale over telefonen!


Okay cool! :-]

etc. nogen der har prøvet alt dette og har nogle oplevelser at dele eller gode råd?
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jan 28 2012 02:27pm
Jeg har boet i sverige, no big deal :)
Bare snak med skat om det, de kan fortælle dig præcis hvordan det fungere, eller stille dig om til nogen der ved det :)
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll