d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Har Brug For Jeres Hjælp Derude! > ...igen...
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold: 32.19
Jan 24 2012 07:45am
Jeg er blevet marketingchef for RedBull og min chef har bedt mig om at lave en markedsførings-kampagne for et nyt RedBull-produkt, hvor RedBull er mixet med alkohol og puttet på en 0,5 liters dåse.
Denne såkaldte "AlcoBull" skal markedsføres, men jeg vil gerne argumentere imod at den skal markedsføres, og kan ikke rigtigt komme på nogen idéer og tænkte derfor at nogen af de unge herinde havde nogle gode forslag til argumentation imod denne såkaldte AlcoBull.

Såsom, kan de risikere at skade virksomhedens ry og omdømme? hvorfor?

Andreas Gam Jensen
Marketingchef RedBull
AndreasBull@RedBull.com
9210 Aalborg SØ
Member
Posts: 9,482
Joined: May 4 2005
Gold: 7,525.26
Jan 24 2012 07:56am
Undskyld men hvorfor vil du argumentere imod det? Det er du næppe heller i en position til at gøre, og det ville nok være en ret dårlig start på dit job.
Member
Posts: 105,406
Joined: Nov 12 2007
Gold: 2,382,304.50
Jan 24 2012 07:59am
Undskyld men er det et skoleprojekt du har gang i ?
For det er da godt nok dumt at gå imod det firma du lige er blevet hyret i.
Member
Posts: 36,262
Joined: Oct 11 2007
Gold: 10.75
Jan 24 2012 08:01am
Quote (ZwiX @ Jan 24 2012 02:59pm)
Undskyld men er det et skoleprojekt du har gang i ?
For det er da godt nok dumt at gå imod det firma du lige er blevet hyret i.


B)
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold: 32.19
Jan 24 2012 08:02am
Quote (Whyred @ Jan 24 2012 01:56pm)
Undskyld men hvorfor vil du argumentere imod det? Det er du næppe heller i en position til at gøre, og det ville nok være en ret dårlig start på dit job.


Rolig mester, alt det der pjat var for sjov..
Jeg er ved at lave en afsætningsopgave i 1.g på HHX, hvor jeg skal forestille mig at jeg er blevet marketingchef for RedBull's produkter, og så har min chef bedt mig lave en markedsførings-kampagne for et nyt produkt.. bla bla, alt det jeg skrev til at starte med :-)
og så har jeg to valgmuligheder:

a. beskrive målgruppen for den nye "AlcoBull" og derefter beskrive hvordan du anbefaler at markedsførings-indsatsen skal sættes sammen (benyt modellen De 4 P'er til formålet)
b. Argumenter imod at der skal markedsføres et alkohol-produkt med udgangspunkt i RedBull-produktet. Kan det risikere virksomhedens ry og omdømme? ....og hvorfor?

Og forstår ikke så meget af opgave a, så tænkte det ville være nemmere at argumentere i mod? :-)
Member
Posts: 6,872
Joined: Mar 14 2009
Gold: 2,300.00
Jan 24 2012 08:05am
xDD
Member
Posts: 105,406
Joined: Nov 12 2007
Gold: 2,382,304.50
Jan 24 2012 08:09am
Andreas jeg kunne godt bruge en AlcoBull, så vælg a !
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold: 32.19
Jan 24 2012 08:10am
Quote (ZwiX @ Jan 24 2012 02:09pm)
Andreas jeg kunne godt bruge en AlcoBull, så vælg a !


Ja hvis du laver den for mig :-D
Member
Posts: 5,141
Joined: Jun 17 2006
Gold: 21.00
Jan 24 2012 12:23pm
Quote (Headshot @ 24 Jan 2012 16:02)
Rolig mester, alt det der pjat var for sjov..
Jeg er ved at lave en afsætningsopgave i 1.g på HHX, hvor jeg skal forestille mig at jeg er blevet marketingchef for RedBull's produkter, og så har min chef bedt mig lave en markedsførings-kampagne for et nyt produkt.. bla bla, alt det jeg skrev til at starte med :-)
og så har jeg to valgmuligheder:

a. beskrive målgruppen for den nye "AlcoBull" og derefter beskrive hvordan du anbefaler at markedsførings-indsatsen  skal sættes sammen (benyt modellen De 4 P'er til formålet)
b. Argumenter imod at der skal markedsføres et alkohol-produkt med udgangspunkt i RedBull-produktet. Kan det risikere virksomhedens ry og omdømme? ....og hvorfor?

Og forstår ikke så meget af opgave a, så tænkte det ville være nemmere at argumentere i mod? :-)


Du skal såvidt jeg kan forstå, fortælle om hvilken målgruppe du går efter, altså komme lidt ind på hvorfor det den målgruppe, og derefter kan du prøve at inddrage BCG modellen (Boston Consulting Group) , evt Mintzbergs model (organisations model) og den givne model du har fået :)

Member
Posts: 3,331
Joined: Feb 25 2006
Gold: 0.00
Jan 24 2012 01:40pm
Hvorfor skal vi lave dine lektier? tumpe
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll