d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Photoshop Kritik ønskes > Af Logo.
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Dec 30 2011 09:02pm
Hej der ude.

Jeg sad og legede med et logo til en facebook side.

Jeg tænkte i var de rette til at give kritik.

Det er relativt simpelt.
Min beskæring er ikke specielt god. Skal øve mig lidt på det :)

Member
Posts: 6,929
Joined: Jan 16 2004
Gold: 0.00
Dec 31 2011 05:29am
Kan heller ikke selv finde ud af Ps, men jeg synes ikke slangen passer godt ind, prøv at få farverne til at glide lidt over i hinanden eller sådan noget.
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Dec 31 2011 09:42am
dont use drop shadow
use higher quality
brug ikke copyrighted stocks
bad text
kranie + slange bør være i samme stil (F.x. Cartoon kranie = cartoon slange..)
Member
Posts: 9,316
Joined: Oct 19 2008
Gold: 0.00
Dec 31 2011 09:50am
der er meget få/ingen der har forstand på logo design.

prøv herinde istedet: http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=105

men du skal nok forvente at få et par slag ;)
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Jan 1 2012 12:43pm
Teksten passer sgu ikke, den ser for barnlig ud i forhold til du har et skull osv..
Selve ideén med slangen er nice, men som de andre har sagt har den en helt anderledes farve, du skal have farverne til at passe mere sammen, ellers ser det rodet ud.
Højere kvalitet vil også være rart, man kan side og tæle pixels. Har du haft et lille billede som du har forstøret?
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Jan 1 2012 09:10pm
Quote (crowdedbo @ Dec 31 2011 04:50pm)
der er meget få/ingen der har forstand på logo design.

prøv herinde istedet: http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=105

men du skal nok forvente at få et par slag ;)


Da det ikke er et firmalogo er der andre vilkår, og hvad folk generelt mener om et logo er da mindst ligeså vigtigt som at det er æstetisk korrekt. Desuden, dem i Graphic design forumet udfører sjældent requests, fordi deres sigs sjældent bliver købt. Så er det en god ting?

Da det er til facebook, vil det naturligvis kun blive vist digitalt, og der er derfor ikke krav til udseende ved print, monochrome osv.
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jan 1 2012 09:25pm
Hej tak for kritikken.

Lige lidt argumenter for "hvorfor".
Teksten er valgt udfra den skal appelere ret bredt.
Den har "skæl", som det jo handler om inden for herpetologien (reptiler).

Grunden til slangen ikke er en anden farve er faktisk fordi det er en konkret art.
Det er en art der repræsentere det område som gruppen holder til ved.

Der udover er ingen af billederne forstørret tværtimod.
Pixeleringen, hvor tænker du på?
Billedet generelt eller ved kanter? :)
Det kan jo være fordi jeg ikke har beskåret det ordenligt.
(som nævnt).


Hvad farver ville i bruge?
Og evt. hvilken skrift.

Hvis det skal være uden skygge(r), hvordan så? Bare råt?
Mange tak for kritikken :)

Ps. Det er et rent digital logo.


Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Jan 2 2012 07:52pm
Harder edge på cirklen, dvs. mindre drop shadow. Helt oppe i toppen på hatten er den pixeleret. Slangen skal ikke farves, men "Herps" bør passe til resten af logoet i farveskema. Skift font, og det ville nok også se bedre ud at holde teksten vandret, f.eks. under logoet.

Har kraniet med den amerikanske hat en betydning? Hvis ikke, overvej at udskifte eller fjerne.
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jan 2 2012 08:22pm
Quote (Tigerss @ 3 Jan 2012 03:52)
Harder edge på cirklen, dvs. mindre drop shadow. Helt oppe i toppen på hatten er den pixeleret. Slangen skal ikke farves, men "Herps" bør passe til resten af logoet i farveskema. Skift font, og det ville nok også se bedre ud at holde teksten vandret, f.eks. under logoet.

Har kraniet med den amerikanske hat en betydning? Hvis ikke, overvej at udskifte eller fjerne.


Takker endnu engang.

Til hatten, ja det har den.
Det er en lokal herpetologisk gruppe i USA :)
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Jan 3 2012 04:06am
Okay, her er hvad jeg prøvede at forklare med farverne og hvordan kontrasten var helt forkert.

-Har dæmpet lyset og gjort farverne mere varme så det hele ikke ser så selvlysende ud
-Skiftet texten da den altså virker ret barnagtigt hvis man kan sige det sårn :P
-Gjort røgen mere realistisk

Men det er selvfølgeligt alt sammen smag og behag.



This post was edited by mmn91 on Jan 3 2012 04:09am
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll