☰
d2jsp
Rules
Help
Forum Gold FAQ
Live Streams
Photo Gallery
Hourly Raffle
Ladder Slasher
Log In
Register
Log In
Register
Account Recovery
Resend Validation Email
d2jsp Forums
>
Off-Topic
>
International
>
Dansk
> Matematik - Andengradsfunktionen
Add Reply
New Topic
New Poll
Views: 264
Replies: 8
Track Topic
Headshot
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold
:
32.19
#1
Jan 23 2012 07:19am
Sidder lidt fast ved tre punkter.. Så håbede lidt nogen herinde kunne hjælpe mig :-)
1) 2. Graf - hvorledes tegnes grafen, når toppunkt kendes.
((Jeg har åbenbart ikke været der den dag vi tog notater til det))
Jeg aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte..
2) 6. A, b, c og d's betydning for grafen
Jeg har styr på a, b og c's betydning for grafen - må åbenbart have misset d's betydning for grafen, for det aner jeg intet om..
3) 7. CAS-værktøj (graf og ligninger)
Jeg ved ikke hvor mange herinde der arbejder med CAS-værktøjer, men vi bruger bl.a. TI-Nspire og Word Math.
Det er ikke fordi jeg ved vildt meget om hvordan man bruger de to, men meget af det grundlæggende det ved jeg da,
men jeg ved ikke hvordan jeg kan skrive om det?
Sidenote:
Dette er til en Emneopgave på HHX b-niveau, så det behøver ikke at være vildt detaljeret, men skal dog stadig være godt rundt i hjørnerne.
Headshot
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold
:
32.19
#2
Jan 23 2012 08:54am
Jeg blev stortset færdig med det.. Nu orker jeg heller ikke mere!
- Men hvis der var en benådelig gut der lige ville læse det igennem, og give kritik, ville jeg blive glad :-)
GnaWz
Member
Posts: 6,929
Joined: Jan 16 2004
Gold
:
0.00
#3
Jan 23 2012 09:01am
Prøv her.
Headshot
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold
:
32.19
#4
Jan 23 2012 09:03am
Quote (GnaWz @ Jan 23 2012 03:01pm)
Prøv her.
Det er engelsk, de fatter ikke en skid alligevel
GnaWz
Member
Posts: 6,929
Joined: Jan 16 2004
Gold
:
0.00
#5
Jan 23 2012 09:09am
Matematik er et universelt sprog.
Headshot
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold
:
32.19
#6
Jan 23 2012 09:15am
Quote (GnaWz @ Jan 23 2012 03:09pm)
Matematik er et universelt sprog.
Ja fordi jeg kan alle de betegnelser osv på engelsk? :-)
Grandebedte
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold
:
0.00
Warn: 20%
#7
Jan 23 2012 09:21am
Bare smid det op her, så er jeg sikker på der er nogen der vil give dig noget input.
Headshot
Member
Posts: 37,670
Joined: Dec 21 2008
Gold
:
32.19
#8
Jan 23 2012 11:25am
Quote (Grandebedte @ Jan 23 2012 03:21pm)
Bare smid det op her, så er jeg sikker på der er nogen der vil give dig noget input.
Kan ikke rigtigt smide det op her, da det er en masse grafer, parabler osv i et word dokument
Grandebedte
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold
:
0.00
Warn: 20%
#9
Jan 23 2012 12:15pm
Quote (Headshot @ 23 Jan 2012 18:25)
Kan ikke rigtigt smide det op her, da det er en masse grafer, parabler osv i et word dokument
Billeder, link til pdf etc.
Go Back To
Dansk
Topic List
Add Reply
New Topic
New Poll
© 2003-2026 d2jsp
Contact