Meningen med denne tråd er og gøre opmærksom på spillet Guild Wars 2. Jeg håber det vil overtale nogle få af jer, til og i hvertfald prøve Open Beta når den kommer.
Har i nogle spørgsmål angående spillet i vil have svar på, vil jeg gøre mit bedste for at give et godt svar!Core Features:•
Dynamisk indhold - Borte er de dage hvor man leder efter et symbol over en NPC's hoved, som derefter vil fortælle dig præcis hvor man skal gå hen, lige som alle andre har gjort før dig. Verdenen i GW2 er genereret af et Dynamic Event-system, der er helt vedholdende og konstant ændre sig efter spillernes handlinger.
•
Aktiv Combat - Ikke mere bytte-bytte-købmand hvor man nærmest skiftens til at slå hinanden. Skader i spillet kan undgås via et dodge. Hvis en fjende er i færd med at channel en kraftig magi, kan du undvige det og fortsætte med at kæmpe. Positionering i forhold til din fjende og dine allierede vil være en nøglefaktor under kamp.
•
Undervands Combat - ArenaNet har bygget et helt undervands kampsystem. Ingen åndebar der styre om du skal op til overfladen for at få luft. Der er hurtige og flydende bevægelser. Dit våben bliver skiftet til en harpun eller (den der store gaffel), og hele din skillbar bliver skiftet til Underwater-Combat skills.
•
The Holy Trinity - Dead. Gone. Der er ingen definerede class roles i GW2. Altså ingen dedikeret tank, healer eller dps class. Ingen ''GLF AWESOME healer!!!'' eller ''GLF SUPER OP TANK!!''. Det er ikke sjovt at håbe på, at en person logger ind så du rent faktisk kan spille et spil. Du kan tage hvilken som helst kombination af classes (knight, warrior, elementalist, theif, mesmer, ranger, engineer eller necromancer) som du har lyst til og få succes i samme tidsramme som enhver anden. Så længe du kommunikerer og arbejder godt sammen med dine med spillere.
•
Personal Story - I begyndelsen af karakter skabelsen, har man et bredt udvalg af biografiske valgmuligheder baseret på race, der vil påvirke din personlige historie. ArenaNet har til formål at sætte helten og identitet tilbage i MMO genren snarere end blot et dårligt karakter ark.
•
WvWvW PvP - Der er 2 varianter af PvP. Den ene er en slags Arena form for kamp, som GW1 i øjeblikket er kendt for. Den anden slags er verden vs verden vs verden hvor 3 servere er kæmper mod hinanden 2 uger af gangen. Man kæmper på 4 kort med 500 personer i hvert, der involverer capture point, ressource indsamling, slot sieging og meget mere.
•
Level Skalering - Du behøver aldrig mere at bekymre dig, om dine venner er for højt et level til at du kan spille med dem. Du kan du sidekick op til din vens level, eller han kan sidekick ned til dit, så i kan spille sammen uanset hinandens level.
•
Leveling Curve - Der er ingen stigene level kurve i GW2. Anet har til formål at dræbe, at "jeg er nødt til at male, før jeg kan spille spillet" følelse, som du får i andre MMO'er. ArenaNet har sgat at after level 30 tager 1 level i gennemsnit 90 minuter at opnå.

•
Ingen månedlig afgift - Det undrer mig, at ikke alene arbejder ArenaNet på at ændre hvordan vi ser MMO'er, men der er stadig ingen månedligt gebyr.
•
Jumping - Ja, du kan hoppe. ArenaNet har opbygget et fuldt realiseret 3D-verden for dig at strejfe rundt i.