d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Betaling Af Bøde > Nogle Der Kender Til Loven Omkring Dette
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Jan 20 2012 10:34am
Min far fik en bøde af Q-park for at holde på en parkeringsplads med "P" på, intet sted stod at den var privat eller at han ikke måtte holde der.

Et par dage senere var det P'et vasket væk. (også fra de andre båse)

Dette klagede jeg over (jeg får 100,- kr hvis den bliver annuleret ^_^), og fik det svar at de ville svare tilbage inden 10 uger.

Han fik så et brev i dag (17 uger efter) at han skulle betale.

Så ville hører, om bøden så skal betales?
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Jan 20 2012 10:39am
Quote (chu25 @ 20 Jan 2012 17:34)
Min far fik en bøde af Q-park for at holde på en parkeringsplads med "P" på, intet sted stod at den var privat eller at han ikke måtte holde der.

Et par dage senere var det P'et vasket væk. (også fra de andre båse)

Dette klagede jeg over (jeg får 100,- kr hvis den bliver annuleret ^_^), og fik det svar at de ville svare tilbage inden 10 uger.

Han fik så et brev i dag (17 uger efter) at han skulle betale.

Så ville hører, om bøden så skal betales?


Den skal betales med mindre du vil igennem en masse bøvl for MÅSKE at have en chance for at få den annuleret.
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Jan 20 2012 10:47am
Quote (Monze @ 20 Jan 2012 17:39)
Den skal betales med mindre du vil igennem en masse bøvl for MÅSKE at have en chance for at få den annuleret.


ja, havde jeg også på fornemmelsen.

hvis vi nu antager at vi vil igennem al den bøvl, er det så os eller dem der skal bevise noget?
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Jan 20 2012 10:50am
Quote (chu25 @ 20 Jan 2012 17:47)
ja, havde jeg også på fornemmelsen.

hvis vi nu antager at vi vil igennem al den bøvl, er det så os eller dem der skal bevise noget?


Jeg vil gå ud fra det er dem der vil anklage din far for at have holdt ulovligt parkeret og derfor som udgangspunkt har bevisbyrden. Din far vil dog ifbm. sit eget forsvar forsøge at bevise han ikke holdt ulovligt parkeret.

Bare sådan jeg forestiller mig det uden at have nogen ide om hvordan sådan en tvist som den her vil udfolde sig!
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 20 2012 10:57am
i sådan en situation havde jeg betalt bøden, Q-park har sikkert hørt alle former for undskyldninger for at slippe for at betale en P-bøde

se deres hjemmeside

http://www.q-park.dk/kontrolafgift

This post was edited by IAcid on Jan 20 2012 10:59am
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Jan 20 2012 11:33am
ja, tror også han opgiver det.

det virker lidt for mafia agtigt.
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Jan 20 2012 06:36pm
Jeg har fået 2 pbøder en fra odense og en fra kbh

Da jeg fik den i odense havde jeg en bil men havde ikke været på fyn i et halvt år brokkede mig fik intet ud af den nægtede at betale - men dne gik ikke skat trak den fra mig over min løn

nummer 2 jeg fik var i kbh dette var så næsten et år efter jeg havde solgt min bil - jeg brokkede mig igen og fik denne gang heldigvis medhold men ingen undskyling eller ersatning på den tid jeg skulle bruge i telefon og de breve jeg måtte skrive/sende med bevis for salg af min bil samt bevis på at jeg havde omrigistret den selv.

Din sag tror jeg ikke du har gode chancer for at vinde
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll