d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Konspirationen > Video - Den Sande Historie
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 11,569
Joined: Jan 12 2009
Gold: 355.00
Jan 18 2012 05:33pm
Hej dansk jsp forum. Ville lige dele den her med jer. Det er en lang video men røv spændende.

Skriv jeres meninger når i har set den færdig. vil gerne høre hvad i har og sige til at vi lever i en fuck't verden.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NePEVl945vw


Member
Posts: 14,425
Joined: May 23 2007
Gold: 0.55
Jan 18 2012 05:36pm
Den verden har været ødelagt længe :)
Member
Posts: 11,569
Joined: Jan 12 2009
Gold: 355.00
Jan 18 2012 05:53pm
Quote (Vinum @ Jan 18 2012 11:36pm)
Den verden har været ødelagt længe :)


er det din mening til videoen?
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jan 18 2012 06:18pm
Quote (crazysmoker92 @ 19 Jan 2012 00:53)
er det din mening til videoen?


Hey, ingen grund til at gøre grin med ham. Dybdegående dokumentarer er ikke kompatible med folk, der lider af svære tilfælde af ADD.

Ang. videoen: Jeg har ikke hørt om den, ser den lige. Menneskers grådighed er dog ikke nogen nyhed. :)
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jan 18 2012 06:19pm
Quote (Grandebedte @ Jan 19 2012 02:18am)
Hey, ingen grund til at gøre grin med ham. Dybdegående dokumentarer er ikke kompatible med folk, der lider af svære tilfælde af ADD.

Ang. videoen: Jeg har ikke hørt om den, ser den lige. Menneskers grådighed er dog ikke nogen nyhed. :)


Styr dit behøv for at være en nar, synes du skrider langt over grænsen..
Member
Posts: 11,601
Joined: May 3 2007
Gold: 6,532.69
Trader: Trusted
Jan 18 2012 07:04pm
tl;dw version, please? :D

Har ikke rigtig tid til at se den lige nu, og er generelt ikke meget for konspirations teorier..
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jan 18 2012 07:32pm
Så fik jeg set den. Ret spændende pointer imo.
Quote (Sunline @ 19 Jan 2012 02:04)
tl;dw version, please? :D

Har ikke rigtig tid til at se den lige nu, og er generelt ikke meget for konspirations teorier..


Den handler helt grundlæggende om firmaers prioritering af profit vs. sustainability: hvordan man er gået fra at lave ting efter princippet "built to last" til nu at lave dem efter "built to break." Kender du udtrykket "man laver dem ikke som i gamle dage" - brugt om nærmest hvad som helst - for dokumentaren her giver et bud på, hvad det kan skyldes, at man har går med den fornemmelse.

Men den bringer to pointer:
Der er den åbenlyse med, at firmaer bygger ting dårligere med vilje, så folk køber flere ting, rent kvantitativt, men der bliver også lige snuset lidt til det faktum, at vi som forbrugere er blevet meget mere materialistiske: vi vil gerne have den nye ene, den opgraderede andet, ..., selvom vi reelt set på ingen måde har brug for det. På samme tid bliver vores gamle lort dumpet i Afrika, hvor de fattige mennesker så på *mirakuløs* vis kan få liv i selv de mest ødelagte ting, eller kombinere og skabe noget nyt.

Ret spændende, men som med alle mulige andre dokumentarer i den genre skal de konkrete konspirationsteorielementer selvfølgelig lige tages med et gran salt. ;)
Member
Posts: 11,569
Joined: Jan 12 2009
Gold: 355.00
Jan 18 2012 10:17pm
Quote (Grandebedte @ Jan 19 2012 01:32am)
Så fik jeg set den. Ret spændende pointer imo.


Den handler helt grundlæggende om firmaers prioritering af profit vs. sustainability: hvordan man er gået fra at lave ting efter princippet "built to last" til nu at lave dem efter "built to break." Kender du udtrykket "man laver dem ikke som i gamle dage" - brugt om nærmest hvad som helst - for dokumentaren her giver et bud på, hvad det kan skyldes, at man har går med den fornemmelse.

Men den bringer to pointer:
Der er den åbenlyse med, at firmaer bygger ting dårligere med vilje, så folk køber flere ting, rent kvantitativt, men der bliver også lige snuset lidt til det faktum, at vi som forbrugere er blevet meget mere materialistiske: vi vil gerne have den nye ene, den opgraderede andet, ..., selvom vi reelt set på ingen måde har brug for det. På samme tid bliver vores gamle lort dumpet i Afrika, hvor de fattige mennesker så på *mirakuløs* vis kan få liv i selv de mest ødelagte ting, eller kombinere og skabe noget nyt.

Ret spændende, men som med alle mulige andre dokumentarer i den genre skal de konkrete konspirationsteorielementer selvfølgelig lige tages med et gran salt. ;)


jeg var virkeligt underholdt hele filmen igennem. Hvad synes du så ? :)
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jan 18 2012 10:25pm
Quote (crazysmoker92 @ 19 Jan 2012 05:17)
jeg var virkeligt underholdt hele filmen igennem. Hvad synes du så ? :)


Nårh, nu ved jeg ikke om mening var at man skulle være *underholdt* som sådan, men det var da interessant nok.
Member
Posts: 19,312
Joined: Apr 12 2011
Gold: 7,898.96
Jan 19 2012 12:37am
Quote (Grandebedte @ 19 Jan 2012 01:18)
Hey, ingen grund til at gøre grin med ham. Dybdegående dokumentarer er ikke kompatible med folk, der lider af svære tilfælde af ADD.

Ang. videoen: Jeg har ikke hørt om den, ser den lige. Menneskers grådighed er dog ikke nogen nyhed. :)


Quote (TheAngel @ 19 Jan 2012 01:19)
Styr dit behøv for at være en nar, synes du skrider langt over grænsen..


lol at this <3
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll